Katana och GSX 1100-tråden

katana3

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
katana+gsxr1100
hej jag undrar om det är någon som vet om det går att besiktiga en gsx 750
med 1100 motor och hur motor passar i ramen eller om det är en vekare konstruktion mellan 750 vs 1100 . Tacksam för svar då jag har en tanke på att bygga om en gsx 750 till en katana
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Kolla med GSrecycle :tummenupp
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Nämen hejsan, long time no see !!
Joo, du vet, gammal och trött, men någon form av uppgradering vore ju kul att genomföra :D
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Big cc...gammal o trött..hmm

Nämen hejsan, long time no see !!
Joo, du vet, gammal och trött, men någon form av uppgradering vore ju kul att genomföra :D

...eller är det kanske så att du känner flåset från en gammal GSX 1100 E med original ram....
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Flåsande vettifan, ett jämrans frustande och ylande är väl mer troligt... :D
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Nämen hejsan, long time no see !!
Joo, du vet, gammal och trött, men någon form av uppgradering vore ju kul att genomföra :D

..jorå man lever fortfarande och smyger runt i vassen....
Ser att du håller på hamna ordentligt i trimmmmmmmmmträsket :D jag lyckades ta mig ur mitt beroende. Och är nuförtiden ren.
Ska bli spännande och se hur det blir med 1500cc och R-topp på gata.
Håll oss uppdaterad.
 

katana3

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
katana+gsxr1100
är det någon som har plastdelar till en gsx 1100 E / ES det jag behöver sidokåpor , kåpan bak.

jag har kommit över en gsx till ett skamligt lågt pris tänkte först göra om den till en katana men sen har jag ångrat mig . motor till 1100 går bra för utom
ett mettaliskt ljud som är ganska lågt men fullt hörbart. tror själv att det kan vara någott lager (vev)! . motorn startar lätt går på alla cylindrar för utom det ljudet låter underbart. koplingskorgen ska vara ganska ny . Vad får ni expertisen för tankar om det ???
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
är det någon som har plastdelar till en gsx 1100 E / ES det jag behöver sidokåpor , kåpan bak.

jag har kommit över en gsx till ett skamligt lågt pris tänkte först göra om den till en katana men sen har jag ångrat mig . motor till 1100 går bra för utom
ett mettaliskt ljud som är ganska lågt men fullt hörbart. tror själv att det kan vara någott lager (vev)! . motorn startar lätt går på alla cylindrar för utom det ljudet låter underbart. koplingskorgen ska vara ganska ny . Vad får ni expertisen för tankar om det ???

När min vev gick ner sig så blev guldfärgade spån i oljan så mitt råd är att kolla om finns när du bytar olja.:mattias
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Nu ska ni få bli förvånade:
Jag har mekat med min Katana!
Nu blev det väl ett och annat kors ritade i taken? :D

Jag har hållit på lite så smått med montering av USD-gaffel från Suz 600RW -92. Gick väl sådär kan man säga. Ovalt övre lagerläge (46 hundradelar!!) i styrhuvudet förorsakade ju lite extrapyssel.
Och nu saknar jag kronmuttrar till övre lagret samt tätningen till d:eek:.
Frågor:
Hur har ni gjort med sån där stor tätningsbricka? Och brukar det vara nån i nerkant mellan undre lagret och undre kronan? Jag tror inte det?
Jag tror att jag behöver en bricka till Kat och två kronmuttrar 600/750RW (M25 x 1). Övre kromade muttern (M22 x 1) ovanför övre kronan har jag.
Var får man fatt på kronmuttrarna? Vi har mig veterligen ingen hojhandlare (Suz) värd sitt namn idag. MC-Delen är väl bra men jag är rätt osäker på om dom har Suz.
Visst var det väl nån i Karlstad eller Karlskoga som köpte allt gammalt Suz?

Jag kanske ska säga att detta delvis beror på att jag ska kunna flytta hem knarren. Men jag gör givetvis jobbet på rätt sätt med helt nya styrlager och allt. :tummenupp
Tätningar till gaffelben, lackning av fälgar, koll av hejdare med mer får dock vänta. Måste få hem allt.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Nej, ingen tätbricka under nedre lagret på min 750-gaffel iaf.
På resten av frågorna svarar jag: http://www.mc-shopen.se/
Det var allt jag kunde såhär på frihand :)
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Nej, ingen tätbricka under nedre lagret på min 750-gaffel iaf.
På resten av frågorna svarar jag: http://www.mc-shopen.se/
Det var allt jag kunde såhär på frihand :)



Kan lägga till Sams också http://www.samsmotor.se/. Fixade en ny original undre styrkrona/stolpe med lager och allt(gsxR750-95) för 2/3 av priset mot ovan nämda. Skickade dessutom till rampularn direkt utan omsvep. Snabbt gick det också.
http://alpha-sports.com/supr/1992 GSXR600W/54.gif

/U
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Många tack till båda! :tummenupp Ringer och beställer pinaler i morgon.
Det verkar som om jag ska köpa en ny, större oljekylare också:
http://62.181.75.60:80/Default.aspx?Product=f077033f-8f37-4998-adaf-44403f8cd3ba
Måste ju passa på när jag ändå håller på och viftar med pluskan. :D

Jag har också lurat på att köpa en Empi-kylare, 48-plattors skulle gå in perfekt http://www.creatix.se/Shop/Index.php. Kan kanske behövas när jag kör med R-topp. En termostat blir också nödvändig med stor oljekylare. En relativt liten slangmonterad finns att köpa här http://www.kgtrimning.com/oljekylare2.htm .

/Ingvar
 

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
Jag har också lurat på att köpa en Empi-kylare, 48-plattors skulle gå in perfekt http://www.creatix.se/Shop/Index.php. Kan kanske behövas när jag kör med R-topp. En termostat blir också nödvändig med stor oljekylare. En relativt liten slangmonterad finns att köpa här http://www.kgtrimning.com/oljekylare2.htm .

/Ingvar

Den kylaren var inte så fasligt dyr. Vilken av termostaterna ska man välja? Den med fasta förskruvningar el den billigare utan? Man lär väl sätta fast den på ngt vis så den inte hänger & slänger.

/Patrik
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
... Vilken av termostaterna ska man välja? Den med fasta förskruvningar el den billigare utan? Man lär väl sätta fast den på ngt vis så den inte hänger & slänger.
/Patrik
Vilken man väljer beror nog dels på vad man har för slangar, dels hur man vill göra fästet, den dyrare hade ju nån form av konsoll.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Dålig fart på tråden så jag bidrar med några bilder i höstmörkret.
Jag har karvat lite i R-toppen. Just inte ändrat formen men jämnat till kanalerna, gjort insugsdelaren "sylvass" och fasat av styrningarna lite, dom har fortfarande orginallängd. Toppen är från en 1100 -91.

/Ingvar
 

Bifogat

  • IMG_4000.JPG
    IMG_4000.JPG
    84.7 KB · Visningar: 111
  • IMG_4016.JPG
    IMG_4016.JPG
    79.9 KB · Visningar: 88
  • IMG_4019.JPG
    IMG_4019.JPG
    79.5 KB · Visningar: 98

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Dålig fart på tråden så jag bidrar med några bilder i höstmörkret.
Jag har karvat lite i R-toppen. Just inte ändrat formen men jämnat till kanalerna, gjort insugsdelaren "sylvass" och fasat av styrningarna lite, dom har fortfarande orginallängd. Toppen är från en 1100 -91.

/Ingvar


då kanske vi får fart på tråden lite för nuuuuu blev jag lite nyfiken.
Jag är en glad ägare av en r1100 OCH, som inte står, en 1100 katana. tankarna på att byta topp till r:ens har väll swischat förbi men jag vet inte ens om det går kanal/mått mässigt men om det nu är det du tänkte använda din fixade topp till undrar jag varför du valt en 91:a topp:va
Finns det någon speciell tanke eller fall det sig bara så:va
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top