Killar och mode?!!

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Ja det kan vara snyggt men blir väldigt lätt för mycket. Tycker det blir lite fel på samma sätt som att skylta med märkes-kläder, t.ex. BOSS-kläder med tydlig logga. Känns inte som klass utan dålig fantasi om det inte lättas upp med andra färger (då räknar jag in vitt och grått). På killar kan det lätt bli taxichaffis-fel också. Dvs. svarta brallor med pressveck, vit skjorta och V-ringad svart eller mörk tröja + mörk jacka. TAXXXI!

Svart är snyggt! Själv klär jag mig oftast i svarta kläder..
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag kör otrimmad gaypulka, i kostym, och jag är inte ensam! :yoparty

Det är häller ingen över 16 i Italien som åker på en sån moppe som du beskriver.

Näe, det är ju just det, om man kör en av tre mopeder som anses "inne", har ett av tre märken på kostymen som anses "inne" har en av tre blinklockor som är "inne" och ett par heftiga solglajjor och en burk fett i håret anses man vara stilikon i det landet...

Problemet är ju just att alla följer det idealet, så slaviskt dom bara kan...
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Avanti på väg till jobbet.:)
Så här ser det ut i Italien överallt,
på riktigt! :D
 

Bifogat

  • scotter1.jpg
    scotter1.jpg
    3.7 KB · Visningar: 145

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Avanti på väg till jobbet.:)
Så här ser det ut i Italien överallt,
på riktigt! :D

Det var fullt på parkeringen när han kom till jobbet dock!
123390629_ca61caae1a_o.jpg


Det var fullt på parkeringen när han kom till jobbet dock!

Så han for på Subban och tog en latte istället, det är ett Internetcafe så han har tillgång till SH!
065%20Rome%20-%20Piazza%20Barberini%20-%20easyInternetCafe%20with%20Mika.jpg
 
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Tycker det blir lite fel på samma sätt som att skylta med märkes-kläder, t.ex. BOSS-kläder med tydlig logga.

Håller med, jag personligen köper och undviker att köpa kläder med logga eller med en text. Inte snyggt.
Jag vill ha kläder, inte agera reklam-skylt.
Kommer nån ihåg det där förskräckliga modet som var i början på 90-talet med t-shirts och tröjor där det stod "armani" "dolce e gabbana" "gucci" osv
med ett stort tryck på bröstet! :D
Vanligt att man fortfaranade ser detta i öststaterna på många killar..:näsblod

har dessutom sett detta mode på många interner
 

Bifogat

  • armani1.jpg
    armani1.jpg
    2.6 KB · Visningar: 141
  • dolce!.jpg
    dolce!.jpg
    2.7 KB · Visningar: 143
  • prada1.jpg
    prada1.jpg
    3.4 KB · Visningar: 142

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Näe, det är ju just det, om man kör en av tre mopeder som anses "inne", har ett av tre märken på kostymen som anses "inne" har en av tre blinklockor som är "inne" och ett par heftiga solglajjor och en burk fett i håret anses man vara stilikon i det landet...

Problemet är ju just att alla följer det idealet, så slaviskt dom bara kan...

Jag förstår vad du säger, men har du varit i Italien? Självklart finns dom du nämner, men majoriteten är inte sån. Jag har inte en synlig logo på några av mina "finkläder", jag skiter i vad märket är, men jag vill ha ting som ser bra ut och är av bra kvalitet.

Jag jobbar för ett av Italiens mest kända modehus, och även om jag inte försvarar priserna på det vi säljer är det ingen tvivel om att en 10.000kr kostym är något helt annat än en 2.000kr kostym. Det samma gäller det mesta av kläder.

Avanti på väg till jobbet.:)
Så här ser det ut i Italien överallt,
på riktigt! :D

Precis, men utan tak på hojen.. :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kommer nån ihåg det där förskräckliga modet som var i början på 90-talet med t-shirts och tröjor där det stod "armani" "dolce e gabbana" "gucci" osv
med ett stort tryck på bröstet! :D
Vanligt att man fortfaranade ser detta i öststaterna på många killar..:näsblod

Ahhh, Jag har kvar någon kinesisk-skräp T-shirt med addidas tryck på ena ärmen, Nike swosh på magen och Fila tryck på andra ärmen.
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Jag förstår vad du säger, men har du varit i Italien?

Jag jobbar för ett av Italiens mest kända modehus, och även om jag inte försvarar priserna på det vi säljer är det ingen tvivel om att en 10.000kr kostym är något helt annat än en 2.000kr kostym. Det samma gäller det mesta av kläder.

Är det sant?! :hoppa
kan inte du anställa mig?
Jag kan italienska. :)
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Nu orkade jag inte läsa hela tråden, men du är hjärtligt välkommen till Italien om du er trött på dålig smak dunderhonung. Här existerar det inte. :tummenupp

Joho du, det gör det visst! Kanske inte i Milano i den graden, men italienskt streetmode med blaffiga logotyper och pastellfärgade råtajta cykeltröjor gärna tillsammans med baggyjeans med överdrivet brodyr på bakfickorna är inte ovanligt i Rom eller mindre hålor typ Livorno och Genua. Det är inte bra smak hur man än vänder och vrider på det.

Men i stora drag håller jag förstås med dig.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Japp, det är ju det vi diskuterar. Kläder och mode och hur det förändras genom tiderna.
Nädu. Han skrev att jeans och tisha var tidlöst vilket det faktiskt är, men du höll inte med om det och refererade då till modeflugors inverkan vilket var lite halvt irrelevant.
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Nädu. Han skrev att jeans och tisha var tidlöst vilket det faktiskt är, men du höll inte med om det och refererade då till modeflugors inverkan vilket var lite halvt irrelevant.

Det som är halvt irreleavant är att hävda att ett klädesplagg är tidlöst.
Då kan jag lika gärna säga att klänning, byxor eller skjorta är tidlöst.
Då dessa plagg alltid/länge existerat.
Byxor har ju alltid funnits, visst det är klart, men hur dessa ser ut har ändrats.
Även så för jeans. Kläder färgas av sin tidsanda.

We can agree that we disagree:)
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
I vilka öststater har du sett det? Jag har nte sett det i någon.
Har du varit i någon öststat?

Jo i Kroatien gillar dom faktiskt sånt. Ute i bushen iaf, det är en rätt stor skillnad på samhället i stort ute vid havet och inne i landet.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad tror du jag pluggar, sötnos? :)

Kan man plugga mode för offentliga medel? Fy fan vad vänster.

Och den som lagt in för stora bilder kanske kunde redigera ner dem så formatet på tråden kan återgå till att inte vara för teskedsgumman. Så svårt är det inte ens.

Japp, många gånger. Är själv från början från polen och är där ofta. :näsblod
:)

Kan du ge mig offert på nya klinker i köket?
Om du är freån Polen borde du inte kalla det ett östland, så vida du inte skäms för din historia förstås.
Jag är i polen varje månad och har inte sett en enda av de där tröjorna, kanske beror på i vilket skikt man rör sig.
 
Last edited:

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
RD 350
Håller med till fullo. Sköna "naturliga" snubbar och tjejer som känner sig bekväma i sig själva och sina kläder.
Visst är det hett med en kille som har en snygg stil och kan ska klä sig.
Däremot är det bara löjligt och oattraktivt om nån försöker vara något de inte är och "klär ut sig". Märk skillnaden.
Jag har själv "hjälpt" många av mina killkompisar med "shopping"
och skulle aldrig få för mig att kritisera någons outfit,
skulle kännas som personligt angrepp.
Däremot om någon frågar och undrar om jag vet någon/några bra ställen/butiker i stan där de kan hitta de plagg de söker,
delar jag gärna av min kunskap.
Har många killkompisar och dessa drar sig oftast för att handla kläder då de vet inte vart de ska gå till för ställen, finns ju en djungel med butiker i sthlm, orkar inte plöja utbudet utan vill att det ska gå smidigt och vara kul.
Senast igår var jag med en killkompis och hjälpte honom att hitta nåt HAN tyckte var snyggt. Han visste vilket plagg han ville ha, men var lite osäker på hur det skulle se ut.
Han ville ha en snygg vinterkappa och vinteboots till det.
Något elegant, fast inte för stramt, och ändå lite casual var hans önskemål.

Jag vet vart man ska gå, och vi gick dit.
Han blev kär, köpte sakerna och så var saken biff!
Snabbt, enkelt och smärtfritt + lite tips från cochen! :D

Tror många killar drar sig för att handla kläder pga av allt jäkla letande.
Jag hatar själv att behöva leta, leta, leta!
Tröttsamt.
Massa människor, överallt.
En plåga.
Trångt.
Opps, var finns toan? :gnissla
Jag skulle aldrig släpa med någon (inte ens mina tjejkompisar) på stan för att shoppa kläder. Jag hänger aldrig med någon av min kompisar, om det inte är då killarna som bett mig att hänga med som "stöd". :)
Jag går oftast ensam en typ tisdag förmidda och strosar runt för att slippa "stressen". Det ska va kul att handla kläder, inte jobbigt. :tummenupp

Visst är det bra o ha en tjej som smakråd:) vill ju att tjejer ska tycka att man passar i det man köper, det är ju så att alla passar inte i allt ,
Jag skulle inte passa som stureplansprofil :tungan
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top