andersbrink
hasenfrasen
Katana org skrev:Och någon som har ett lock liggandes?
TechnoWeld fixar det där. http://home.swipnet.se/~w-61973/
Katana org skrev:Och någon som har ett lock liggandes?
andersbrink skrev:2271581TechnoWeld fixar det där. http://home.swipnet.se/~w-61973/
Katana org skrev:Berätta vad du ser.
andersbrink skrev:2272471Eftersom du inte berättar hur du hade kört hojen innan du slog av motorn så går det bara att konstatera att 2/3 går lite klent. Om det är tomgångsskruven, trottelnål, lågfartsmunstycke, flottörnivå eller huvudmunstycke går därför inte att säga. Ax-pumpen har öht inget med saken att göra och för att förenkla en förgasarjustering bör du koppla bort ax-pumpen helt.
Katana org skrev:Jag hade varit ute på en runda kört några mil, så motorn var varmkörd s.a.s.
Katana org skrev:2272664/Uffe
Katana org skrev:Som expriment med att komma från poffarna så tänkte jag att man går upp till 135rna igen och sänker nålarna.
Frågan är ju då om jag tänker rätt? Lr ska jag ta trampcykeln och dra
andersbrink skrev:2275242Huvudmunstycket gör noll och intet för smällarna. Flottörhöjden 17 mm har stor inverkan. Om den poffar när motorn är kall är det helt normalt. Knasarna ska ställas in för att gå bra med en varm motor, inte kall.
Katana org skrev:2275262Jo jag vet, men det är ju när motorn har gått en stund och blivit varm. flottörerna står så exakt 17mm som det bara går. Gjorde ju grundinställningen enligt manualen. Tänkte bara att man kunde s.a.s vidga spannet på inställningsmöjlighet eftersom ju nålhöjden är nyttjad till max på 2/3 nu. Att huvudmunstycket har betydelse först den sitsta kvarten av trotteln vet jag ju. Men jag spann väl vidare på Bikers resonemang med att köra större munstycken på dom inre i.s.f att höja nålen.
Men tack för svaret, då vet jag att jag inte behöver mådda åt det hållet
/Uffe
GSRecycle skrev:2275276Uffe, oroa dej inte så mycke för din cyklen, stoppa in öronproppar för att undvika puffar, tickande och annat oljud från motorn.GSX-motorn är skottsäker så ta och kör din fina hoj så mycke du kan nu när det är sommar.
Skruva kan du gör hela vinten
Mikael_1150 skrev:2275402Kan ni tipsa om en vettig motorolja till GSX:en?
Jag har använt Castrols helsyntetiska GPS 10W-40 efter rekommendation från en
av Castrols representanter. Jag tycker dock att oljeförbrukningen är hög och jag
misstänker att valet av olja är en bidragande orsak. Motorn är nyligen genomgången
med nya ventilstyrningar och tätningar, nya ringar etc.
GPS kan nog vara bra till en modern vattenkyld motor men till GSX:en som har relativt
stora spel i motorn borde det finns bättre alternativ, eller?
Mares skrev:2286242Vet någon om tankgivaren på en gsx1100 -80 arbetar mellan 0-100 ohm?
och är diametern på org. gaffelbenen 37mm? (har inget skjutmått, men har försökt mäta blev då 37 mm)
/ tacksam försvar
KatanaKurre skrev:1920547Här är bilden jag menade! Fast man ser ju inte hur det är gjort, bara att dom är på plats. Det enda problemet är att R1:ans hel & halvljus omkopplare inte kopplar om mellan hel och halv, den kopplar bara på och av hellyset och halvlyset lyser hela tiden. Men den saken går att ordna med ett relä, om man nu vill att dom inte ska lysa samtidigt.
Den är från Acewell. Jag har en likadan, kommer från http://www.lqt-racing.se/Katana org skrev:2287760Vad är det här för instrument, kan ju inte se vad det står..? Gillar ju egentligen inte digitalt... Men formatet är ju snarlikt originalet.... En vettig kompromiss.
/Uffe
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |