RPM lover
Jonte is the president
Spontant Robban så tycker jag att det blir ju jädrans stort..
Jon_G skrev:Håller med RPM lover, det ser lite maffigt, typ Windjammer, ut med dessa intercoolers. Första frågan är väl om det behövs två, eller är det för symmetrin?
Det går inte att sätta ett lite mindre paket nertill, framför turbon? Eller där luftburken satt, fast det kanske blir onödigt litet och inte så kallt
RPM lover skrev:Roger nu skall jag retas tillbaka
Startade upp min nypreppade motor i helgen .....mmmmmm.. så nu är det bara bakfälgen kvar sen är jag klar.
gixxer_1255 skrev:Kul, gick den bra? vad är det, 1428cc låg komp? eller ?
Nu ligger det en 91á GSX1100F-motor i mitt garaget som skall in i Katana.
du kör med ganska milda kammar då va?med tanke på det"låga"kompet.RPM lover skrev:Japp gick klockrent..startade på första försöket..man blir ju lite nojig när man bytt mycket saker och täppt till lite kanaler..*tänk om jag glömt nåt*..men peppar peppar den har blivit varmkörd i en kvart så nu är det bänken som gäller(skämtar).
Känns bra att vara klar i god tid i år.
Det är en 1428:a med ett komp på 11,5:1.
Vad fasiken skall du stoppa i så nya saker i gammel bettan ?
ktmjacke skrev:du kör med ganska milda kammar då va?med tanke på det"låga"kompet.
aha,där ser man.Själv körde jag med vasse hasses prostockkammar i den ena toppen(lärks gamla ps-topp).Och modified i den andra.Hade 13,5 komp o 1325cc till ps-toppen,11,5 1325cc i gatmotorn.Mata på bra hela vägen med ps-kammar,men den andra rovan gick nästan lika bra(läs lättare för piloten att hantera).RPM lover skrev:Satte i ett gäng Web Cam 168 (Modified) körde med G8/G5 förra året och det var precis så det gick med G8 på orginal styrningar. Men tyvärr så såg insugskammen inget vidare ut vid inspektionen i höstas så därav nya kammar.
ktmjacke skrev:aha,där ser man.Själv körde jag med vasse hasses prostockkammar i den ena toppen(lärks gamla ps-topp).Och modified i den andra.Hade 13,5 komp o 1325cc till ps-toppen,11,5 1325cc i gatmotorn.Mata på bra hela vägen med ps-kammar,men den andra rovan gick nästan lika bra(läs lättare för piloten att hantera).
Gradin skrev:Jag skruvade i mina sprojlans nya WEBCAM #168 igår. Nu ska bara rätt kamvinkel ställas in, sen är man redo för en testrepa. Körde med original kammar ifjol, så man undrar om det gör så mycket skillnad. Ska bli intressant.
RPM lover skrev:Har du skaffat rev limiter än eller blir det Dyna 2000 från staterna ?
När du hör nåt om en dag på strippen så slår du på stora bongo trumman
du kommer att märka att den drar lite längre,men om du vill få ut max av dina nya kammar bör du även höja kompet,då blir det märkbar skillnad.Gradin skrev:Har inte bestämt mig än vad det blir för limiter..vi får se. Men jag kör inte hojen utan en sådan. Blev lite väl skakis att jag hade krökt en ventil när jag missade 4:ans vxl på strippen ifjol . Vill inte att det ska hända igen...
Självklart säger jag till när jag vet nåt ang. datum och plats för säsongens första strippkörning!!
ktmjacke skrev:du kommer att märka att den drar lite längre,men om du vill få ut max av dina nya kammar bör du även höja kompet,då blir det märkbar skillnad.
Nej det e rätt,om huvudsakliga bruket består av gatkörning så är det ett lämpligt komp.Själv ville jag bli snabb på strippen o körde mest nån runda på gatan ibland.Så jag körde högkompat,krävde dubbla batterier för att starta,och allt som oftast small startkopplingen åt skogen.Så visst kostar det att bli snabb.*ler*Gradin skrev:Tjena ktmjacke
Ja, tyckte att den blev orklös vid 8-9000 rpm ifjol. Hoppas på bättre nu da.
Jag kör med 11.5 i komp nu. "Dom som vet" rekomenderar inte att köra med högre komp än det, om man fortfarande vill köra på avenyyyn och smiska plast....och det vill vi ju...eller hur.
Nästa "steg" blir väl att öka CC. Det kommer nog kisseKATen att gilla!
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |