Katana och GSX 1100-tråden

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Trevligt med människor som engagerar sig i ens olycka :tummenupp
Jag har sett den både på Blocket, NCRacing och här på SH...

Lite intressant är det med den stora konan, men då måste jag förutom nya kolvar även skaffa ny generator.
Tror det blir billigare att renovera min nuvarande vev.

Har du måttat med drevet än ?
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Trevligt med människor som engagerar sig i ens olycka :tummenupp
Jag har sett den både på Blocket, NCRacing och här på SH...

Lite intressant är det med den stora konan, men då måste jag förutom nya kolvar även skaffa ny generator.
Tror det blir billigare att renovera min nuvarande vev.

Har du måttat med drevet än ?


Har haft fullt upp, skulle gjort det igår men fick is besöka djursjukhuset i Bagis med ena katten som fått ett elakt sår efter ngt bett. BILLIGT!

Ska göras idag, återkommer. Och ser det bra ut så är det bara att hoppas på att Touringbutiken håller vad dom lovat!
/U
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Premiärturen!

Premiären avklarad till macken och hem förvisso inte längre än så. Men vem vågar det utan en snar inspektion.
Inget oroväckande den går bra låter ok. Lite ovant med hur snabbt den ville in i dom få kurvorna på vägen dit bara. Vanesak...
Ett par plumpar är det iaf. Det låg lite färsk olja ovanpå vevhuset utan synbar anledning:va Och varvräknaren hänger inte med går så sakteliga upp till 2k som mest. Tror att det är någon inställning som blev galen då jag konfig det. Använder ett sådant här http://www.kosonorthamerica.com/fCMSBackend/imgRoot/specs/ba011b00.jpg . Kopplade in Dynat direkt, enpulsutgången för att få så ren signal som möjligt. Får undersöka närmare senare, ska ju iväg med kidsen till Grönan nu.
Den rullar iaf.
Tack alla som bidragit på det ena lr andra sättet:D
/U
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Premiären avklarad till macken och hem förvisso inte längre än så. Men vem vågar det utan en snar inspektion.
Inget oroväckande den går bra låter ok. Lite ovant med hur snabbt den ville in i dom få kurvorna på vägen dit bara. Vanesak...
Ett par plumpar är det iaf. Det låg lite färsk olja ovanpå vevhuset utan synbar anledning:va Och varvräknaren hänger inte med går så sakteliga upp till 2k som mest. Tror att det är någon inställning som blev galen då jag konfig det. Använder ett sådant här http://www.kosonorthamerica.com/fCMSBackend/imgRoot/specs/ba011b00.jpg . Kopplade in Dynat direkt, enpulsutgången för att få så ren signal som möjligt. Får undersöka närmare senare, ska ju iväg med kidsen till Grönan nu.
Den rullar iaf.
Tack alla som bidragit på det ena lr andra sättet:D
/U

Grattis! Vad kul att den är igång igen! Katanor dödar man inte så lätt. Telefonstolpen fick dom däremot kassera! ;)

Kanske startmotorpackningen som läcker?

Mvh
Jörgen
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Grattis! Vad kul att den är igång igen! Katanor dödar man inte så lätt. Telefonstolpen fick dom däremot kassera! ;)

Kanske startmotorpackningen som läcker?

Mvh
Jörgen

Aj fan!
Fick dom? Såg ju inte så illa däran tyckte jag, vad jag minns iaf. Men jag var väl förmodligen inte den första så den hade väl fått vad den tålde förmodligen.

Möjligt det där med packningen är u i trakten iaf. Får undersökas närmare, tack för tipset.
/U
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja de tog ned den och satt upp en ny, jag for förbi olycksplatsen helgen efteråt. Den hade fått sig en rejäll smäll.

/J
Aj fan!
Fick dom? Såg ju inte så illa däran tyckte jag, vad jag minns iaf. Men jag var väl förmodligen inte den första så den hade väl fått vad den tålde förmodligen.

Möjligt det där med packningen är u i trakten iaf. Får undersökas närmare, tack för tipset.
/U
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Ja de tog ned den och satt upp en ny, jag for förbi olycksplatsen helgen efteråt. Den hade fått sig en rejäll smäll.

/J

Vad fn hette stället? Minnesförlusten är visst mer bestående än vad jag 'ehum' kommer ihåg!
I Vallentuna kommun så mycket vet jag men man vet ju aldrig i fall man plötsligt känner nostalgins vindar fladdra förbi. Fast det knappt mognat...:D
/U
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vad fn hette stället? Minnesförlusten är visst mer bestående än vad jag ehum kommer ihåg!
I Vallentuna kommun så mycket vet jag men man vet ju aldrig i fall man plötsligt känner nostalgins vindar fladdra föbi. Fast det knappt mognat...:D
/U

Det minns jag inte tyvärr. Jag och Blåskägg var ute och åkte helgen efteråt, han visade mig var det var. Jag ville veta för att själv kunna passa mig. När jag kom dit kände jag igen stället direkt. Jag har missbedömt det stället själv, inte för att tfn-ledningen skär vägen, utan för att krönet innan svängen är så skarpt. Jag har kört för fort där tidigare och lättat, så att jag inte kunnat påbörja vänstersvängen i tid :näsblod. Det är lömskt på många sätt det där krönet. Fråga Jensa så kan han säkert visa dig den där spooky platsen igen!

/J
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Det minns jag inte tyvärr. Jag och Blåskägg var ute och åkte helgen efteråt, han visade mig var det var. Jag ville veta för att själv kunna passa mig. När jag kom dit kände jag igen stället direkt. Jag har missbedömt det stället själv, inte för att tfn-ledningen skär vägen, utan för att krönet innan svängen är så skarpt. Jag har kört för fort där tidigare och lättat, så att jag inte kunnat påbörja vänstersvängen i tid :näsblod. Det är lömskt på många sätt det där krönet. Fråga Jensa så kan han säkert visa dig den där spooky platsen igen!

/J

Jo lömskt är det nog allt, inte för att man är ngn Rossi direkt(ganska långt därifrån)men hoj har man kört en del och lite har man ju varit med om och förhoppningsvis lärt sig något på vägen. Hörde ju det direkt av lokalbefolkningen på plats att jag var långt från den första och tyvärr knappast den sista(mindre kul)men med facit så.
Ju mer man tänker på det så kanske man ändå ska bege sig dit och kolla hur det är skyltat t ex? 70 som hastighet men någon annan varning...
Får knacka på hos 'skägget'. Kan vara dags har inte morsat på karln sedan dagen efter krachen då han var här på en artighetsvisit. Och jag menar vi bor ju bara ett par hundra meter från varandra, om han nu bor kvar vill säga? Och apropå honom så har det varit lugnt på 'spamtrådsfronten'?
/U
PS Mitt ställ är ju än äldre och höll ju i grenen i år med(så här långt), detta trots ett antal frivilliga och ofrivilliga uppdateringar:tummenupp DS
edit:läser ju trådarna paralellt!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
.... Och apropå honom så har det varit lugnt på 'spamtrådsfronten'?
/U
PS Mitt ställ är ju än äldre och höll ju i grenen i år med(så här långt), detta trots ett antal frivilliga och ofrivilliga uppdateringar:tummenupp DS
edit:läser ju trådarna paralellt!

De spammar som förut men håller till här! http://www.skitsnack-mc.se/ =D
/J
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Oljekylare

Det ser ju ut som bitarna fungerar hyfsat, var ute på en lite längre tur i går kväll. Runt stan ett par varv Rindö/Waxholm/Bogan o Donken Svea som avslutning där det stod ett monsterbygge av rang och glänste. Går under smeknamnet 'sothoran' här på SH. Låter ju så najs...
Till saken har ju aldrig haft koll förut annat än rent fysiskt att motorn blivit värmahandskarnavarm:D förut.
Men nu med tempgivaren så får man sig ju en tankeställare. Puttrandet i stan så bottnade den, 120grader! Gick sedan ner till dryga 100 efter det då jag närmade mig kvällsluften utmed kustbandet. Men aldrig under.
Hur mycket hjälper en kylare, någon bättre än ngn annan osv? Pratade löst med 'raggarna' på NBM då jag var där och köpte bromsslang och dom sa sig kunna hjälpa till.
Är det någon som sitter inne med tips om bra sadelmakare i trakten också så dela gärna med er:)
/U
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Min lilla Lockhart sänker ca 15 grader, skulle kanske funka bra till dina behov.
Jag ligger trots den runt 120-130 C med mina 1327cc... jag vill byta till en större kylare !
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Min lilla Lockhart sänker ca 15 grader, skulle kanske funka bra till dina behov.
Jag ligger trots den runt 120-130 C med mina 1327cc... jag vill byta till en större kylare !

