Bredda RS brygga + dubbelwireproblem?
Bredda bryggan
Jag ramlade i vintras över en RS 36 brygga. Nu när jag skulle montera dessa, så visade det sig att de suttit på en hoj med mindre avstånd mellan förgasare 2 o 3. Kan ju påpeka att säljaren sade annorledes, dvs att de suttit på en GSX 1100. Så var inte fallet. Hur breddar jag bryggan? Jag har kommit nästan hela vägen och själv stannat upp med att....
1. Det oringstätade röret mellan förgasare 2 o 3 är för kort. Tillverkar ett sådant.
2. Jag har flyttat returfjäderhållaren som sitter bredvid wirehållaren, genom att slå ut den lilla fjädersprinten och byta hål (hålet fanns redan så axeln var förberedd). Trottelarmarna hade oxå nya hål att flytta till. Jag hittar dock inga andra hål att flytta övriga axelrelaterade delar till visuellt. Når därför inte in till lagerytan på förgasare 4.. I övrigt är allting breddat som det ska.
Vad mer ska jag göra? Jag har svårt att tänka mig att det ska behövas en ny axel eftersom att den innan breddningen stack ut ca 10mm utanför yttre lagerytan plus alla extrahål som fanns vilket visade att den ska vara förberedd. Bortsett från att det o-ringstätade lilla röret inte är bytt så skulle jag kunna köra så här, men det känns fel att en förgasare ska vila på 1 lageryta istf 2. Lösningar?
Wireproblem
På samma hoj som jag ska montera RS:arna sitter sen drygt 2000 år en Smoothbore 33 brygga, med dubbelwire montage. Returen har aldrig fungerat som den ska och jag har justerat och justerat, men trottlarna går aldrig tillbaks som de ska. Wirarna går hur lätt som helst, handtaget likaså och trottlarna går tillbaka med en smäll med hojen avstängd. Går detta att justera till, eller är det ett känt fel som ska åtgärdas på egen hand? Vet att en del borrar hål i trottlarna för att minska gastrycket som trottlarna påverkas av, men har bara läst att problemet uppstått vid turbomontage? Hur stort hål ska i så fall borras, eller är det helt enkelt bara en justeringsfråga? Betyder i så fall att jag justerar fel. Alla tips mottages för risken finns att jag väntar med RS:arna till 2012.
Ola