Porno Men varför köpte du inte kolfiber pipor?
Bild från ikväll:
1D Mark III + 16-35/2,8
Porno Men varför köpte du inte kolfiber pipor?
Porno Men varför köpte du inte kolfiber pipor?
Kan någon med hjälp av en bild på bakdämparen förklara hur jag får baken kännas lite hårdare (förutom att gå på gym ;-)) ???
Dvs hur mycket har ni skruvat på fjädern och vilket håll (upp eller ner).
Samt skruvat på returdämpningen, min var ett varv från helt inskurvat läge.
Nu är det ett halvt varv innan helt inskurvat (medsols).
Känns så himla mjuk bak när jag åker med frugan.
Tacksam för alla tips.
[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/t9JXHW_POdg&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/t9JXHW_POdg&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
Där har du en rätt bra guide faktiskt, lycka till!
Någon som råkat ut för att FI lampan börjar blinka efter ett tag (3-4 mil)?
Satte på nytt slipon, inga problem med lampan.
Kopplade in PCIII och bytte filtret sen efter ca 3 mil börjar lampan blinka, stänger jag av och startar igen så kan jag köra 3 mil till innan den börjar blinka.
Har ej bänkat den så det kanske kan vara det som är problemet?
Tackar, men jag har sett denna tidigare.
Tyckte det var lite konstigt att han säger att fram blev lite mjukt och att han justerar detta med att byta framdämparna.
Jag tycker att det är för mjukt bak,
även om jag har de inställningar jag har.
Kanske är det bara för att vi är 2 tunga personer på hojen,
då blir det mjukt.
Får köra försiktigt med tanten på bönpallen.
Det finns för många dåliga vägar i Stockholm.
Det var några tidigare som talade om olika lägen på fjädringen t ex bak,
vad menar ni med lägen?
Det talades om 3,4 och 5, tror jag.
Vet inte om ni fick med special verktyg till Z1000 men jag fick köpa ett till min Z750, det finns 7 lägen och jag tror att på Z1000 att det är läge 3 som är standard, normalt byggd Japan på 68kg.
Ställde min i läge 4 och allt blev stabilare i högre farter.
Har även provat läge 5, men fick då tilbaka slag i kurvor som inte var så trevligt, dock fungerar det perfekt när jag har frugan bak.
Jag känner mig verkligen dum, måste jag säga.
Jag förstår inte hur ni hittar lägen osv.
Jag har köpt en nyckel för justering av fjäderbelastningen bak.
Dvs en nyckel med hak på en halvbåge.
Om man använder den,
så justerar man 2 st ringar på själva dämparen.
En som låser och en som bestämmer trycket på fjädern.
Men att det finns lägen enligt den beskrivning,
hittar jag inte.
Hoppas ni har tålamod med mig....
Ironi Det klart att det var fräckt med titan piporna och bilden var riktigt cool.
Easy Det var en skitcool bild och piporna var korta & snygga
Hej alla Z-ägare.
Det känns kanon att ansluta sig till denna tråd. Ny Z750 -09 är beställd och kommer förhoppningsvis om 2 veckor..
Hej alla Z-ägare.
Det känns kanon att ansluta sig till denna tråd. Ny Z750 -09 är beställd och kommer förhoppningsvis om 2 veckor..
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |