Katana och GSX 1100-tråden

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Hej Kat-Folk

Kul att tråden vidare, laddade batteriet igår, så nu ska gammalkatanan igång.

Katana-Mannen


Välkommen tillbaka Henrik :tummenupp Lite lustigt det blixtrade förbi en undring häromdagen då jag satt här o läste i tråden hurvida du fortfarande kunde titulera dig 'Katana-mannen' :D


/U
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Välkommen tillbaka Henrik :tummenupp Lite lustigt det blixtrade förbi en undring häromdagen då jag satt här o läste i tråden hurvida du fortfarande kunde titulera dig 'Katana-mannen' :D


/U


Hej Uffe, Jo Självklart är jag en Katanaman ännu, den svarta är såld till skåne men no. 122 har jag kvar och får bli så tills kistan spikas igen.

Dessvärre är det mer baby- &barnservice än mc-renovering nuförtiden.:va

Du då fick du ihop katten efter kraschen?


/Kat-Man
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Hej Uffe, Jo Självklart är jag en Katanaman ännu, den svarta är såld till skåne men no. 122 har jag kvar och får bli så tills kistan spikas igen.

Dessvärre är det mer baby- &barnservice än mc-renovering nuförtiden.:va

Du då fick du ihop katten efter kraschen?


/Kat-Man


Jo då!
Den rullar igen, redan förra året var den på vägen igen. Dock inte mycket kvar av originalet... motorn plus el och lite reglage. Så förra hösten/vintern var det mycket fiske på E-bukten och diverse handlare på nätet. Förutom ett kanonjobb med ramen av en smed/rambyggare i Roslagen som jag fick tips om här. Har du inte sett den så påminner den väl lite om din svarta, fast den går i blå ton numera.

mvh/U
 

katana3

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
katana+gsxr1100
Hej alla katana vänner . Jag har köpt en gsx1100-83es för 5tk som var ganska ful men det gör inte så mycket då jag då jag börjat bygga om den till en budget katana men det är en del saker som fattas. .

Efterlyser. plast bakom limpan, plast kåpa höger , fästen för ruta , skivor för gsxr-88- + ok

Jag har satt en budget på 12000kr just nu är jag uppe 5tk för mc, 1800kr usd
gaffel.=6800kr dom andra katana prylarna låg och skräpade i garaget och bad om att få andvändas
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
5 flagg för en ES får man väl gratulera till!

Ska du ha ok från en -88 på en USD-gaffel? Passar det?
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Vad händer..?

tyst o stilla på tråden..sitter alla hemma o pular..tåppsikrit eller ?:va

Själv har jag fått ramen klar , svetsningen alltså : nya fästen för Dyna 2000 tändningen , nya batterilådefästen..den ska monteras tvärs ramen nu isf längs med , extra fästen till en catchtank och nya fästen för en hanger till skjutsfotpinnar..fick även tillfälle , under uppsikt att prova TIG svetsning..intressant!

Måndag lämnas ramen på blästring och sedan direkt till pulverlack!!

Väntar även på sista lådan med godis från over-där!!
:D :D

ps. karossen lämnad på lack oxå...mmm
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
tyst o stilla på tråden..sitter alla hemma o pular..tåppsikrit eller ?:va

Tja, jag har gått och inhandlat 1st orginal ljuddämpare till GSXR 1000 som jag tänkte operera på plats vid de tillfällen största möjliga tystnad anbefalles t.ex. vid Barkarby-körningar. Det känns lite färglöst att bara stå och titta:hihi .

Någon som har ett kvaddat rör som kan "donera" anslutande fläns och rörstump?

/Ingvar
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
GSXR Rör..

Tja, jag har gått och inhandlat 1st orginal ljuddämpare till GSXR 1000 som jag tänkte operera på plats vid de tillfällen största möjliga tystnad anbefalles t.ex. vid Barkarby-körningar. Det känns lite färglöst att bara stå och titta:hihi .

Någon som har ett kvaddat rör som kan "donera" anslutande fläns och rörstump?

/Ingvar

kan du säga som har en sådan där topp..vad ska en annan sätta dit då? Hmmm..ett vasse hasse megafån är väl knappast ngt som godkänns..:va
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
kan du säga som har en sådan där topp..vad ska en annan sätta dit då? Hmmm..ett vasse hasse megafån är väl knappast ngt som godkänns..:va

Bara att länka dit vilket skit som helst som är TYST............
SBP brukar skratta åt mig när jag rullar in för besiktning!!!!!!!!!!

Det är bara en begagnad ljuddämparen jag köpt. Idag har jag ett Cope prostock-orbo med V&H megafon "ljuddämpare". Jag tänkte byta ut V&H megafonen vid de tillfällen det kan vara lite kitsligt med ljudnivån utan att för den skull försaka effekt. Besiktningen kan ju klaras av med lämplig pluggning i röret men effekten blir minst sagt lidande. Sporthojs-dämpare klarar av högt flöde kombinerat med effektiv ljuddämpning. Men vilket j..vla as till aluminiumkorv det är:gnissla, får väl sätta stödhjul under.

/Ingvar
 

Katana#007

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki GSX1100S, Katana. Yamaha R1 -07.
Katana-entusiaster!

Kanske kan ni hjälpa mej. Funderar på att sälja min Katana -82, #007. Har haft den sen -83. Visserligen en 1168, men kan helt återställas till orginal, inklusive cylindrar, kolvar, förgasare, kam, framskärm som är bytta. 3000 mil. Kan fås i absolut topp/orginalskick med en del polerarbete. Sadel, orginal avgassystem är helt intakta, liksom resten av motorcykeln. Med delarna som sitter på nu går den mycket bra.

Men vad är en sådan värd? Vad är rätt pris att begära?

Såg ni diskuterade besiktning med V&H. Går det inte numera? Med mycket glasull i?. Har inte besiktigat på ganska många år.

MVH/#007
 
Last edited:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Katana-entusiaster!

Kanske kan ni hjälpa mej. Funderar på att sälja min Katana -82, #007. Har haft den sen -83. Visserligen en 1168, men kan helt återställas till orginal, inklusive cylindrar, kolvar, förgasare, kam, framskärm som är bytta. 3000 mil. Kan fås i absolut topp/orginalskick med en del polerarbete. Sadel, orginal avgassystem är helt intakta, liksom resten av motorcykeln. Med delarna som sitter på nu går den mycket bra.

Men vad är en sådan värd? Vad är rätt pris att begära?

Såg ni diskuterade besiktning med V&H. Går det inte numera? Med mycket glasull i?. Har inte besiktigat på ganska många år.

MVH/#007


Putsa upp och ställ den i vardagsrummet eller annat lämpligt ställe, men SÄLJ inte:tummenupp

Men har du verkligen bestämt dig så är ett riktmärke 50k som min värderades till efter min ödesdigra krasch -06:huvet

mvh/U

tyst o stilla på tråden..sitter alla hemma o pular..tåppsikrit eller ?:va

Själv har jag fått ramen klar , svetsningen alltså : nya fästen för Dyna 2000 tändningen , nya batterilådefästen..den ska monteras tvärs ramen nu isf längs med , extra fästen till en catchtank och nya fästen för en hanger till skjutsfotpinnar..fick även tillfälle , under uppsikt att prova TIG svetsning..intressant!

Måndag lämnas ramen på blästring och sedan direkt till pulverlack!!

Väntar även på sista lådan med godis från over-där!!
:D :D

ps. karossen lämnad på lack oxå...mmm


Har äntligen fått ändan ur och anlitat en firma för omklädning av sadeln, löjligt svårt att bestämma mig för kulör och kombination, färgproverna ska bara skickas iväg till makaren så är det ur världen.
Har även kollat att jag köpt rätt flatstift till bromskontakten 'Bingo'! Sedan är det bara kvar att skölja av motorn och lyfta bort ventilkåpan kvar. Packningen lyser ännu med sin frånvaro. Ringde MS förra veckan och dom trodde sig få in dom som till den här v. Fast jobbet kan ju göras vart fall så egentligen är det ingen ursäkt:)

/U
 
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Har äntligen fått ändan ur och anlitat en firma för omklädning av sadeln, löjligt svårt att bestämma mig för kulör och kombination, färgproverna ska bara skickas iväg till makaren så är det ur världen.
Har även kollat att jag köpt rätt flatstift till bromskontakten 'Bingo'! Sedan är det bara kvar att skölja av motorn och lyfta bort ventilkåpan kvar. Packningen lyser ännu med sin frånvaro. Ringde MS förra veckan och dom trodde sig få in dom som till den här v. Fast jobbet kan ju göras vart fall så egentligen är det ingen ursäkt:)

/U

Du kan få "låna" en splittans ny packning av mig så länge. Jag jobbar i Älvsö så vi borde kunna ordna den saken.
Sen kanske vi kan ta en vårrunda och besöka våra vänner som har delar utspridda i hela garaget:D .

/Ingvar
 

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
Katana-entusiaster!


Såg ni diskuterade besiktning med V&H. Går det inte numera? Med mycket glasull i?. Har inte besiktigat på ganska många år.

MVH/#007


Jodå, jag besiktigade min med V&H så det ska inte vara några problem. Jag fixade & grejade med mkt ull & när jag kom in så stog besiktningsbubbens 1100E där & vad satt på den? jodå ett V&H. Beror kanske lite på hur "grinig" & nogrann gubbe man får.
 

Katana#007

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki GSX1100S, Katana. Yamaha R1 -07.
Putsa upp och ställ den i vardagsrummet eller annat lämpligt ställe, men SÄLJ inte:tummenupp

Men har du verkligen bestämt dig så är ett riktmärke 50k som min värderades till efter min ödesdigra krasch -06:huvet

mvh/U


/U
Tack för svar,
hoppades det var mer... Då är nog ovanpå takstolarna i vår öppna planlösning en utmärkt idé. Hustrun hoppade inte jämfota, men hon är mycket tålig. Börjar bli sugen på nåt nyare typ en R-1000.

MVH/HR
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Delar över hela garaget..

Du kan få "låna" en splittans ny packning av mig så länge. Jag jobbar i Älvsö så vi borde kunna ordna den saken.
Sen kanske vi kan ta en vårrunda och besöka våra vänner som har delar utspridda i hela garaget:D .

/Ingvar


hmm..jag kommer förmodligen vara oanträffbar...ute och rastar grabbens 50 cc kymco...hmm..kanske kan få in en GSX motor i den ...hmmm


Dessutom är mina delar inte längre utspridda i garaget...de är utspridda över hela stockholm!!!:yoparty

V&H o besiktning..jag har ett "gammalt" svart V&H race system från den tiden då det begav sig...1982-1983..det besiktigade jag med i våras utan problem. Det har lite annorlunda dämpare och lite tystare..ska nog använda det till SBP..har lite svårt att montera sådana där GSXR delar på hojen...inte mer än nödvändigt i alla fall...
 
Last edited:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Du kan få "låna" en splittans ny packning av mig så länge. Jag jobbar i Älvsö så vi borde kunna ordna den saken.
Sen kanske vi kan ta en vårrunda och besöka våra vänner som har delar utspridda i hela garaget:D .

/Ingvar


Låter lockande, ska försöka få lite gjort till helgen. Hör jag inget av leveransen så lånar jag gärna en packning så länge. Beställde ju två för säkerhets skull.

Tack för svar,
hoppades det var mer... Då är nog ovanpå takstolarna i vår öppna planlösning en utmärkt idé. Hustrun hoppade inte jämfota, men hon är mycket tålig. Börjar bli sugen på nåt nyare typ en R-1000.

MVH/HR

Jo med rätt köpare så. Alla papper, oskruvat, och helt och snyggt originalskick. Dom blir ju iaf inte vanligare så värdet lär bestå och lite till.

Hade jag haft plånboken för fler hojar så hade du förmodligen haft en köpare i mig. Är förvisso nöjd med ombyggnaden, men den är ju liksom inte original längre...

/U
 
Last edited:

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Fan för er!

Nu har jag också börja skruva...Nyare bakdämpare på "busen" Och "originalen" fick överta dom gammla. Originalens dämpare var inga dämpare längre, slut olja. Vad tycks om mönstret på busens framdäck?
 

Bifogat

  • PICT1393b.jpg
    PICT1393b.jpg
    64.8 KB · Visningar: 105
  • PICT1396b.jpg
    PICT1396b.jpg
    73.5 KB · Visningar: 93
  • PICT1397b.jpg
    PICT1397b.jpg
    64 KB · Visningar: 86
  • PICT1398b.jpg
    PICT1398b.jpg
    65.2 KB · Visningar: 90
  • PICT1400b.jpg
    PICT1400b.jpg
    55.9 KB · Visningar: 92
Last edited:

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Nu har jag också börja skruva...Nyare bakdämpare på "busen" Och "originalen" fick överta dom gammla. Originalens dämpare var inga dämpare längre, slut olja. Vad tycks om mönstret på busens framdäck?

Letar efter en axel med distans till framhjulet till en GSX 1100R -89 utan framgång. Vilka fler årsmodeller passar?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top