Kawasaki Z750/Z1000-tråden

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Var förra ägaren som bytte hållaren men är 99% säker att hålen den sitter i var där innan och inte nyborrade = Alltså passar utan mods. Det var lite tajt om utrymme för skyltbelysningen ovanför, fick ta en plåtsax och klippa till ovansidan på belysningen för att den skulle passa samt en liten bit aluplåt att fästa den i ovanför regplåten. 2 bultdioder löser iof detta lätt (ej godkänt dock). Reflexen under bultad i regplåten.

regplt.jpg
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Var förra ägaren som bytte hållaren men är 99% säker att hålen den sitter i var där innan och inte nyborrade = Alltså passar utan mods. Det var lite tajt om utrymme för skyltbelysningen ovanför, fick ta en plåtsax och klippa till ovansidan på belysningen för att den skulle passa samt en liten bit aluplåt att fästa den i ovanför regplåten. 2 bultdioder löser iof detta lätt (ej godkänt dock). Reflexen under bultad i regplåten.

regplt.jpg

Då får det bli en sån hållare, nu gäller det bara att hitta en snygg diod-skyltbelysning!

Öppnade även upp bakersta kutsen för att se hur det ser ut, man måste lossa på hela styrenheten för att komma åt den innersta vänstra bulten va?

Vilka bult skruvar man fast biltema-hållaren med?
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Jo vad jag hört så måste du lyfta på hela el-paketet där för att komma åt. När du monterar så använder du 2 bultar längst bak bara. Dom som ligger ca 5cm framför baklyset. Dom kommer du åt med en u-ringnyckel eller spärrskaft och förlängare.
 

prosti

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
07, Kawasaki z750

Thias

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Zx10r -06
2. Är det Slip-on / Bult-on och katalysatorn sitter kvar så är det inga problem med FI lampan, har provat 2 system på min Hoj , inga problem.

Efter att ha nermonterat orginal systemet och gjort plats för ett gpr slipon (som vissade sig sedan vara fel modell) och sedan montera tillbaka orginalet med alla vajrar på rätt ställe så fick jag FI-felkoden på displayen.
Ingen annan som fått de felet? Hur löser man de?
 

Adde@Z1000

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
V-ö
Hoj
Z1000 -08
Tjoho!

Har läst igenom delar av tråden men den är så sjukt lång så det är nästintill omöjligt att läsa hela :)

Jag har lite problem med att fotpinnarna skrapar i marken i kurvor!
Är det bara jag som har fel kurvteknik eller är det fler som har problemet?
Någon som vet några bra fotpinnnar att byta till eller blir problemet att nånting annat tar i då?
Sen tips om kopplings & bromshandtag? Har korta fingrar så orginal funkar sådär:mad:

Ber om ursäkt över att frågorna kan vara behandlade tidigare i tråden men som sagt den är fan toklång! (så mycke fritid har jag inte) :tungan
 

pirja-jani

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Ort
solna
Hoj
07 Kawasaki Z750
Efter att ha nermonterat orginal systemet och gjort plats för ett gpr slipon (som vissade sig sedan vara fel modell) och sedan montera tillbaka orginalet med alla vajrar på rätt ställe så fick jag FI-felkoden på displayen.
Ingen annan som fått de felet? Hur löser man de?

varifån lossad du på vajrarna på vänster sida av sadel el nere vid dämparen?
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Tjoho!

Har läst igenom delar av tråden men den är så sjukt lång så det är nästintill omöjligt att läsa hela :)

Jag har lite problem med att fotpinnarna skrapar i marken i kurvor!
Är det bara jag som har fel kurvteknik eller är det fler som har problemet?
Någon som vet några bra fotpinnnar att byta till eller blir problemet att nånting annat tar i då?
Sen tips om kopplings & bromshandtag? Har korta fingrar så orginal funkar sådär:mad:

Ber om ursäkt över att frågorna kan vara behandlade tidigare i tråden men som sagt den är fan toklång! (så mycke fritid har jag inte) :tungan
jag har samma problem, har börjat att hänga ut röv+knä+överkropp (med så raka armar åt sidan som möjligt) det hjälper en hel del men pinnarna tar fortfarande i.

jag skulle vilja ha racepinnar :D
 

Adde@Z1000

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
V-ö
Hoj
Z1000 -08
jag har samma problem, har börjat att hänga ut röv+knä+överkropp (med så raka armar åt sidan som möjligt) det hjälper en hel del men pinnarna tar fortfarande i.

jag skulle vilja ha racepinnar :D

Jo visst det är ju ett alternativ! :tummenupp
Racepinnar? Länk?

Skulle hellst vilja ha "bak" fötterna lite me!

En annan grej!
Styrdämpare? Någon som provat montera de?
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Ok!
Men någon måste väl ha?

Det finns tyvärr inte så många dämpare o få tag i men jag vet att MOTO4ALL har det på sin svarta z1000, jag fick också tag i en leverantör som kunde fixa men jag är på jobbet nu så har tyvärr inga uppgifter på det men priset var runt 4000 så jag tyckte inte det var värt det.
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Har precis lagt en beställning på ett par diodblinkers och diodskyltbelysning men jag undrar om det blir spökerier med blinkfrekvensen tilsammans med mina orginalblinkers fram nu? måste jag komplettera med tex.vis biltemas "lastoberoende" relä?
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
japp har en Hyperpro prg på och snart drar man till där den tillverkas själv..vankas kalifornien om 11 dagar:tungan
 

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
Tjoho!

Har läst igenom delar av tråden men den är så sjukt lång så det är nästintill omöjligt att läsa hela :)

Jag har lite problem med att fotpinnarna skrapar i marken i kurvor!
Är det bara jag som har fel kurvteknik eller är det fler som har problemet?
Någon som vet några bra fotpinnnar att byta till eller blir problemet att nånting annat tar i då?
Sen tips om kopplings & bromshandtag? Har korta fingrar så orginal funkar sådär:mad:

Ber om ursäkt över att frågorna kan vara behandlade tidigare i tråden men som sagt den är fan toklång! (så mycke fritid har jag inte) :tungan

http://cgi.ebay.it/PEDANE-ARRETRATE...66:2|39:1|72:1385|240:1318|301:1|293:8|294:50
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Världens mest inaktiva tråd på detta forum... va lite aktiva vafan... fota Era hojar gör nått! gogo det regnar ju fan ute... det är då man har tid att kolla detta forum. :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top