Katana och GSX 1100-tråden

DubbelR

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Grimsås
Hoj
ZX7RR-96, ZX7RR-97GSX-R750RK- 89, ZXR750RR-94 GSX-R 7/11 Harris F1
best dax ape raceparts..........

Någon som behöver ngt kanske ? www.aperaceparts.com

maila gärna o fråga efter pris.

Skall best om ca 2 v.

Prisex, kammar 4000, kolvar 4500, dyna 2000 3400, ventilfjädrar, 1100 kr, ventiler 200 kr/st mm mm mm

mvh H 073-0253922
 

Mikael_1150

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
TDM 850 -99, GSX 1100 -84, YZ 250 -79, XT125R
Storlek på förgasare

Jag funderar på att byta till Mikuni RS under vintern.

Min undran är om det spelar stor roll för orken på mellanregistret vilken storlek förgasarna
har. Jag prioriterar fint vridmoment på mellanregistret, (ca 3000 rpm och uppåt), framför
hög toppeffekt.

(Jag har hållt på en del med bilar och Webrar och där är valet av halsring viktigt för att
gassvaret ska blir bra.)

Vad är tipset för en 1135:a med standardborrning, exportkammar och portad topp?
RS34, RS36 eller RS38 ?

/ Mikael
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Kul med någon som vet var det är roligt att ha pulvret :)
När du formulerar dig på det viset skulle jag ta RS34.
De räcker gott för den effekt din motor ger utan att försöka flåsa mer på höga varv.
RS36 räcker till 150-160 bakhjulshästar, RS38 ~180Bhp...
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Jag funderar på att byta till Mikuni RS under vintern.

Min undran är om det spelar stor roll för orken på mellanregistret vilken storlek förgasarna
har. Jag prioriterar fint vridmoment på mellanregistret, (ca 3000 rpm och uppåt), framför
hög toppeffekt.

(Jag har hållt på en del med bilar och Webrar och där är valet av halsring viktigt för att
gassvaret ska blir bra.)

Vad är tipset för en 1135:a med standardborrning, exportkammar och portad topp?
RS34, RS36 eller RS38 ?

/ Mikael

Själv kör jag med RS36 och är nöjd, stark på alla varv:). 36-orna är ett beprövat kort och dessutom finns det rätt gott om begagnade exemplar.
När du kommer upp i 160 hästar på slangen:yoparty kan du ta ett nytt beslut.

/Ingvar
 

1570cc

Kubiken ökar med åren
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Suzuki GSX 1100 -80
Topplock!!

Min gamla trotjänare skulle behöva ett nytt topplock.
På grund av borrningen har jag fått läkage i dowel pin hålen på mitt -83lock.:huvet
Så ere nån som har ett -84 lock eller nyare,orginal eller portat skulle va intressant?!:confused:

Mvh Tommy
 

Crazy Frog

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örsundsbro
Hoj
GSX-R 1100 -90
Förgasare

Jag funderar på att byta till Mikuni RS under vintern.

Vad är tipset för en 1135:a med standardborrning, exportkammar och portad topp?
RS34, RS36 eller RS38 ?

/ Mikael

Bra val. Enklare uppdatering och mer nytta per krona är svårt att hitta.

RS 36:eek:r är mitt val.
Jag har kört med dem på GSX-R 1100. Både den mindre 86ans motor. Std 90 och borrad till 1200 cc.
De har använts på GSX-1100 i både 1075 och 1135 utförande.
Fungerar kanon. Jag säljer och byter hoj, men inte förgasarna.

Enda gången jag tog i med RS40 var till en 1428 cc motor.

Satsa på ett set RS 36 med aluminiumtrottlar.
Och bli inte förvånad av "slamret" vid tomgång. Det hör till
 

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
Tja,

Jo, har massor med delar som ligger prydligt på hyllorna men tyvärr inga ventiler :)

Jag har kört en med cross styre och kände genast då att det var enklare att handskas med hojen i stadstrafik. Och det är ju där jag kör mest när hojen är i körbart skick. Finns det styre som passar till kawa kronor?


Tjena läste på forumet att du hade massor med prylar..inte så att du ligger på ett block till en gsx 1100 84 för jag har skjutit skrot genom mitt*sucka*

Mvh Pär
 

Katana#007

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki GSX1100S, Katana. Yamaha R1 -07.
Blev av med en liten kåpa på min Katana, den som sitter direkt under tanken. Vet någon om det går att få tag på dylika?

MVH/HR
 

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
Trist:gnissla , vad hände?

/Ingvar


Tjena låg och cruisade lite lätt på motorvägen och körde om ett par bilar på väg till vårt höstrace med klubben.Hade väl en cirkus 200knyck på mätarn när det bara small till och blev jordens rökmoln och lite lätt vingligt att köra*ler*hade väl c:a 7000 varv och staken bara tjoffade ut under 1:ans cylle med knytnävsstort hål i blocket som påföljd.Iof tur som klarade mig kvar på hjulen hade kunnat gå riktigt illa.Dödade hojen så snabbt jag han så det verkar snurra som vanligt då hojen faktiskt går att starta.
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Tjena läste på forumet att du hade massor med prylar..inte så att du ligger på ett block till en gsx 1100 84 för jag har skjutit skrot genom mitt*sucka*

Mvh Pär

Tja,

Jodå jag har ett och annat, vad är du ute efter exakt? Jag tror att jag har ett block men måste kolla i vilket skick den är i, Är du ete efter vevaxel och cylindrar/kolvar också då eller?

Mvh
Ismail
 

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
Tja,

Jodå jag har ett och annat, vad är du ute efter exakt? Jag tror att jag har ett block men måste kolla i vilket skick den är i, Är du ete efter vevaxel och cylindrar/kolvar också då eller?

Mvh
Ismail

Tjenare,vad trevligt:) ska försöka kika igenom min motor vid tillfälle, vet inte hur det gått med vevaxel etc ännu men blocket har STORT hål! Hoppas klara cylinderraden då det är en 1340cc du får gärna slå en pling om du känner för det så resonerar vi lite.

Mvh Pär 070-6077263
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Tjena låg och cruisade lite lätt på motorvägen och körde om ett par bilar på väg till vårt höstrace med klubben.Hade väl en cirkus 200knyck på mätarn när det bara small till och blev jordens rökmoln och lite lätt vingligt att köra*ler*hade väl c:a 7000 varv och staken bara tjoffade ut under 1:ans cylle med knytnävsstort hål i blocket som påföljd.Iof tur som klarade mig kvar på hjulen hade kunnat gå riktigt illa.Dödade hojen så snabbt jag han så det verkar snurra som vanligt då hojen faktiskt går att starta.

Och jag som trodde att veven (nästan) var skottsäker:confused:. Några fler som råkat ut för vevhaverier?

/Ingvar
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Veven ja, men inte stakarna...
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Veven ja, men inte stakarna...

Stakarna ingick i paketet "veven"....dom är liksom lite svåra att sas lägga upp på bordet separat:). Standardvev (med stakar) lär enligt utsago tåla 13000varv/min utan att separera om man inte varit för snål med squish'en så att kolvarna knackar på hos toppen.

/Ingvar
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Skulle lägga en kvallificerad gissning på att det inte ser så "gulligt" ut uppe i toppen på den cyllen heller.När en stake skjuter på en rullagrad vev beror det nästan alltid på att en ventil gått av o slagit tvärstopp eller att en kolvbult gått ut i fodret o skurit,men då brukar man lyckas höra oljudet innan iaf.Har skjutit några fina motorer genom åren.Det mest massiva raset skedde faktiskt på startmotorn(extern vevstarter).Man tror inte en liten avhoppad lashcap ska kunna sluta med ras på topp(förbränningsrum),cylle,krokig stake,trasiga vippor o kam,förskjuten vevsläng o trasigt block.Men med duktigt av hjälp från vår vän murphy kan allt hända :D .Pär,har du clips eller teflonknappar på dina kolvbultar???Klarade sig växellådan??? Även om den GÅR att starta skulle jag råda dig att ABSOLUT inte göra det.Riv istället.:yoparty good luck:tuttar
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Men med duktigt av hjälp från vår vän murphy kan allt hända :D .

Murphy är ALLTID närvarande:gnissla. Efter att man hört om motorras törs man ju knappt trycka på startknappen, tänk om........

Biker när du startar din nybyggda spis nästa år, tänk om....:skrämd.

/Ingvar

..då hojen faktiskt går att starta.

Suzuki trippel med bra vevhusventilation:D. Skämt å sido, låt bli att starta eller ens dra runt, riv och inspektera.

/Ingvar
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top