Killar och mode?!!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Sen behöver inte ALLT bara svindyrt. Idag mixar jag 2k+ jeans med wersta budgetkläderna ovan midjan, tom fått komplimang för det idag.

Exakt! Lägg lite mer krut på de stora plaggen som jeans och ytterkläder så kan man köpa budget på det övriga. Jag upprepar: Det som är viktigast är passformen! Och kvaliten iofs..

Här är jag i min nya rock som jag köpte häromdagen. I min mening får gärna jackor och liknande kosta mycket då man har det på sig halva året här i Sverige. Nu handlar ju jag till inköpspris men det hade inte spelat någon roll.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
...för jag undrar mest allmänt varför killar inte bryr sig om kläder och mode, men tex lägger ner både tid och pengar på massa, massa tekniska prylar och har stenkoll på det området. :va
Det har aldrig skadat att klä sig snyggt..:)

Du har ju svaret själv...för att killar är mer intresserade att lägga sina pengar på sina intressen som INTE är sig själva och hur dom är klädda eller ser ut.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jag håller med dunderhonung, baxokuzu ellervafanhanheter, och Kuritas.
Ni andra bör släppa sargen lite.

Så för att "vi andra" inte har lika stort intresse av mode som du så är vi efter i matchen??

En mycket bra qoute från Liquid_Shadow
Tjejer dömer också både killar och tjejer mer beroende på deras sociala värde.

Tror du precis bevisade det... :hihi
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Du har ju svaret själv...för att killar är mer intresserade att lägga sina pengar på sina intressen som INTE är sig själva och hur dom är klädda eller ser ut.

:tummenupp :fakta :klappar
:tuttar har ju helt och riktigt förståt det...
Man lägger pengar och tid på det som man som individ anser vara intressant!
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Så för att "vi andra" inte har lika stort intresse av mode som du så är vi efter i matchen??

En mycket bra qoute från Liquid_Shadow


Tror du precis bevisade det... :hihi

Jag bedömer folk utefter hur de är klädda, svar ja. Det är en faktor av många.

Sen som många redan har påpekat, det behöver inte nödvändigtvis handla om att följa modet, utan mer om att göra medvetna klädval.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Att klä sig snyggt och personligt tycker jag mao att alla vi svenskar är dåliga på. Dessutom klagar vi på mörkret samtidigt som alla ska ha svart. Svarta vinterkläder, svarta skinnställ, svarta hojar osv osv. :D
Alla svenska handlare vet att plagg i mörka färger säljer bäst.

Exakt! Lägg lite mer krut på de stora plaggen som jeans och ytterkläder så kan man köpa budget på det övriga. Jag upprepar: Det som är viktigast är passformen! Och kvaliten iofs..

Här är jag i min nya rock som jag köpte häromdagen. I min mening får gärna jackor och liknande kosta mycket då man har det på sig halva året här i Sverige. Nu handlar ju jag till inköpspris men det hade inte spelat någon roll.

Svart :D
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Det är ju män som dikterar modet och designar kläderna för både tjejer och killar tyvär.QUOTE]

Wrong!
Det är inte designern allena som bestämmer det rådande modet, den myten vill jag ta dö på, :mattias
det har gjorts forskning och kartläggning av detta och man har kommit fram till att en rad kommponenter har "makt" att bestämma vad som poppar eller floppar. Det är en komplex bransch.
Ta tex modet på 20-talet med så kallade Flappers, då kom modet snarare underifrån fån Hollywoodfilmer och jazzmusiken än från något stort modehus. Titta på all subkulturer bara idag, mycket inspireras av streetfashion tex skatarna eller grunge-modet i början av 90-talet.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Det riktigt beklämande är att se mer eller mindre vuxna män runt Stureplan eller Mörby centrum (dit man åker om man bor i Danderyd) klä sig såhär. Fy fan...

Edit: den här typen av jacka, som ser ut som ett foder, är det plagg som mer än något annat visar vilken socialgrupp man anser sig tillhöra.
 

Bifogat

  • screenshot_13.jpg
    screenshot_13.jpg
    33.3 KB · Visningar: 28
  • screenshot_12.jpg
    screenshot_12.jpg
    21.7 KB · Visningar: 274
  • screenshot_11.jpg
    screenshot_11.jpg
    23.6 KB · Visningar: 275
  • screenshot_09.jpg
    screenshot_09.jpg
    33.8 KB · Visningar: 271
  • screenshot_05.jpg
    screenshot_05.jpg
    19.5 KB · Visningar: 276
  • 1c64234ba341f1325a7bcc8b879dead2.image.210x180.jpg
    1c64234ba341f1325a7bcc8b879dead2.image.210x180.jpg
    11.1 KB · Visningar: 271
  • screenshot_055.jpg
    screenshot_055.jpg
    28.6 KB · Visningar: 267
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR


:D Den är grå faktiskt. Mycket roligare än kolsvart. Låter kanske inte så, men det är den. Jag förstår hur du tänker och håller med.

Angående JL-hoodsen så var det ca 5 år sen dom var populära :D och det höll på att förstöra J.Lindebergs renommé totalt. Dom blev faktiskt skadade som varumärke av det.
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Jag förstår frågeställningen..
Sedan verkar det som att skönhet inte är något "män" skall bry sig om av tradition. Men kan man beställa miniblinkers av ett visst utseende från andra sidan jorden kan man väl också vilja klä sig snyggt utan att bli utmålad som "fjollig", "töntig" eller beroende av andras aktning.

Det är just detta jag tycker är tråkigt. Män har under nästan 200 år varit "fånge" i ett lika skevt ideal som kvinnorna var.
Män skulle mellan 1800-atlet till år 2000 klä sig sober, enklet och rationellet. Färger som pateller smink och extravaganta tillhörigheter i klädväg var socialt fel och ansågs löjligt och opassande. Omanligt helt enkelt. Verkar som denna syn på manskläderna lever sig kvar, även bland tjejer. :gnissla
Tror det är många som tycker det är kul och intressant men som kanske känner sig lite löjliga att visa sitt klädintresse då det inte traditionellt har varit förenat med nåt manligt.:confused:
Att däremot ägna sig åt konkreta saker, som att laga en motot har alltid varit hyllat ocg helt naturligt, vilket gör att den inte finns en skam-känsla på samma sätt.
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Jag bedömer folk utefter hur de är klädda, svar ja. Det är en faktor av många.

Sen som många redan har påpekat, det behöver inte nödvändigtvis handla om att följa modet, utan mer om att göra medvetna klädval.
Vilket också är något som vi män får acceptera, att det är så tjejer tänker. Därför tänker jag givetvis på hur jag matchar kläderna när jag går ut på krogen.

Dock ids jag ju inte tänka på det när jag ska kila på affären


Män och kvinnor tänker generellt annorlunda.

En man som ser en snygg ensam tjej tänker "henne vill jag ha"
En man som ser en vanlig ensam tjej tänker "bara en normal tjej, kanske duger"
En man ser samma vanliga tjej i armarna på Johnny Depp tänker "Trodde han kunde få bättre!"

En tjej ser en snygg ensam kille tänker "snygg kille, men han är själv, är det något fel på honom?"
En tjej ser en vanlig ensam kille tänker "han har definitivt ingen chans hos mig"
En tjej ser samma vanliga kille i armarna på Angelina Jolie tänker "undrar vad han har som hon faller för, honom vill jag också ha!"


Och sen säger vi att det är svårt att förstå varandra... :)
 
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Exakt! Lägg lite mer krut på de stora plaggen som jeans och ytterkläder så kan man köpa budget på det övriga. Jag upprepar: Det som är viktigast är passformen! Och kvaliten iofs..

Här är jag i min nya rock som jag köpte häromdagen. I min mening får gärna jackor och liknande kosta mycket då man har det på sig halva året här i Sverige. Nu handlar ju jag till inköpspris men det hade inte spelat någon roll.


Klockrent! :tummenupp
Watch and learn SH-boys :yoparty
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag funderar allvarligt på att skaffa en dedikerad väninna som personlig shopper; någon man kan släpa med sig som pekar på vad som passar.


Passa dig för att ha en kvinna som "stylist". Du kommer se ut bönderna dom stylar upp i Idol. Riktigt fjollgay mao, med knullrufsfrisyrer som aldrig har gjort någon glad. (Obs. har inget att göra med vår diskussion i natt:D)

Ta hellre en modeintresserad killkompis eller gaykille. Nu låter det här motsägelsefullt kanske men jag vet att en gaykille hade fått ett bättre och mindre bögigt resultat än en tjej. Inte JK då kanske men..:tungan
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jag har faktiskt t.o.m en favorit designer... det ni. :)
Kenneth Cole... säljs tyvärr inte utanför staterna men satan i gatan vad snygga kläder han/de gör. Blir alltid besök där när jag är i New York.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Vilket också är något som vi män får acceptera, att det är så tjejer tänker.

Inte bara tjejer. De flesta som har daglig kontakt med andra människor i arbetslivet, främst köp/sälj, bedömer (mer eller mindre medvetet) sina medmänniskor utefter hur de är klädda.
Med allra största sannolikhet blir du olika bemött om du kommer in i bilaffären, bankens lånekontor, arbetsintervjun etc beroende på hur du är klädd.

Det har ingenting med kön att göra.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag har faktiskt t.o.m en favorit designer... det ni. :)
Kenneth Cole... säljs tyvärr inte utanför staterna men satan i gatan vad snygga kläder han/de gör. Blir alltid besök där när jag är i New York.
Snygga herrskor... :rofl
 

Bifogat

  • pKCP-4904697v275.jpg
    pKCP-4904697v275.jpg
    18.3 KB · Visningar: 25
  • pKCP-5274153v275.jpg
    pKCP-5274153v275.jpg
    22.8 KB · Visningar: 22
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top