Jeans och t-shirt är tidlöst!
Visst.
Men snittet på jeansen och trycket på t-shirten ändras.
Dee_cati , Mitra och Kantian är självklart bara avundsjuka eller har otroligt dålig smak. Det sjuka är att dom ens kommenterar på ditt köp när dom uppenbarligen inte har en susning om mode.
Nja, allt hänger på om man har kvar nåt från 80-talet, allt var fult och lät illa då. Övriga årtionden är safe.Jag lovar att om du från och med nu sparar alla dina kläder och tar fram de om låt säga 20 år kommer du säkert skratta när du tittar på dem då.
Nu orkade jag inte läsa hela tråden, men du är hjärtligt välkommen till Italien om du er trött på dålig smak dunderhonung. Här existerar det inte.
Nu orkade jag inte läsa hela tråden, men du är hjärtligt välkommen till Italien om du er trött på dålig smak dunderhonung. Här existerar det inte.
I know. Kommenterade detta redan på första sidan i tråden.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=194514
Oljerock är alltid bra.Har tjöppt ny oljerock.
Rätt?
Varför en del killar inte bryr sig så mycket på vad de har på sig.
Kan vara så att de har viktigare saker i livet just då som prioriteras.
Att klä sig i det som passar individen och vad som är snyggt har ingen hjälpt dem med.
De vet inte vad som är snyggt.
Andra bullar blir det om de träffar en tjej.
Och plötsligt vill alla tjejer ha den killen. Jag vet har sett det
Dunderhonung (Eftersom du la ut en tråd om det här) så tycker jag om du ser en kille nästa gång som ser förjävlig ut i sin tröja och jeans från 90-talet, gå fram och påpeka det och erbjud dig sen att hjälpa honom och hitta lite snygga grejer. Killar tål det och han skulle nog bli mycket glad.
Är det så att man går på det yttre för mycket kanske? Ger falska signaler kanske?
Jag gillar killar som är normala och inte låtsasa vara något det inte är.
Det finns saker som är 1000 gånger viktigare än vad man har för kläder på sig.
Hygien är viktigare än om man bär fel tröja...
Fast det du beskriver är ju mode inom jeansvärlden. Levis 501or har alltid varit Levis 501or.Nope.
Jeans är väl en av de mest trendkänsliga klädesplagg vi har och har sedan dess introduktion genomgått en mängd olika moden/uteeenden.
På 50-talet skulle de var riktigt mörkblå, på 70-talet skulle de vara tajta upp till med hög midja och vida ner till, på 80-talet skulle de vara helt tajta med normal midje-höjd och på 90-talet lite rakare för att på 2000-talet bli med låg midja och stuprörs-modell.
Inte bara detaljer som hög/låg midja,
vid/smal passform, kulörer, mönster, dekorationer,
hur fickorna sitter/ser ut osv förändras.
Vilken typ av jeans-färg och snitt som gäller har ändrats från år till år,
så nej, jeans är inte tidlöst i sitt utseende.
Detta ändras konstant.
Som att säga att klänning är tidlöst eller byxor eller skjorta.
Det är inte plagget i sig jag talar om, utan UTSEENDET (design) på det.
Jag är en klar favorit av jeans+ t-shirt och använder detta dagligen,
och har så gjort under många år, som många andra,
men snitten/designen på mina kläder har ändrats med tiden.
Lite olika exempel på jeans genom åren:
I know. Kommenterade detta redan på första sidan i tråden.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=194514
Flottskallar som åker gaypulka med motogp-dekaler och har armani, ska det vara något det?
Vad är en "gaypulka"? Och det är ju självklart att man åker i kostym till jobbet, skulle jag åka i fullt ställ med gul reflexväst???
Svart är snyggt! Själv klär jag mig oftast i svarta kläder..Har ni tänkt på hur många här i stan som klär sig helt i svart, menare inte gothare/emos utan vuxna på Östermalm. Ser otroligt boring ut och jag gick själv i den fällan för 7-8 år sen (flyttade hit 1998). Svarta skor, svarta brallor/jeans, svart kavaj, svart rock eller jacka osv. Båring!!! Jag tror det är ett Stockholmsfenomen.
En sån där variatordriven fjortismoped, gärna med blinkande ljus och rossidekaler, givetvis trimmad med lätta variatorvikter så att den varvar hysteriskt jämnt...
Att köra sån efter man har fyllt 16år och hävda att man har stil existerar inte i min värld, men flottiga sydeuropeer hävdar att det är jätteheftit!!!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|