Connykatana
Ny medlem
Katana mini
Hej,
Vart hittar man en sån här??
Mvh Conny
Sån här är ett måste för Katana-älskare
Hej,
Vart hittar man en sån här??
Mvh Conny
Sån här är ett måste för Katana-älskare
Vore Kanon om du kunde göra det.
Här kommer dom.
V&H 12001P Pro Pipe
Hejsan!
jag och farsan kollar lite hoj åt honom. Vi har hittat en gsx1100r. (sportmodellen, om man nu kan säga så) Så nu undrar vi hur motorn är. Efter vilket miltal är den oftast slut? något speciellt man ska akta sig för med dessa motorcyklar?
Visserligen är detta en Katana- och GSX1100tråd men i alla fall. 1100R ligger ju nära "i släkten" så att säga.
Generellt sett så är de bra puffror. Framförallt dom luft/oljekylda är synnerligen trimmvänliga och går rätt friskt redan innan man börjat trimma.
Köp en, ut och brumma lite, låt dig förskräckas över puffrans urkraft och du är fast i ett ursnabbt bottenlöst träsk som är hopplöst att ta sig ur.
Men hallå där pöjkar! Är det ingen som orkat svara?
Tja, tyvärr har jag inte så mycket personlig erfarenhet att bidra med när det gäller R-puffrorna.
Men du håller ju på och skaffar dej det
Hur går det med motorn
Funderade i samma banor.
Att få dit motorn mha vinkelslip och nya motorfästen verkar gå.
Men kedjan
En mätning med tumstocken gav att R motorns kedja ligger 2 cm längre från centrum. Behövs så klart för bredare däck.
Finns det off set bakdrev till GSXen ?
Det finns det kanske, men svarva en egen distans i aluminium, och fortsätt att köpa dom "vanliga" bakdreven till din bakfälg framöver vid behov.
Det borde nog vara den billigaste lösningen.
Ang, din fundering på ram sving och motorbyte till R, så kör jag 1100ef med 1100 R motor, sving och hjul, gaffel , bromsar, mätare mm.
Sitter ett 200 brett däck på en 6,5" bakfälg, urtaget i ramen för kedjan och sedan förstärkt runt om.
Funkar fin och allt är byggt av Ronny räcer här på SH.
Dessutom så får du en lättare och smalare motor vi byte till R.
Min ef väger fulltankad och körklar 222kg..
/ Ubbe
Skit i vikten !Bara att trimma mer
Med R fälg och orginal motor 5/8 offset drev "fram" ca10mm.
R-motor och orginal fälg,så har du börjat i fel ände
Har använt R-fälgar sen urminnes tider ,blir en helt annan cykel att köra.
Här kommer dom.
V&H 12001P Pro Pipe
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |