lill-danne skrev:2059020Hej!
Jag skaffade mig en GSX 1100E -82 i höstas efter nytaget körkort. Jag hittade en som verkade vara i ganska bra skick och ordentligt genomgången. Jag har lusläst genom hela den här tråden (puh!) och insett att det finns mycket kunskap att hämta här så jag tänkte ställa lite frågor och hoppas ödmjukast på svar från er GSX- och Katana-rävar:
1:
Under vintern så har jag skruvat och putsat lite och jag inser nu att den förre ägaren har använt billiga bultar och skruvar när han har monterat motorkåpor och topp (ja, alltså inte toppen utan locket ovanpå kamaxlar och ventiler). De har med andra ord rostat pga fukt. Det gör egentligen inget för funktionen men pedant som man är så stör det mig. Jag har tänkt mig att byta ut dessa och har kollat runt på nätet (sprängskisser) och i min reparationshandbok efter exakt vad det är för bultar och skruvar som sitter monterade. Tyvärr har jag inte lyckats hitta det och jag undrar nu om det är någon här som har koll? Jag hade helst sluppit att skruva ur alla för att se hur många av varje sort som behövs. Jag vet att jag kan köpa hela satser med insexbultar men jag kan nog få tag på grejerna gratis om jag vet exakt vad jag ska fråga efter så det känns inte så lockande då... Är det någon som vill hjälpa en stackars GSX-rookie?
2:
Går det att få tag på fotpinnar och fästen till dem som inte kostar armen och benet? De jag har hittat på www.touring.se kostar ju runt 2500:- och det känns lite mycket...
3:
Är det någon som sitter på ett kedjeskydd som de vill bli av med så kan jag gärna förbarma mig över det. För en lagom summa förstås. Den förre ägaren "valde" att glömma låset i bromsskivan när han skulle sticka iväg en morgon. Resultat: Kedjeskyddet ser ut som f-n men funkar...
Tack på förhand!
/Danne
AE skrev:2061040Hej Danne,
1) Jag har sett att de säljer kompletta motorskruvsatser till GSX på ebay för en 20 Euro.
2) Jag har ett par begagnade fotpinnar om du är intresserad (bor i Kållered) ring i så fall mig på 0709-212828.
3) När det gäller kedjeskydd skulle jag kolla med MC skrotar ex RN 031-155217, Sam´s 054-536666, Spinnin Wheel 08-530300.
Mvh
Anders
Men inte behövs det nått elschema! Det är väl bara att göra som Dynas regulatorer. En kabel till varje spole (-pol) den känner av dom jordpulser som går till spolen + att den konstantjordar spolen när man överskrider varven. Då passar det till dom flesta tändsystem.iommi skrev:2059442Någon som har ett elschema till GSX/katana föresten?
KatanaKurre skrev:2062398Men inte behövs det nått elschema! Det är väl bara att göra som Dynas regulatorer. En kabel till varje spole (-pol) den känner av dom jordpulser som går till spolen + att den konstantjordar spolen när man överskrider varven. Då passar det till dom flesta tändsystem.
Hittade några varianter i garaget, så här ser dom ut
Om jag förstått det rätt så heter Katanan SZ i handboken.iommi skrev:2063164Men jag vill veta hur avancerat tändsystemet på en gammal GSX är. Sluta trilskas med min nyfikenhet.
fazerfun skrev:2069426Letar med ljus och lykta efter ovan till en gsx 1100 83a. Går de att få tag i nya eller är det beggat som gäller? Kanske någon har nåt till salu?
fazerfun skrev:2069426Letar med ljus och lykta efter ovan till en gsx 1100 83a. Går de att få tag i nya eller är det beggat som gäller? Kanske någon har nåt till salu?
Det bevisar en god uppfostran och smak av pågen.Katanapilot skrev:2069795Måste bara visa vad jag fick av min son igår.
A3 format i blyerts
Majkel skrev:2063316Om jag förstått det rätt så heter Katanan SZ i handboken.
Jag sitter här och försöker skanna in elschemat, men filen blir för stor att lägga upp här
Förminskar jag bilden blir det svårt och se hur allt är kopplat.
katana skrev:2077677Ska köpa nytt 4-1 system till katanan men vet inte vilken modell jag ska ange.
Den tyska sidan jag är inne på vill veta om min katana är en
"GS110XD" eller en "GV72".
Hittar inte regbeviset heller om det står där...
Vad skiljer mellan modellerna och var kan jag läsa vilken jag har?
// Roger
Har du motorn original eller nästintill så går det bra med ett deeptone! Det är inte så bra flöde i det när man har trimmat, min bushoj varvade inte mer än 5000rpm när jag hade på mitt deeptone system. Men det är ju besiktningsbartkatana skrev:2077783Hej och tack för snabb respons!
Ja, det är en 1100 -82.
Jag tänkte mig ett Marshall deeptone.
Mitt V&H Megaphone har lackats om tillräckligt många ggr nu....
// Roger
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |