Kawasaki z800/z800e

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Hoj
Kawasaki z800 -14
Jag är har planerna på ett mivv system.

Mivv_K032LGX_Ghibli_Kawasaki_Z800_Exhaust_Scarico_Silenziatore.jpg

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Kawasaki
När vi nu pratar slipOn osv så måste jag kolla med er. Jag har plockat bort grenrör och allt och återmonterat med nya grenrörspackningar. Nu tycker jag att det tickar en del så det kanske inte blev helt tätt. för visst fan ska det inte ticka? Ska se om jag kan ladda upp ett videoklipp med ljudet

backman

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2014
Hoj
2014 Kawasaki z800
någon här som kör med ixil x55 slipon ? ser rätt schysst ut... står mellan x55,sc project m2 och mivv ghibli...
har grym beslutsångest :/ vilket är snyggast, vilket är "bäst" ? vilket skulle ni välja av dom ?

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Hoj
Triumph street triple r -16
Så låter min hoj också på tomgång och har alltid gjort, verkstaden sa att det va spridarna som lät. Det har inte blivit värre under de 1200mil jag kört å hörs ju bara på tomgång så man får gasa lite å se glad ut ;)

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Kawasaki
ska undersöka saken närmare så får vi se. Jag kommer ju inte ihåg hur den lät i höstas.

bloom

Guest
någon som satt på styrändspeglar på sin? beställde på ebay och fick hem dom idag, skulle ta av ´´knopparna´´ på styränden och dom sitter så in i helv....! prova för hand med mejsel, gick inte så jag tog min hilti batterimaskin och satte i en bred flatbits och för första gången i mitt liv har jag sett en bits vrida sig, den ser ut som en korkskruv men skruven i styränden rör sig inte, hur fan ska ja få loss dom?

semitard

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Hoj
Kawasaki z800
Grattis. Var också sugen på den Gröna. Hakar gärna på en z800 - träff. Känns rätt glest av dessa hojarna i Gbg, ändå hade min återförsäljare sålt Slut sina för i år :/

Jag har en z800 -13 och kommer gärna på träffen i Skövde. Har en polare i Gbg som kör en Rizoma stylad z800 också som säkert är på, han gillar att köra lika mycket som jag :D

EDIT: haha...såg nu att jag svarade på ett år gammalt inlägg. Men vi borde ändå köra en z800 träff runt Gbg i år!

semitard

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Hoj
Kawasaki z800
När vi nu pratar slipOn osv så måste jag kolla med er. Jag har plockat bort grenrör och allt och återmonterat med nya grenrörspackningar. Nu tycker jag att det tickar en del så det kanske inte blev helt tätt. för visst fan ska det inte ticka? Ska se om jag kan ladda upp ett videoklipp med ljudet

Min hoj låter sådär också, har gjort sedan jag köpte den. Har bara SC slip-on på.

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Hoj
Jag har en z800 -13 och kommer gärna på träffen i Skövde. Har en polare i Gbg som kör en Rizoma stylad z800 också som säkert är på, han gillar att köra lika mycket som jag :D

EDIT: haha...såg nu att jag svarade på ett år gammalt inlägg. Men vi borde ändå köra en z800 träff runt Gbg i år!

Jag e på från Uddevalla.

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Hoj
Kawasaki z800 -14
någon som satt på styrändspeglar på sin? beställde på ebay och fick hem dom idag, skulle ta av ´´knopparna´´ på styränden och dom sitter så in i helv....! prova för hand med mejsel, gick inte så jag tog min hilti batterimaskin och satte i en bred flatbits och för första gången i mitt liv har jag sett en bits vrida sig, den ser ut som en korkskruv men skruven i styränden rör sig inte, hur fan ska ja få loss dom?

Måste haft tur. Använder bara en stor skruvmejsel och en skiftnyckel att dra med

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Hoj
Power commander hämtat nu, någon som har någon custom map från sin hoj som jag kan jämföra med den man kan ladda ner för hojar med slipon och luftfilter?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati