Newbiefråga: När jag mäter kedjespänningen, är det normalt att kedjan går att trycka upp så att den går emot svingen? Eller är den helt enkelt för lös då?
Själv hade man inte varit riktigt nöjd om kedjan skrapar mot svingen. Bara att åka förbi närmaste mc verkstad och fråga.
15-20mm borde vara lagom spel.
Jag mappade inte min efter att jag bytte. Den gick bra. Dock lite avgasknallar vid lite påslag efter avslag på höga varv.. Grymt skönt ljud dock!Är det nödvändig och mappa om jag byter till mig en MIVV suono?
http://www.ebay.com/itm/ECHAPPEMENT..._DefaultDomain_71&hash=item5d54509e8f&vxp=mtr
Undrar om nån kan rekommendera speglar till en z750? -10a tänkte byta från orginal!
Har ni testat o köra några minuter med den efter åtgärden? Kan behövas. Ev så kanske du får plocka ur strömmen en strund (1min-10min)
Han körde den på en tur, uppskattningsvis 10min efter. Batteripoolen var av i kanske 1min. Skulle väl kanske kunna vara det. Men kändes som att den har lagrat en felkod som behöver nollställas på något sätt ..
Har det löst sig?
Jag har en 750R -11. Är på service idag men jag kan fota/mäta imorgon...
Jag har tagit ett par bilder men har problem at ladda upp dom genom mobilen. Skicka ditt nr så kan jag smsa över dom.Det vore väldigt snällt. Det är typ mått mellan bromsskiva <-> sving respektive sving <-> bakdrev som är med intressanta. Vi försöker som sagt klura ut om något hamnat snett. Det känns som att bromsoket ligger väldigt tight på skivan i ovankant men en bra bit ifrån i underkant (där ju sensorna sitter). Men vi förstår inte riktigt var det kan ha blivit fel
En bild på det hela kan hjälpa oss göra en ockulär jämförelse på om någon distans är konstig.
Det vore väldigt snällt. Det är typ mått mellan bromsskiva <-> sving respektive sving <-> bakdrev som är med intressanta. Vi försöker som sagt klura ut om något hamnat snett. Det känns som att bromsoket ligger väldigt tight på skivan i ovankant men en bra bit ifrån i underkant (där ju sensorna sitter). Men vi förstår inte riktigt var det kan ha blivit fel
En bild på det hela kan hjälpa oss göra en ockulär jämförelse på om någon distans är konstig.
Jag har tagit ett par bilder men har problem at ladda upp dom genom mobilen. Skicka ditt nr så kan jag smsa över dom.
Lite knepigt att fota detaljer, men så här ser det ut på min...
Mellan sensor och krans har jag 1.05mm
Mellan drev och sving: 18.5mm
Mellan skiva och sving: 28.2mm
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |