Jag förstår, besiktningen får gärna ha synpunkter. Det tar jag sen.
Men hur tillverkar jag en sån där hållare då? Den måste ju vara ordentlig. Det kan inte vara nåt 3D-skrivet eller ihoppysslat med Biltemas metallremsor. Då måste jag väl gå till en svetsare, få nåt tillbockat, svetsat och borrat, som jag sen kan skruva på ramen?
Tackar Bosse. Men blir det inte lite 'hemmagjort'-look på saken då? Typ "MadMax som filat till en hållare.. "?
Men visst, kan jag såga kan jag lika gärna bocka och fila, som du tydligt instruerade. Och 400 kr är som sagt inga större summor för en sån där detalj. Men nu har jag min 'stympade' originalgrej som funkar toppen, och ifall besiktningen gnäller på att jag måste ha en passagerarplats/peggar, så får jag väl köpa en ny Kawasaki-grej då.
Jag ber om ursäkt om jag skakat om mc-världen med min slaktmetod, jag försäkrar er - jag har gjort mycket värre saker ?
Jag lade nyss in en beställning på detta samt, i min mening mycket mer intressant, manuell tomgångsjusterare. Hur värt som helst att slippa ljudet av gräsklippare på fullvarv så fort man står still...Japp. Hittat det!
>> Här <<
Dom kallar det "Rear Brake Resevoir Bracket", men $29 blir 300 kr + moms & 75 kr import, och en jäkla väntetid.
Du kan väl meddela här när du fått hem prylarna. Jag väntar också på post från henne.Jag lade nyss in en beställning på detta samt, i min mening mycket mer intressant, manuell tomgångsjusterare
Hon påstår aldrig att tomgången har med kopplings-vajsingen att göra. Däremot menar hon, med rätta, att den höga tomgången är en risk när man behöver motorbromsa sig nerför backar i Thailändska djungeln. Själv tycker jag mest att det är irriterande, finns ingen j-la anledning att motorn ska skena varje gång man stannar.Jag har kört massa mil offroad och i värsta skiten utan att lyckas bränna min koppling. Tycker inte tomgångens lägsta nivå är något som stör mig. Hon i videon kanske bara är usel på att sköta kopplingen?
Är väl precis den nischen den fyller, tycker jag. Avsevärt smidigare och lättare än en gammal 650-stånka, mer användarvänlig än en riktig enduro.Ni som kör denna hojen. Vad tycker ni efter att ha haft den ett tag.
Funderar på en lättare maskin till grus och skog (svamp plockar maskin).
De gamla 90-tals stånkorna är enligt mig helt slut eller alldeles för dyra...
Lite sugen på en Tiger 800 eller GS800, men för tunga/dyra.
Funderar nu lite i banorna Honda Monkey, KLX230 eller Svartpil 401...
KLX är ju prismässigt klar attraktiv...
Jag oroar mig dock för att den är för trött för att funka på vanligt grusväg eller transport stäckor. Funkar det helt ok att matcha 90-100 utan att den känns fel för hojen?Är väl precis den nischen den fyller, tycker jag. Avsevärt smidigare och lättare än en gammal 650-stånka, mer användarvänlig än en riktig enduro.
Det påstår ju inte jag heller. Och tomgången är inte ett problem anser jag. Min motor skenar inte. Enda gången tomgången är hög är när den är kall sen lugnar den ner sig. Ni kanske har fel på era hojar?Hon påstår aldrig att tomgången har med kopplings-vajsingen att göra. Däremot menar hon, med rätta, att den höga tomgången är en risk när man behöver motorbromsa sig nerför backar i Thailändska djungeln. Själv tycker jag mest att det är irriterande, finns ingen j-la anledning att motorn ska skena varje gång man stannar.
Den går ju fullgasa utan att den känns ansträngd. Men det blir max ~110. Kanske lite mer om det går utför. Inte som min Royal Enfield som känns som den ska skicka kolven genom tanken hem till Indien när man kör 120 för att sen lukta bränd olja när man stannar.Jag oroar mig dock för att den är för trött för att funka på vanligt grusväg eller transport stäckor. Funkar det helt ok att matcha 90-100 utan att den känns fel för hojen?
Vill ju aven kunna transportera mig kan ske 5 mil mellan det roliga avsnitten om det behövs.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |