caca
Sporthojsnörd
ja man får inte glömma bensin kvaliten ,med inblandning av sprit nuförtiden ,som inte var inblandad på den tiden,
så översyn o större munstycken kan vara bra
ja man får inte glömma bensin kvaliten ,med inblandning av sprit nuförtiden ,som inte var inblandad på den tiden,
Nu blev jag nyfiken. Bör man ha större munstycken nu pga spriten i bensinen?
Du lär upp i bänk för att veta, allt annat är troende - om du nu inte monterar bredbandslambda och siktar på 12:1 och fullt skaft vid varvtalet för max vridmoment. Runt varvet för maxeffekt kan du lägga dig lite klenare, närmare 12.5-13:1.
Ha i minnet att en tvi-taktare dödar sonderna på några minuter pga oljan.
Inte enligt AEM. De påstår att Wankel-folkets sonder håller cirka 7000 mil (de kör med 1,5% oljeinblandning)....Ha i minnet att en tvi-taktare dödar sonderna på några minuter pga oljan.
Det kan ju vart en tomte.... E10 ligger inte i förgasare jättelänge innan det är dags att tvätta på nytt heller.Nästa steg blir att kolla lågfartsmunstyckena . Misstänker nu att det kan sitta för små i....
Förgasarna är rengjorda av den som renoverade hojen.
Det kan ju vart en tomte.... E10 ligger inte i förgasare jättelänge innan det är dags att tvätta på nytt heller.
Har löst samma problem med en throttelsynk själv pp en fyrtaktare, men det var testat sa du?
Ett alternativ är att köpa en uppsättning nya Mikuni TM34or eller ännu hellre Lectron HV 38 till din 750.
Ett alternativ är att köpa en uppsättning nya Mikuni TM34or eller ännu hellre Lectron HV 38 till din 750.
Idag bytte jag ena trotteln ( den hade rejäla slitmärken ) mot en som såg riktigt fin ut.
Funkar de rakt av på en original otrimmad H2? såg ettret på ebay inkl. insugsgummin.
Vilken av trottlarna bytte du?
Tyvärr tror jag slitna trottlar, kanske även slitna hus är problemet. Symptomen tyder på det.
Har du inte provat dra in luftskruvarna mer de är de första man testar dra in de i botten om så behövs. Som ex på alla skotermotorer jag skruvar i så kompenserar man slitna trottlar genom att skruva in luftskruvar eller ut bränsleskruvar tills tomg går ner de funkar alltid.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|