Det där känner man igen.GSRecycle skrev:Okey, bidrar med en projektbild i hemmiljö, verkar ju inne nu
Slänger in några bilder från mig när jag ändå är igång. Nu är det i huvudsak bara den där jobbiga elen kvar
Det där känner man igen.GSRecycle skrev:Okey, bidrar med en projektbild i hemmiljö, verkar ju inne nu
Puttra skrev:Var & fixade stålomspunnet till frambromsarna idag. 897:- & då var det hela vägen från bromshandtaget. Var det dyrt eller ett ok pris?.
chrille_08 skrev:So you just did the halleluja thing then? Ok, verktygen ligger framme, mitt köksbord kan agera operationsbord om du vill Min hoj tar ju redan upp all plats i vardagsrummet Snacka om ungkarlslya. Lite Rammstein och en bärs så har vi en fest, ta med OLW och Biker
//The other 1327 in town
Ooohh !! Nu fick jag gåshud, och lite till...Panos skrev:
ZERO-Fighter skrev:OK, jag hör av mig när allt finns på plats.
Innan den plockas ihop ska jag fixa en lite coolare vevhusvent på kopplingssidan och sen ska motorn lackas.
Nån som har några bra tips för att få rent skrotet? Glasblästring?
Jag vet att det varit uppe på tråden tidigare men då snackades mest val av färg-typ .
Vilket är enklast, blästra och lacka den i delar eller vänta tills den är monterad?
Tips och glada heja-rop mottages tacksamt.
M.I.R skrev:vilket håll vänder ni stålskivorna åt när ni monterar kopplingen???
Rookie!! skrev:Cylinderrad 1135 cm3 inkl kolvar. Som ny! 2500:-
Steg 2 topplock "hotstreet" med större ventiler. Kostade 14,000:- att göra på Motospeed, Nu: 7500:-
Är detta något att fundra på till en gammal suzuki gsx 1100 e -82 som behöver livas upp lite??
Tja Biker, vi snackades vid om ett lån av vaakummätare några veckor sedan. Det börjar bli dags för meck för min del då packningen har anlänt var hittar jag en billig sån här sats för att göra kopplingen lättare? Finns det i Sverige överhuvudtaget?Biker66 skrev:Solnederbörden på senaste tiden har fått till och med mig att göra entré i garaget, trots förkylning.
Efter några års träda har jag äntligen börjat riva i min EF-topp:
rensning och kontroll av ventiler utfört, nu pågår putsning av kanaler...
Känner du till någon sida eller nåt i USA som säljer sådant? Man kanske kan få det skickat med post eller nåtBiker66 skrev:Bara å hojta till !
Lockup skaffas nog billigast från staterna, allra bäst om du kan få någon att ta med den i bagaget...
Tja,Majkel skrev:2043815Tänkte att jag kanske suttit insugsgummina fel? (dom är ju lite böjda)
Det är nämligen så att fotbromsen tar i ljuddämparen när jag bromsar och tänkte höra om någon har en lösning på detta problem?
Puttra skrev:2045194Har försökt att söka på övervarvnings skydd men inte hittat ngn bra tråd om det. Verkar som att de flesta kör med Dyna 2000 men det kostar ju en bra slant som jag inte har lust med att kosta på nu. Någon som har ett annat förslag? Vill ju inte att mina ventiler ska fatta kärlek för mina kolvar om man skulle få för sig att missa en växel. Måste ju gå att lösa på ett billigare alternativ än ett Dyna 2000.
Gradin skrev:2044332Tja,
Angående din första fråga så är gummina märkta med nån text. Den texten ska vara uppåt, och sen har jag för mig att det står "L" på två och "R" på två. Jag satte dessa på höger resp. vänster sida (sett bakifrån hojen)
På din andra fråga så är nog enda saken att göra att höja bromspedalen. Det går säkert att skruva lite på nåt stag så att pedalen höjs. Den är ju ändå bara till för besiktningsgubben...Om man nu besiktar
/ Gradin
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |