An3Azz
www.99riderz.com
Gradin skrev:Bara att beställa ett kit här : http://www.advantage-net.co.jp/KATANAEVOLUTION2.html
Allright, ska kolla vid hemkomst. Hur är det med tull o sånt från Japan? Lr har dom nån återförs i europa?
Gradin skrev:Bara att beställa ett kit här : http://www.advantage-net.co.jp/KATANAEVOLUTION2.html
Wibbe skrev:750 R' 93 har jag för mix oxo ska passa, men det är ett annat styrstopp på den som får byggas om.
Stolpen är pressad, var GANSKA nervös första gången vi provade att pressa ur en...!
På min Katana (inte samma sving som på E) sitter en 5" bakfälg från EF (breddad från ordinarie 3,5") med 170- eller 160-toffla (minns inte bredd). Ger ca 13 mm luft mellan däck och sving. Kräver något utflyttning av framdrevet om kedjan ska linea ordentligt. Upptäckte att förre ägaren har slarvat med det och det har funkat i alla fall men är inte att rekommendera.Spoonman skrev:... Jag undrar vad man kan kasta på för fina feta fälgar på en GSX1100 -81 med minsta möjliga modifikation?! Eller hur feta däck kan man egentligen kränga på orginalfälgarna??? ...
Spoonman skrev:Jag undrar vad man kan kasta på för fina feta fälgar på en GSX1100 -81 med minsta möjliga modifikation?!
Ja tror inte du får in en 3,5x17 fälg från en GSXR i din orginal gaffel, den är för smal mellan gaffelbenen. Om du inte vill byta gaffel så får du försöka hitta en GSXR 1100 88 framfälg (2,75x18tum) Den har 20mm framaxel och du har 15mm(tror jag) men det är bara att svarva till en bussning av ett tjockväggigt rör (ex hydralrör) Om du behåller orginalgaffeln men byter fälg får du ett annat problem och det är bromsarna, 88fälgen har 310mm skivor och du har 200nånting? så då måste du göra flytta ut bromssoken.
Enklast är nog att ta en komplett framända från en GSXR 750 eller 1100, (det är samma styrlager på GSX och GSXR fram till 96) 1100 är att föredra då 750gafflarna är lite kort 725-730mm.
Är det inte samma baksving på en 81á som 82-83? om så är fallet så går det att få i en GSXR 750/1100 90-94 bakfälg (5,5x17tum). 5,5tums fälgen har 20mm axel och det har väl 81án oxå? Så det är ev bara lite pyssel med nya distanser och ev utflyttning av kedjan.
Då har du fälgar med samma utsende både fram och bak.
RPM lover skrev:En fråga bara men en Katana och en 1100E från -82 till ex har inte dom samma svingar ?
Katana jag har hade exakt likadan sving som 1100 E´n hade som jag sålde.
Robban_C skrev:Åhfan. Jag trodde det var stålrörssving på E. Kat har ju alusving.
Edit: utgår nu från min Kat -82:a.
Kan du mäta gaffelbenen, är lite nyfiken eftersom jag har en 750R -88 gaffel och den är lite kort trots att jag dragit ner benen 10 mm.Robban_C skrev:Dels har jag en gaffel till 1100R -88 som jag kan tänka mig att sälja.
*däck -> sving 1,5 mm (max) per sida. 190/55 går antagligen inte eftersom skuldran hamnar längre fram, dvs där svingen är smalare.
*reaktionsstaget till bromsen sitter på utsidan av fästet (ska sitta inuti fästet), då går staget kant-i-kant med däcket.
bippen skrev:Kan du mäta gaffelbenen, är lite nyfiken eftersom jag har en 750R -88 gaffel och den är lite kort trots att jag dragit ner benen 10 mm.
Är den? Jag utgick från att den är symmetrisk och placerade alltså hjulet mitt i enligt främre änden på svingen, dvs vid däckets skuldror.bippen skrev:... Kolla om hjulet sitter mitt i svingen, jag tror att det ska vara mindre avstånd till däcket på höger sida. Svingen är väl lite assymetrisk? ...
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |