vobbelstag e fegt
Helt klart, det är dessutom tveksamt om stålförstärkningen innanför framskärmen får sitta kvar.
vobbelstag e fegt
Nu måste jag fråga den samlade expertisen om råd.
Ska börja pyssla lite med "Macal":s Katana och han vill ha lite vassare bromsar på den.
Frågan är då, byta till Brembo/ISR eller behålla original-ok och kanske hitta lite aggresivare belägg.
Tanken är ju att den ska vara så original som möjligt, men originalgrejorna lever inte upp till standarden i maskin, svårt att stanna helt enkelt.
Den är ju inte helt standard, Öhlinare bak och småttisar, resten orört.
Jag kan inte ge honom rätt råd om vad som passar sig.
Ska han låta grejjerna sitta eller fläska på, ser det för moddat ut?
Ett tag körde jag med 750R (-85) framfälg och 4-kolvsok från 1100R, de där guldfärgade fina från -86 med adapterplattor på originalben. Plattorna får oken att passa till 310mm skivor. Allt utom skivor och lite distanser finns nog kvar om jag letar lite. Hör av er om intresse finns, ni får gärna låna grejorna för att mäta/provmontera osv. Sen är det bara att öppna plånboken om grejorna skall behållas
/Ingvar
Eftersom han redan har en R fälg bak så tycker jag att han kan satsa på det fram oxå. Jag har oxå R fälgar på min 83:a (finns bilder i mitt garage). Fram är det dessutom ISR skivor monterat samt 4kolvsok från en R som sitter med adaptrar på orginal gaffelben för att kunna behålla orginal framskärmen. Montera gaffelbenen i ett par 750 eller 1100 ES/EF kronor så är det klart. Glöm inte hjulaxeln.
Dom delarna är mycket billigare idag mot när jag gjorde detta på 90-talet.
Om han kan leva med att åka utan orginalframskärmen (eller gjuta en egen) så tycker jag att ni även byter ut gaffelbenen.
Den gamla orginalgaffeln är inte den vassaste kniven i lådan
Hör av er om ni vill komma å kolla.
Nu måste jag fråga den samlade expertisen om råd.
Ska börja pyssla lite med "Macal":s Katana och han vill ha lite vassare bromsar på den.
Frågan är då, byta till Brembo/ISR eller behålla original-ok och kanske hitta lite aggresivare belägg.
Tanken är ju att den ska vara så original som möjligt, men originalgrejorna lever inte upp till standarden i maskin, svårt att stanna helt enkelt.
Den är ju inte helt standard, Öhlinare bak och småttisar, resten orört.
Jag kan inte ge honom rätt råd om vad som passar sig.
Ska han låta grejjerna sitta eller fläska på, ser det för moddat ut?
Den ska ha:
Sen kan den ju ha sänkt sadel rensad på blinkers trimmad mm men ovan 4 punkter var ett måste! på en GSX....
- 4-1
- Tillbakaflyttat
- Clipon
- Vobbelstag
Men på Katanan flyttade man inga fotpinnar dom satt ju lite längre bak orginal...
Den ska ha:
Sen kan den ju ha sänkt sadel rensad på blinkers trimmad mm men ovan 4 punkter var ett måste! på en GSX....
- 4-1
- Tillbakaflyttat
- Clipon
- Vobbelstag
Men på Katanan flyttade man inga fotpinnar dom satt ju lite längre bak orginal...
Den ska ha:
Sen kan den ju ha sänkt sadel rensad på blinkers trimmad mm men ovan 4 punkter var ett måste! på en GSX....
- 4-1
- Tillbakaflyttat
- Clipon
- Vobbelstag
Men på Katanan flyttade man inga fotpinnar dom satt ju lite längre bak orginal...
Den ska ha:
Sen kan den ju ha sänkt sadel rensad på blinkers trimmad mm men ovan 4 punkter var ett måste! på en GSX....
- 4-1
- Tillbakaflyttat
- Clipon
- Vobbelstag
Men på Katanan flyttade man inga fotpinnar dom satt ju lite längre bak orginal...
Så här såg min ena GSX 1100 E ut på 80-talet. Laverdastyre, Giuliari sadel (såklart!), öhlinare, 4-1 avgassystem (Alfa i detta fall, V&H megaföön på den förra) och så (givetvis) den obligatoriskt böjda nummerskylten för försvårad avläsning av Farbror Blå vid snabba färder...
Cool, ska hälsa Matte det, tror dock att han vill ha den i hyfsat originalskick men det går ju att ändra på
Tack, ska hälsa honom det
Tycker att han ska låta bli den där och köpa en till och bygga om i s. En som antingen är i så dåligt skick att den behöver repas eller en med redan påbörjad uppgradering av något slag.
mina fem / U
Strunta i gafflar bromsar och annat tjafs, stoppa något riktigt mellan ramrören istället. Kanske en 1640 eller en 1570
Nöjer man sig inte med det kanske man kan biffa upp lite t.ex. till 1790
http://www.youtube.com/watch?v=cg5EjPC7pno
/Ingvar
Strunta i gafflar bromsar och annat tjafs, stoppa något riktigt mellan ramrören istället. Kanske en 1640 eller en 1570
Nöjer man sig inte med det kanske man kan biffa upp lite t.ex. till 1790
http://www.youtube.com/watch?v=cg5EjPC7pno
/Ingvar
Ingvar:
Vad heter firman som säljer RS40ór i USA?
Jag åker på måndag och tänkte köpa nya när jag är där...
Mvh
Matte
Strunta i gafflar bromsar och annat tjafs, stoppa något riktigt mellan ramrören istället. Kanske en 1640 eller en 1570
Nöjer man sig inte med det kanske man kan biffa upp lite t.ex. till 1790
http://www.youtube.com/watch?v=cg5EjPC7pno
/Ingvar
Hej,Ingvar:
Vad heter firman som säljer RS40ór i USA?
Jag åker på måndag och tänkte köpa nya när jag är där...
Mvh
Matte
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |