Har ju handlat från MS och fått grejerna leverade efter deras hopplock. Dom har ju även byggt motorn. Tycker väl att dom borde ha koll. Och i manualen till Dynat så rekomenderas 2,2
rna.
Och oljemängden har du ju rätt i och så som jag hade tänkt göra. Men tillfället gavs och jag har sett frågan förut så därför tog jag reda på mängden för att få svaret...
Har faktiskt lite blinkande i min lampa vid pådrag. Nivån visar knappt halv i glaset efter att angiven mängd fyllts på. Men jag räknar ju med att glaset ljuger lite då hojen ju är knappa decimetern lägre i fronten. Har ju för mig att vaggan/undre ramröret ska vara vågrät mot underlaget. Alltså den är ju det då orginal upphängning används. Så i mitt fall så tippar motorn lite framåt. Följdaktligen så visar nivån lite mindre ä vad den är. Men hur mycket ska givetvis kollas upp som den pettimeter jag är
Annars så är det så jä.. frustrerande med den dåliga gången på varv över 6k.
Trodde ju att felet var funnet ute hos Biker. Köpte som sagt en ny CDI som visade sig vara sämre än den jag redan hade. Gav ingen kräm till spole 2/3. Byttes mot en ny och dit med den. Startar snällt med en touch på knappen. Går bra upp till dryga 6k. Kan smygas en bit till på skalan. Men vid mer häftig rörelse av högerhanden så rycker och tuggar den. Kan närmast beskrivas i känsla som om den dör i korta intervaller(mikrodelar av en sekund förståss). Vore det inte för att jag provat med Bikers 36
r som fungerar ok på hans hoj så skulle jag ju lätt ta det som förgasarfel. Typ taskig trottel/nål på någon gasare(38
r). Felet dök ju upp även med dom. Inte på en gång dock blev lite lurad då dom första reporna var ok. Men sedan med även hans CDI så gick ju hojen klockrent hur jag än försökte provocera.
Blir inte klok på det här.
Är det någon som har något tips så låt höra?
/U