Ju mer man håller på...
Ju mer jag håller på ju värre blir det verkar det. Det som började med taskig gång över 6k är nu helt hopplös gång över huvud taget.
Har snart bytt ut hela hojen en gång till.
Komptestade idag och fick med Biltemas testare värden som följer. Motorn visade med en temp på 80 grader inledningsvis. Testade 3ggr/cyl.
1 11,7
2 10,6
3 11,7
4 11,7
Återstår att kolla spelet i morgon då den kallnat. Företrädesvis på 2:an. Lite felmarginal då ju testaren inte kunde skruvas dit utan hade en gummituta att hålla mot tändstiftshålet. Vilket ju medger att 2:an och 3:an blir knepigare att komma åt då instrumentet hamnar i lite vinkel. Tycker väl ändå att avvikelsen inte är sådär jättestor(inom marginalen)eller?
Har även gått igenom gasarna ytterligare en gång. Bytt tillbaks till 17,5 lågfart 130 huvud nya nålar i mittenläget luftskruv 3/4v från lätt bottnad.
Gick nu sämre än tidigare. Fick det bekräftat av stiften, som var nya innan testen med den nya gasarsetupen. Väl vita till färgen, 2:ans något bättre. Flottörerna är inställda på 17,5mm(Brink ej Mikuni) så noga det bara är möjligt. Utfört med gasarna i vinkel så att inte flotörnålarna komprimeras av tyngden från flottören. Trottlarna synkade. Nya ovala KN filter monterade. Att den går magert är ju ingen tvekan om. Det som är fundersamt är ju hur den kunde gå bra med Bikers 36
r med 127,5 huvud i övrigt känner jag inte till setupen. Några lite snällare ryck dock vid lite varv(över 6k). Blev ju toppen med hans CDI också
Har även kopplat bort accpumpen nu.
Sammanfattningsvis:
Gick tidigare taskigt över 6k=ryckigt kunde smygas upp i varv. Kändes som tändfel spontant.
Lånade Bikers 36
r med 127,5 huvudm, okänd setup i övrigt. Gick bättre eller nästan bra i jämförelse.
Lånade även hans CDI, gick kanon.
Trodde således att felet var hittat och en sprillans CDI installerades. Nada...
Spolarna monterades bort för att arrangeras om och isoleras ordentligt på primäringången. En ingång var felaktig, skruven gick runt=ingen kontakt. Ett fel till.. Blev förmodligen till i bortmontering såhär i efterhand
Nya spolar införskaffades samt kablar och stift. Från Dyna 2,2 DW500 och 8ES L till Dyna 3,0 och DW800 och 8ES L. Monterades med god isolering. In och utgångar uppmätta med godkända värden på spolarna efter kabelmontering.
Gasarna genomgångna och fann två nålar med lite krökning på huvudena. 4 nya köpta och monterade enligt ovan.
Ursprungssetupen på gasarna var något högre flottörnivå ca 18mm 135 huvud nålarna näst högst upp. 20 lågfart och blandskruven 3/4v ut. Acc pumpen inkopplad. Koniska luftfilter.
Således suger motorn mer än jag tror=kräver större munstycke? Å andra sidan så har jag ju knappt kunnat hissa rotteln ordentligt, mao inte involverat huvudmunstyckena speciellt.
A men va f..n hjälp en vilsen....
Är kompet åt helvete? Ska jag smaska på med större huvudmunstycke? Nålarna ska ju upp iaf...
Andra tips emottages tacksamt från den som orkat läsa inlägget ända hit
/U