Kawasaki z800/z800e

justcarl

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2014
Hoj
z800 -2015
Var inne o kollade lite på det igår efter du sa att det var bra . Blir nog ett sådant sen när ekonomin är rätt, andra saker som behövs handlas först.

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Hoj
Triumph street triple r -16
Vart hittade du det godiset? Blir det stor skillnad? :)

Beställde på Johans mc i gbg 3500kr totalt. Akrapovic tror jag att jag gav 6000 för på bike i thn men då hade jag ju köpt cykeln där med. Dom säljer akra som original tillbehör efter som det sitter på deras Performance modell ☺

hyped

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2014
Hoj
BMW S1000R 2016
Beställde på Johans mc i gbg 3500kr totalt. Akrapovic tror jag att jag gav 6000 för på bike i thn men då hade jag ju köpt cykeln där med. Dom säljer akra som original tillbehör efter som det sitter på deras Performance modell ☺

Jag beställde via min närmaste kawasaki återförsäljare. Borde tagit det i samband med hojköpet så hade jag nog också fått bättre pris.

Jag är sugen på en PC, svärfar har det på sin k1000s och där gjorde det en jävla skillnad. Men det får bli senare i år. Lagt pengar på en r&g tailtidy samt en rizoma vindruta som Nilssons MC lägger på posten imorgon.

Bra service hos dom måste jag tillägga!

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Hoj
Ja all styling är jag för hoppningsvis klar med nu förutom att jag är sugen på LED strålkastare som finns att köpa men det hoppar jag nog och köper kat ersättare och bänkar istället.

Kawas

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
Panigale 959 -19
Jag har monterat varianten som är plug and play och den sitter under sadeln, dock måste plasten bort då det är väldigt svårt att komma igenom med den utan att lossa plasten. Annars väldigt enkelt att montera, 900kr med frakt från ebay.

Tack för tipset. Jag kommer att köpa en sån, där jag köpte min mc. På Kawasaki hemsida kostar det ca 1200. Jag fick den monterat för samma peng, slipper jag krånglar med den.
Var satte du den, under eller bredvid mätarna? Vore nice om nån kan skicka med en bild ni som har en sådan monterad:)

hyped

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2014
Hoj
BMW S1000R 2016
K
Tack för tipset. Jag kommer att köpa en sån, där jag köpte min mc. På Kawasaki hemsida kostar det ca 1200. Jag fick den monterat för samma peng, slipper jag krånglar med den.
Var satte du den, under eller bredvid mätarna? Vore nice om nån kan skicka med en bild ni som har en sådan monterad:)

Samma plug & play finns på ebay för ca 900kr:tummenupp

Här har du några bilder från google.
maxresdefault.jpg
Grotefoto-48TY368M.jpg

Last edited:

Kawas

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
Panigale 959 -19
Tänker byta slipon på min. SC eller Akrapovic, eller annat snyggt som är prisvärt. Såg på Youtube hur man byter, det finns en vajer till en justeringsgrej som går från sidan på mc ner till slipon. Vad är justering till för och finns alla märke av slipon för denna montering? Tacksam för svar!

hyped

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2014
Hoj
BMW S1000R 2016
Tänker byta slipon på min. SC eller Akrapovic, eller annat snyggt som är prisvärt. Såg på Youtube hur man byter, det finns en vajer till en justeringsgrej som går från sidan på mc ner till slipon. Vad är justering till för och finns alla märke av slipon för denna montering? Tacksam för svar!

Nu tror jag att det bara är akra som har spjället i sitt slipon då det säljs av kawa själva. Ska du ha SC blir bytet direkt mkt mer komplicerat. Då måste du skruva av kåpor och montera lös vajern.

Här ser du hur han gör med ett SC
https://www.youtube.com/watch?v=KKRm1IUnm_I

här ser du att akrat bara är att skruva dit och fästa vajern. Gick väldigt fort att byta när jag gjorde det.
https://www.youtube.com/watch?v=f1BcJ13O6fM

semitard

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Hoj
Kawasaki z800

Wall of text coming up :D

Vajern är till för att original systemet har ett spjäll som stängs på tomgång via ett servo på höger sida bakom kåpan strax under sadeln. Utgångsläget på spjället är öppet, servot stänger det. Tror det har att göra med DB-regler.

Jag har plockat bort vajern på original systemet för bättre ljud, får inga felkoder så länge servot kan arbeta fritt. Låter inte fruktansvärt mycket mer men lite mullrigare.

Det är väldigt enkelt att byta slip-on själv, tar ca 30min. Det är en kåpa man skall skruva av, två stycken skruvar.
Enda krångliga är att pilla ut vajern (om man inte skall använda den) + att skruva av "servo-huvudet" för att få av vajern, man måste hålla emot medans man skruvar annars går servot sönder.
Man måste också ha en "tamper-proof torx bit". En torx bit med ett hål i mitten, finns på biltema mm.

Jag kör SC-project nu och det låter riktigt bra, för mig är det perfekt ljudnivå utan DB-killer. Hurricane MP ONE var alldeles för hög ljudnivå utan DB-killer och med pluggen i ströp den hojen så jag bytte denna säsongen.

Det enda system jag sett som har spjäll-funktionen förutom original är Akra.

Last edited:

Kawas

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
Panigale 959 -19
Tack för alla snabba och utförliga svar. Både SC och Akrapovic ser bra ut och låter bra. Men för enkelhetens skull väljer jag nog Akran, kanske något dyrare.
Jag få se vad jag hittar på ebay, kanske blir det nåt helt annat:) Jag lägger upp en bild sen:tummenupp

Kawas

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
Panigale 959 -19
Jag gav 7700 för mitt akra slipon. Visst ät det dyrare än dom billigare varianterna. Men låter fördjävla gött och otroligt snyggt i kolfiber versionen. Halva vikten mot orginalburken..

edit:
sökte på tyska ebay och fick fram akra slipons för ca 4000kr. =D

Kollade lite på ebay. Det finns slipon för z800 och z800e, spelar det någon roll eller? Och akra slipon för ca 4000kr på tyska ebay, har du en länk dit?:confused::)

semitard

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Hoj
Kawasaki z800
Kollade lite på ebay. Det finns slipon för z800 och z800e, spelar det någon roll eller? Och akra slipon för ca 4000kr på tyska ebay, har du en länk dit?:confused::)

Sök på "Akrapovic Auspuff Kawasaki Z 800 2013-". Det är en privatperson och beg. för 4.2k ink frakt.

Billigaste från handlare är ca 5k ink frakt.

Nytt SC 4k ink frakt.

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Hoj
20140322_155722.jpg

Min slipon

Bifogat

• 1609975_10153960633450297_93974324_n.jpg
    1609975_10153960633450297_93974324_n.jpg