Du menar "kom o köp min så lägger jag pengarna på en ny"? :tummenupp
/U
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
vill du ha en liten o snygg så vill du ha min (som jag säger till tjejen...)
Inte blir den dyr heller :)

Är du ute efter större grejer med mer kylning dreglar du liksom jag på Setrabs kylare.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
vill du ha en liten o snygg så vill du ha min (som jag säger till tjejen...)
Inte blir den dyr heller :)

Är du ute efter större grejer med mer kylning dreglar du liksom jag på Setrabs kylare.

Jo det var just det. Har ju sett dom hos NBM. Säkert hur dyra som helst men ser u effektiva ut. Då jag frågade så var ju svaret att 'hojar inte är deras grej direkt'. Men kom jag in med spec eller ännu hellre hoj så kunde dom hjälpa till.... ändå!
/U
Men Setrab finns ju lite att köpa var stans! Fast nog skulle det vara bekvämt att låta dom snickra ihop en skräddarsydd och bara behöva köpa till EF-locket till filtret.
Btw måste fråga då jag strax ska ut i garaget om det där med pulser och varvräknare. Kopplade min enpulskabel från Dynat till Koso räknaren. Trodde att jag config. fel först men kollade igår innan jag gav mig iväg. Då jag kom upp i lite fart så verkar det som om den helt enkelt visar sas halva varvtalet. Trodde efter vad jag läst mig till att en MC tacho generellt ska matas med en puls/rpm. Men ska ju testa den andra gröna 2puls kabeln ändå. Men du kanske kan reda ut begreppen.
Och är det så att den nu visar halva varvtalet och jag har ställt hastighets configen rätt så ligger faktiskt den här drevningen väldigt nära org. 100 km/h visade knappt 2k igår:tummenupp
Fast amatör som man är så kan jag ju vara helt ute och trampcyklar här också.
Får väl ta med mig GPS:en och kallibrera km/h mätaren:D
/U
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Nja, många, däribland våra spolar m dubbla utgångar, använder dubbla pulser.
Dvs stiften tänder varje varv, alltså även vid avgasfasen. Det har ingen inverkan på effekten men är ett tekniskt enklare system.
Koppla du dubbelpulsaren till varvräknaren, borde vara rätt i din applikation.

Det värsta som kan hända är ju att den visar dubbla varvet, då har du något att fundera på :D
 
Last edited:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Nja, många, däribland våra spolar m dubbla utgångar, använder dubbla pulser.
Dvs stiften tänder varje varv, även vid utblås. Det har ingen inverkan på effekten men blir ett enklare system.
Koppla du dubbelpulsaren till varvräknaren, borde vara rätt i din applikation.

Det värsta som kan hända är ju att den visar dubbla varvet, då har du något att fundera på :D



Tackar!

Var ju alltså inte helt ut på isen mao. Gör om Gör rätt.
Hade ju ett snack med Jörgen om just det där med att 'tända fast det inte behövs' igår. Han har ju också en Dyna ämnad för HD. Tänder bar då det behövs!

Ska ta mig en tur till Nykvarn i morgon om vädret tillåter. Hit http://www.trendab.se/default.aspx var iaf välkommen:tummenupp
/U
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Åååkejj, slut på skitsnacket !
Nu är motorn splittad och möjligheterna oändliga.

En knäckt ramlagerbult sätter dock stopp för en omedelbar sammanslagning med den lånade veven.
Finns det någon som har en sats HD-bultar för vevpartiet ??
Jag köper loss dem rakt av, eller så kan ni få den uppsättning jag beställer i utbyte.

Hur som haver lägger jag en beställning till APE snart, någon annan som vill passa på att beställa och dela på fraktkostnader etc ??
Svara snarast till 'Längtar'. :D
 

Bifogat

  • IMG_0631 (Medium).JPG
    IMG_0631 (Medium).JPG
    99.3 KB · Visningar: 124

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Åååkejj, slut på skitsnacket !
Nu är motorn splittad och möjligheterna oändliga.

En knäckt ramlagerbult sätter dock stopp för en omedelbar sammanslagning med den lånade veven.
Finns det någon som har en sats HD-bultar för vevpartiet ??
Svara snarast till 'Längtar'. :D

Hej Kära Längtar
Det ser bra ut så långt :tummenupp
Är det min vev på bilden ? Jag känner inte igen den utan "kläder" :D
Jag har inga HD-bultar men jag har orginal om du vill ha.
Vad kostar HD-bultar ? Jag kanske kan dela lite frakt med dig.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top