Det finns inget sådant krav på specialservice, utan man byter bara olja & oljefilter första gången efter 1000 km, och sedan efter varje 12000 km, tydligen. Möjligtvis lite oftare beroende på hur man använder hojen. Om man kör motocross kanske man bör byta oljan lite oftare, samt kolla luftfiltret efter varje race om det är en torr dag.vad är med på 100-mila servicen förutom olje- och filterbyte?
Eller hur. Det är precis så mina bästa sommardagar brukar vara. Man vet att fjädern jobbar nånstans i mellanområdet, inte för högt och inte för lågt. Utan precis mittemellan.det är ju skönt med mjuk fjädring när man bara är ute o "myskör" på nån gammal skogsväg.
En tungviktare till, toppen! Skönt att veta att det finns fler i min viktklass som gillar enduro, dvs inte bara 'små fransmän' eller juniorer ?3 eller 4 steg hårdare fjädrar å ändå är den för mjuk i typ stalp
Tror att de va dig jag såg eller mötte vid rondellen i Moraberg vid 18.15 tiden..Idag tänkte jag köra lite MX på Tuvängen, känna på mina mjuka fjädrar lite till innan jag lägger dom på hyllan.
Jag satte hela kameran i en skumgummikudde. Blev betydligt bättre men det inte klok ut. Men skit samma! ??Ja, det var mycket vind det. Jag prenumererar på din kanal nu också.
Hahaa.. är det du här "testar kameran på hagelbössan"?
Du kan ju ha din egna skjutbana där ute, och crossbana för både hojar och RC-bilar.
Ja, det kan det ha varit Jag har varit lite krasslig sista tiden, jag körde aldrig cross den dagen, men jag åkte dit och tittade på så där en halvtimme innan jag körde hem igen, filmade lite och tog nån bild istället.Tror att de va dig jag såg eller mötte vid rondellen i Moraberg vid 18.15 tiden..
Trodde först att de va någon som kom på en moppe som svängde mot macken eller mc donalds då...
Att den kan misstas för en moppe är inte negativt. Man slipper för mycket ögon när man kör på stigar. Tyst är den med. Många blir ju förbannade per automatik bara de hör lite brapp! ??Ja, det kan det ha varit Jag har varit lite krasslig sista tiden, jag körde aldrig cross den dagen, men jag åkte dit och tittade på så där en halvtimme innan jag körde hem igen, filmade lite och tog nån bild istället.
En bekants son, liten kille på kanske 9-10 år, tittade på min KLX häromdagen och sa "Vilken fin moped du har"... - Jag; "moped ??" Fort som F informerade jag den lille inspektören om att det INTE var en moped, men att en lätt och smidig MOTORCYKEL ofta kan misstas för just .. en moped.
View attachment 464152
Här, en brokig skara motocrossare i samling innan start på lektionen. Dom delar in eleverna i två grupper, enduro och motocross. Enduristerna kör upp för backen till höger och in i skogen, och motocrossarna kör ner till mx-banan här.
Jag kommer inte köra på torsdag, jobbar ons-tors, men nästa torsdag som dessvärre blir sista lektionen för säsongen tänker jag komma. Idag tänkte jag köpa lite fler skydd att ha på mig, tar en sväng förbi 24MX senare idag tror jag.
Naturligtvis ska du göra det. Det förbättrar din kontroll och kännedom om din hoj nåt otroligt mycket. Jag kan inte nog rekommendera det. Kolla upp nån motorgård i din kommun, och kolla föreningarna och när dom har träning eller nåt öppet hus / prova på -dag.Jag skulle också vilja gå en endurokurs.
Precis därför kör jag KLX230. Jag kunde nog inte ha en mer lämplig hoj för mina ändamål.Att den kan misstas för en moppe är inte negativt. Man slipper för mycket ögon när man kör på stigar. Tyst är den med. Många blir ju förbannade
?! Det är ju skitbra! Ligger några olika hör nära. Få se om jag finner några öppna grindar. ??Naturligtvis ska du göra det. Det förbättrar din kontroll och kännedom om din hoj nåt otroligt mycket. Jag kan inte nog rekommendera det. Kolla upp nån motorgård i din kommun, och kolla föreningarna och när dom har träning eller nåt öppet hus / prova på -dag.
Nu hade jag lite tur som råkade köra genom grinden till Tuvägnens motorgård egentligen på väg till Södertälje för att ta en milkshake på mcdonalds. Av en händelse körde jag förbi avfarten till stället, tänkte "kanske grinden är öppen idag" (den brukar alltid vara stängd), så efter så där tre minuter in i industriområdet mot södertälje fick jag ett infall, vände i nästa korsning och körde tillbaka, och se på fan grinden var öppen!? Körde in, såg ett par killar och en skåpbil uppe på höjden, så jag körde dit för att höra vad som var på gång. Fick veta att "det blir enduroskola här senare idag" ... va!? Det måste ju jag prova! Så ren tur vad det, nån slags föraning att grinden var öppen, så var det enduroskola samma kväll. Jag grubblar aldrig över sånt, det går bara inte förklara. Sen var det bara att regga mig hos SVEMO, betala licens och medlemsavgift, och köpa lite tillbehör.
Avgasklämmor rostar ofta. Man kan smörja den för lite längre hållbarthet, dock brukar de hålla länge innan de klappar ihop helt. Antar att du inte byter den i preventivt syfte?Blev meddelad i går att min beställning kommit fram, KAVASAKY-prylar är alltid skönt att få. Onödiga onsdag egentligen, men alltid lika kul. Nu har jag en växelpedal till att böja.
Den där klämman nere vänster (92173-2189 CLAMP) är till avgasröret. Märkte att denna rostar väldigt lätt så jag nojjade och köpte en sådan. Måste kolla vilka fler delar på min KLX som är aningens mer pensionsbenägna och ladda på med ett par extra.
View attachment 464421
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |