Katana org
rakish form and super performance
Kompet är bra inget att oroa sig för och jag tycker att du kan "släppa" förgasarna. Orginalbestyckningen med 130, nålarna i mittläget är säkert inte för mager. Dom allra flesta går utmärkt på den bestyckningen. Regeln är ju att mer kubik och mer trim ger ett lägre undertryck och man minskar huvudmunstycket för en given förgasarstorlek. Jag kör själv med 125 (RS36) på min 1168. Det är ju relativt okänsligt så länge man ligger på den feta sidan. Nyligen hade jag ~0mm flottörnivå (flottörventil som inte stängde).
Gick bra ändå tills jag kom hem och kunde åtgärda felet.
Gissningen är tändningen. Fråga snällt om du åter får låna enbart CDI-boxen från Biker för att verifiera att den åter går bra. Om den då går bra kan man undra om givaren "lirar" riktigt bra med dina boxar. Annars kan du prova att montera orginal-tändningen igen. Har du ingen kan du få låna av mig, ring i så fall 0730-715584. Jag har en från -83 liggandes.
/Ingvar
Fast stiften blev ju utsatta för väldigt mager blandning bevisligen med den setupen, och gången ännu sämre med samma uppförande fast tidigare i registret. Och gången blev ju redan bättre med enbart hans förgasare, dock inte perfekt.
Har funderat på om man ska byta till kallare stift också. Kör DR8ES L nu.
Kollade NGK:s hemsida och där anges den modellen av stift för 1100E. Katanan anges som D8EA.
Fast det här gäller ju givetvis original och därmed kallare motorer förståss.
Så min öppna fråga således,vad har ni för stift?
Tack för erbjudandet, har originalet kvar. Vad kör du med för tändning eftersom ditt original också ligger i en låda?
/U
Last edited: