Katana och GSX 1100-tråden

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Någon som vet var man köper en KVALITETSAVDRAGARE till svänghjulet M30X1,5 (stora tappen). Min Italienska avdragare (köpt på Lelles) blir som en tulpan i ändan och gängorna rivs ur.

/Ingvar

Då får du nog tala med generalagenten och köpa ett orginalverktyg.
Reservdelsnumret står i manualen.

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Då får du nog tala med generalagenten och köpa ett orginalverktyg.
Reservdelsnumret står i manualen.

Det man fruktar för är priset.....och leveranstiden. Just nu är huvudspåret att lasta upp liket på släp och besöka en verkstad som kan komma ut med sitt originalverktyg och göra underverk.

/Ingvar

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Ca tio mil idag. Jag och ena dottern ute och åkte. Dottern hade kameran med sig och fotade lite på bulten. Fika sen på rosenhill och sen vidare genom Tullinge in till stan och sveavägen. Sen ut på djurgården och sen vidare hem på småvägar. Jag har nu hittat ett fel på hojen som jag måste åtgärda. Den är lite för låg och jag måste bygga om övre stötdämparfästet. En manöver som är gjord på ett par timmar. Annars går hojen klockrent. Skitbra drag i den och en soppaförbrukning på mellan 0.6-0.7liter/mil.

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Det man fruktar för är priset.....och leveranstiden. Just nu är huvudspåret att lasta upp liket på släp och besöka en verkstad som kan komma ut med sitt originalverktyg och göra underverk.

/Ingvar

Gör som alla andra, köp utomlands.
Det kanske inte gör lev. tiden bättre men säkert priset.

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++

/Ingvar

E&D kunde ställa upp med kort varsel, något som några andra (mer närliggande) inte hade lust med. Vissa befattar sig heller inte med klenoder äldre än 15år under högsäsong:mad:
Erik kom ut med en rejäl original avdragare samt mutterpicka modell större och svänghjulet var borta på en grisblink.

/Ingvar

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
E&D kunde ställa upp med kort varsel, något som några andra (mer närliggande) inte hade lust med. Vissa befattar sig heller inte med klenoder äldre än 15år under högsäsong:mad:
Erik kom ut med en rejäl original avdragare samt mutterpicka modell större och svänghjulet var borta på en grisblink.

/Ingvar

Service :) En firma att lägga på minnet.
/U

KLOTIS

Medlem
Gick med
19 Nov 2010
Hoj
katana,husaberg 650,R-turbo
är det någon av alla kunniga herrar,som känner till denna eller liknande bakdel?

Bifogat

• 0.jpg
    0.jpg
    138 KB · Visningar: 98

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Onsdag kväll. Jag trodde att jag skulle träffa en likasinnad gsx lover om jag åkte in till sveavägen men inte då...
Det blev en sväng till skogskyrkogården ganska dött.. Iväg vidare till tyresö inte ett liv och där har dom till min förvåning förstört rakan med en rondell i mitten på den.. Vidare till Jordbro för att kolla om det fanns nån likasinnad busåkare men det var stendött..
det var mao lika kallt överallt som temperaturen ute till slut blev så halv elva var jag hemma igen.

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
är det någon av alla kunniga herrar,som känner till denna eller liknande bakdel?

Eftersom det är en räcer med nr 21 så antar jag att det är en av John Hopkins gamla MotoGP hojjar.
Alltså en gammal fabriksräcer från Suzuki. 990cc tror jag. Bilden ser ut att vara tagen på Sepangbanan i Malaysia.

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Imorn smäller det! (förhoppningsvis inte)

DSC_0004-53.jpg

DSC_0007-46.jpg

(squishet set fint ut nu)

DSC_0009-27.jpg

Önska mig lycka till! :)

KLOTIS

Medlem
Gick med
19 Nov 2010
Hoj
katana,husaberg 650,R-turbo
Eftersom det är en räcer med nr 21 så antar jag att det är en av John Hopkins gamla MotoGP hojjar.
Alltså en gammal fabriksräcer från Suzuki. 990cc tror jag. Bilden ser ut att vara tagen på Sepangbanan i Malaysia.

Koll som vanligt Jörgen,är skyldig dig en kall nästa gång vi stöter ihop.:tummenupp

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"

Men svaret på frågan "liknande bakdel" är RGV250 från TYGA-performance.

/U

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hojen startade på ett knapptryck och läcker till synes ingen olja, varesig mellan cylindern och toppen eller in i förbränningsrummen. Nu är det bara tuta och köra. :)

Återstår att se hur pass tätt den håller under lite last, provstartade den bara i garaget nu ikväll.

KatanaLover

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Gsx1260
Hej, jag har en fråga angående gsx1100ef, kan man utan problem byta framgaffel från original till en nyare gsxr k7-8 gaffel?

tack för svar mvh Martin

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...