Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Borgan

ojoj
Gick med
16 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Z750 -08 ABS
Är det nån som vet om man måste mapa om insprutningen om man ska fixa ett slipon på en z 750 08
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Tveksamt om det går att mappa om insprutningen utan att montera en Powercommander III på hojen. Det brukar bli bli bäst resultat om man monterar PC III
 
Last edited:

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Är det nån som vet om man måste mapa om insprutningen om man ska fixa ett slipon på en z 750 08



Jag har slipon på min, lämnade in hojen för installation av PCIII+k&n-filter och sen mappades/bänkades den.

Stor skillnad, den hade gått väldigt snålt innan bänkningen sa dem.

men håller med CB_tobbe, ska du mappa så köp PCIII på samma gång.
 

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
0325-
Hoj
Z750 -04
Är det nån som vet om man måste mapa om insprutningen om man ska fixa ett slipon på en z 750 08


Du måste inte mappa om du monterar ett slip-on såvida det inte är ett väldigt öppet slip-on.
Men om du har pengarna så kommer hojjen naturligtvis att gå bättre om du mappar den.
 

Edstam

Red
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, -08, röd så klart!
Kraschpuckar på 07+

Någon som hittat några snygga för z750 07, 08? Det verkar som om de för 04-06orna inte passar? Lätt monterada måhända?

Har bankörning på gång snart o tänkte att det kan vara en god idé :tungan

Tacksam för svar!

/Per
 

lillengan

Engan
Gick med
7 May 2008
Ort
SVEG
Hoj
Kawasaki Z750 2007
Powercommander eller inte?

Jag har precis köpt mig en Kawasaki Z750 2007. Jag har även beställt en Sharkpipa, KN-filter samt mm till hojen. Men jag har börjat bli lite fundersam. Jag har mämligen hört att det kan vara skadligt för motorn att köra med dessa prylar på hojen utan att installera en powercommander som styr om insprutningen till en lite fetare blandning. Är det någon som kan svara på hur orolig jag bör vara, eller måste jag beställa mig en powercommander snarast!?

/lars:yoparty
 

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Åbo Finland
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
Jag har precis köpt mig en Kawasaki Z750 2007. Jag har även beställt en Sharkpipa, KN-filter samt mm till hojen. Men jag har börjat bli lite fundersam. Jag har mämligen hört att det kan vara skadligt för motorn att köra med dessa prylar på hojen utan att installera en powercommander som styr om insprutningen till en lite fetare blandning. Är det någon som kan svara på hur orolig jag bör vara, eller måste jag beställa mig en powercommander snarast!?

/lars:yoparty


ställde ungefär samma fråga för ett tag sedan, lite annorlunda formulerat bara. fick många bra svar, kolla på sidan 38 i denna tråd...:tummenupp
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Jag har precis köpt mig en Kawasaki Z750 2007. Jag har även beställt en Sharkpipa, KN-filter samt mm till hojen. Men jag har börjat bli lite fundersam. Jag har mämligen hört att det kan vara skadligt för motorn att köra med dessa prylar på hojen utan att installera en powercommander som styr om insprutningen till en lite fetare blandning. Är det någon som kan svara på hur orolig jag bör vara, eller måste jag beställa mig en powercommander snarast!?

/lars:yoparty

Precis som yester säger, finns en del bra svar bakåt i tråden.

Min åsikt är iaf att du bör köpa PC och låta bänka hojen.
Jag har slipon och K&N-filter, och den gick mycket snålare innan
PC och bänkkörningen.

Välkommen till ligan förresten:tummenupp
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Orkar inte kolla tillbaka i tråden. Funderade på om ni har klippt blinkerskabeln när ni bytt till andra blinkers eller om de är nån som köpt adapterkabel nån stans???

Har precis kört mina första 60mil me hojjen på en vecka=) Riktigt nöjd så man kan bara vänta på slip-on och PCIII:p Två veckor kvar ahhhh
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Orkar inte kolla tillbaka i tråden. Funderade på om ni har klippt blinkerskabeln när ni bytt till andra blinkers eller om de är nån som köpt adapterkabel nån stans???



Jag kopplade först bort originalblinkersen, sitter nå snabbkopplingar på kablarna. Sen skarvade jag på kopplingarna på miniblinkersen, så det bara var att trycka ihop snabbkopplingarna igen.

Blev det rörigt eller förstår du hur jag menar?
 

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Ort
I förvirringens land
Hoj
suzuki gsx-r 750
Någon som hittat några snygga för z750 07, 08? Det verkar som om de för 04-06orna inte passar? Lätt monterada måhända?

Har bankörning på gång snart o tänkte att det kan vara en god idé :tungan

Tacksam för svar!

/Per

Jag letar också (till -07)... Har hittills inte hittat några... tyvärr... men om du hittar några så kan du väl tipsa mig också?
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR

Madroman

höhö
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
XR600 -87 !!!STULEN!!! natten till söndag den 17e
Kolla på S-racing http://www.s-racing.com/album.php?c=110. Fins både standard och X-pad som dämpar mer. :yoparty

Brukar ha snabba leveranser. Handlade en del till min förra hoj där och de funkade skit bra=)

kan bara hålla me, bor bara ett par fullvarvade växlar från S-racing. han som har S-racing e fan världens bästa återförsäljare. korta leveranstider, mycket bra priser, o han hjälper alltid till me bra tipps om man har problem me hojen, o oavsett va det är man vill ha o söker för del till en hoj så brukar han fixa det. :tummenupp
 
Last edited:

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Jag har precis köpt mig en Kawasaki Z750 2007. Jag har även beställt en Sharkpipa, KN-filter samt mm till hojen. Men jag har börjat bli lite fundersam. Jag har mämligen hört att det kan vara skadligt för motorn att köra med dessa prylar på hojen utan att installera en powercommander som styr om insprutningen till en lite fetare blandning. Är det någon som kan svara på hur orolig jag bör vara, eller måste jag beställa mig en powercommander snarast!?

/lars:yoparty

Enbart slipon = PCIII ej nödvändigt
KN-filer + slipon el. helsystem = PCIII annars går hojen snålt och det är inte bra.

Mitn uppfattning, men jag är inte mc-mekaniker
 

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Ort
vallentuna
Hoj
LETAR!
hallå! vad kan man hammna på för prisklass i försäkring med z750 -05 och up!

börjar bli sugen på en sån!åker hornet 600 nu betalar 6500 hel/hel!

hamnade på ca 15000 på trygghansa!

vad tycker ni om draget i övrigt när ni kör powercomander ,slipon m.m!

kommer jag tycka det är stor skillnad jämfört med min hoj?

eller är det z1000 som gäller i så fall!

men som sagt försäkringen vill man ju hålla ner!

är 30 år körkort 4 år zone 2 tror jag!
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Prova med Bilsport MC dom har specella försäkringar typ 30+ , 40+ som är fördelaktiga. ( kräver dock att du kör med komplett skyddsutrustning)
Jag har kört både 1000 och 750 (nya modellen från 2007). Båda hojarna går fint men 750 saknar bottendraget som du finner i 1000. På nya mod. finns rätt många viktiga detaljskillnader mellan dessa bl.a kraftigare sving och radialmonterade frambromsar är saker som endast finns på Z 1000. Sedan är frågan om det är värt 20000 kr extra plus dyrare försäkring. Jag köpte min z1000 lätt begagnad ( demohoj).
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Jag letar efter ett nytt system till min Z1000.
Någon som kan hjälpa mig ... =) ... ?
Så litet som möjligt, typ tratt / cone modell ... ?

www.leovince.com Superbike kan ta hem!:tummenupp

pk$ges_upload.download

pk$ges_upload.download
 

sandblom

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2008
Ort
I villa med tanten
Hoj
hojlös
Jaha, nu vart det ju så att något pucko vart framme och vält min hoj:mad:
resulterade i repor på vänster motorkåpa, ett avbrutet kopplingshandtag och lite repor på vänster backspegel...
Någon som har koll på vad detta kostar att köpa nytt?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top