Katana och GSX 1100-tråden

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Söker delar till GSXR 1100 -92

(Jag har redan skrivit det här i GSXR-tråden, men skriver det för säkerhets skull även här)

Hej!

Så har det då hänt, jag gick omkull. Klantigt var det och ont gjorde det, mest på min kära hoj...jag la den på vänstra sidan och söker därför med ljus och lykta efter:

Vänster motorkåpa till gsxr 1100 -92:a (funkar väl iofs med allt mellan -88 och -92 va?)

Framskärm till en gsxr 750 -93:a. Här vet jag inte exakt vilka årsmodeller som kan tänkas passa...någon som vet?

Jag har naturligtvis ringt runt till de mc-skrotar jag har lyckats hitta, men alla tips mottages med stor tacksamhet. Sitter du på en eller vet någon som gör det, kontakta mig!
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
andersbrink skrev:
2295545 Jag har ett. 1/2 nypriset. Ring MC-Shopen i Karlstad så vet du mitt pris.

God damn! Det var snabbt jobbat, sådant gillar vi. Jag kollar med dem och återkommer till dig. Tack så jättemycket!
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Vet någon vem som kan renovera en gsx1100e motor i mellan sverige?
kostar ca? Är inget direkt fel på motorn, går bra och startar lätt. något litet missljud men det är väl den modelen efter 7500 mil.
Ska riva ur motorn i höst och tänkte då att det är lika bra då allt annat ska fixas.
tack för alla svar tidigare.
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
busa76 skrev:
2320061 Hur tycker ni att den här Katanan ligger i pris?

http://www.blocket.se/vi/8830135.htm?ca=1_12_s

Om det är en äkta Katana är priset rätt, men det står "GSX 1100 ES Katana i annonsen så det kanske är en om byggd ES. Den verkar lite skum, den har 82ans hjul, baksvingen är inte orginal, och den har inte Katana instrument. Men stuket var lite coolt. 25000kr kan vara OK beroende på vad det är gjort åt motorn och beroende på vad du hade tänkt dig, en original Katana eller en busig hoj med Katana stuk.
 

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Dalby
Hoj
En svart Qvarna 701
gixxer_1255 skrev:
2320116 Om det är en äkta Katana är priset rätt, men det står "GSX 1100 ES Katana i annonsen så det kanske är en om byggd ES. Den verkar lite skum, den har 82ans hjul, baksvingen är inte orginal, och den har inte Katana instrument. Men stuket var lite coolt. 25000kr kan vara OK beroende på vad det är gjort åt motorn och beroende på vad du hade tänkt dig, en original Katana eller en busig hoj med Katana stuk.

Jag är långt ifrån någon Katana-expert, men har med intresse följt denna tråden då jag verkligen gillar hojen. Och om jag inte minns helt fel var det i denna tråden det nämndes att orginal Katana har just de bakre fotpinnar man ser på bilden på Blocket, ES-modellen hade väl nån alu-variant... eller minns jag helt fel :va

Rätta mig gärna, klockan är sent :tungan
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Torgo skrev:
2320150 Jag är långt ifrån någon Katana-expert, men har med intresse följt denna tråden då jag verkligen gillar hojen. Och om jag inte minns helt fel var det i denna tråden det nämndes att orginal Katana har just de bakre fotpinnar man ser på bilden på Blocket, ES-modellen hade väl nån alu-variant... eller minns jag helt fel :va

Rätta mig gärna, klockan är sent :tungan

Det är rätt Katanan har bakre fotpinnarna monterade på rör som är svetsade i ramen och E och Es har fotpinnarna sittande på aluminium fästen som är bultade i ramen. Katanan i annonsen har rätt fotpinnar bak.
 

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
Ramen är kat original, hjul likaså?,motorn ser exakt lika ut som min 83a, även framgaffeln verkar vara original så även sadeln, instrumentering är Es. Ring & hör, Ser ändock ut att vara sänkt & förlängd. Ja fan köp den som är intreserad, fin hoj för rimlig peng men jag skulle lackat om fälgarna :)
 
Last edited:

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Svingen verkar inte vara förlängd, Ser snarare ut som om de har kortat kampplastkåpan bak. Så den ser ju förlängd ut på bild. :) NÅN?
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Har någon koll på en bra meck som kan renovera/ kolla igenom min gsx1100 motor för en bra peng under vinter halvåret? :va :Bugar
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Varvräknare?

Ok boys, vad använder ni för varvräknare till era Dyna 2k tändningar. Blir så trött på min original som lever sitt eget liv. Nu har ju iofs Dynan varvskydd så det är ju bara o gasa egentligen. Men man vill ju endå se livet i motorn sas. Skulle helst vilja ha ngn som är kompatibel direkt med Dynan. Annars ngn annan pålitlig väl fungerande. Som funkar bra ihop med original intrumentet. Har kollat in Acewells runda mattsvart aluburk, snygg men den verkar ju behäftad med en del sjukdomar. Biker har ju en riktig skapelse men den är ju så stor att originalinstrumenet skulle få stryka på foten. Vill helst ha kvar hastighetsmätaren. Såvida inte Acewell endå är ett alternativ. Det är ju ett komplett instrument. Dock digital visning med analogwannabe
/Uffe
 

Bifogat

  • ACE-2803AB.jpg
    ACE-2803AB.jpg
    20.1 KB · Visningar: 111

Powerwheelie

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawaskai ZX-10R
Lacka GSX-fälgar

:confused: Håller på att bygga om min gamla EF -84. Den har rensats på kåpor och försetts med ett Fatbarstyre och det blev en helt ny hoj.
Nu vill jag lacka fälgarna svarta. Vet någon vad det ska vara för färg (vanlig sprayfärg eller pulverlack eller....)
Gärna om någon kan uppskatta vad det kan kosta att få dem lackerade.

Powerwheelie
 

Bifogat

  • GSX-fighter.jpg
    GSX-fighter.jpg
    57.8 KB · Visningar: 182

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Powerwheelie skrev:
2330613 :confused: Håller på att bygga om min gamla EF -84. Den har rensats på kåpor och försetts med ett Fatbarstyre och det blev en helt ny hoj.
Nu vill jag lacka fälgarna svarta. Vet någon vad det ska vara för färg (vanlig sprayfärg eller pulverlack eller....)
Gärna om någon kan uppskatta vad det kan kosta att få dem lackerade.

Powerwheelie
Har skickat ett pm till dig :fakta
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Bryter in och fular mig här istället för att böka med annonsdelen... växelindikator-sändaren nere vid framdrevet - är det någon som har en fem- eller sex-växlad sändarenhet till övers att sälja/byta/whatever? Dvs prylen som växeltrummans lilla pigg går emot samt har sex eller sju kablar ut ifrån sig.
 

Proudfoot

Proudfoot
Gick med
7 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki GSX1100F
Motor Olja

Tjena, Nu kommer jag till frågan som ni antagligen gap garvar åt. Har letat i tråden angående motorolja för jag vill inget annat en ha det bästa till min GSX1100. Jag har förstått att det bästa är en bra mineralolja 10/40 ? har jag uppfattat era inlägg rätt. :confused: Men det var jag än letar, tyvärr har jag ingen orginal manual till min lilla MC utan bara Chelstons men där fann jag heller inte hur många liter det går åt vet ni ?

Sedan har jag en luring.
Cycklen voblar. :huvet Pådrag mellan 160 (opps) och uppåt så sätter den i gång att vobla... Mina frågor llyder då. (Har kollat styrlagrena dom är perfecta.) Efter pådraget blir den stabil igen.. Eh så har jag kollat att den är i spår och det var den.

Bak har jag Metzel däck fram Avon ett nytt touring race, kan det bero på fabrikats skillnad ?

Kan det bero på packväskorna ?

Eller skall jag montera gaffel stabilisator ?

MVH
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top