supermoppe
Men i min värld...
Äh, själv klär jag mig i kläder jag trivs i och själv tycker ser bra ut. Köper nya när det behövs. Senaste modet är inte riktigt min grej.
Upp med en bild på en "välklädd" man då.
Men det beror ju på att det här är är ett hojforum. Doh.
Det kanske inte är så konstigt, det är ju homosexuella män som ritar nästan att modekläder till både killar och tjejer. Jag känner flera kläddesigners som är bögar, när vi träffas i baren brukar det bli kanska urartade diskussioner till följd av mitt farkostintresse och deras klädintresse. De brukar gå igång och på krogservetter rita 50-talsinspirerade retro crew-kläder på flanellskjorte-, flygmekoverallstuket.
De har tom sålt mycket såna plagg till de större jeanskedjorna.
Men du har rätt i att jag inte skulle vara ngt bra shoppingförkläde, helt kass
för att vara exakt
Till viss del, men jag är väldigt säker på att om vi alla skulle träffas här så skulle killarna bedöma varandra utifrån den hoj man har mer än tjejerna skulle göra och tjejerna skulle bedöma killarna mer från den kommunikation de har än vad killarna sinsemellan skulle göra.
Så ta en random dude och en random tjej som hälsar på hos mig. Vad händer.
En kille vill kika in min stereoanläggning och testa den. Han går i princip förbi mina upphängda kostymer.
En tjej däremot tittar på kostymerna, vill känna på dem och ber mig testa dem och säger på sin höjd "Oj vilken stor tv"
Problemet idag är att samhället matar oss med könsneutrala roller där det blivit "politiskt korrekt" att göra en kvinna av en man och förändra en man till en kvinna.
Do not go there guys!
Och vips så har Dunderhonung slängt upp 5 bilder varav 4 bär kostym... den femte gör det säkert också men har kavajen lite löst i högra handen.
De cementerade könsrollerna du beskriver finns inte idag.
Det där om att göra män till kvinnor förstod jag öht inte.
Har svårt att tro att du skulle klä dig dåligt. Klädbögar kan ju överdriva lite ibland så en motorintresserad och lite manligare dito borde hamna rätt i skalan skulle jag tro. Jag är inget modelejon själv men lite får man ju bry sig, det är ju inte så svårt.
Iofs, Gardell är ju en jävel på att se sunkig ut.
Såhär klär sig en stilig karl.
Ja det har ju blivit manligt att göra tradionellt kvinnliga saker, dvs prata känslor, baka, sy, tvätta, att vara en öm, fin och snäll kille.
Men hur många tjejer är egentligen attraherade av en jättegullig Lasse Berghagen som vill gå ut i skogen och gråta ut, skickar dig 100 rosor om dagen och ringer dig 10 gånger dagligen och säger "ville bara säga att jag älskar dig jättemycket"?
Ni vill ha riktiga män med ambitioner i livet och som står upp för sig själv och sina värderingar.Eller hur?
Tjejer brukar ju gilla fikusar så det är inte så konstigt att du tycker stockholmarna ser bra ut.
Jag håller med om att män i allmänhet borde klä sig bättre men problemet är att de flesta istället klär sig mer feminimt. Se på dagens mode t ex. Trekvartsbyxor. Barfota i tygskor. Dansbandsfrisyrer. En liten glasbit i örat.
Män skall klä sig som män och inget annat!
Tycker bland annat att ett av den sexigaste klädesplaggen på en kille är snickarbyxor....och gärna lite "ruff" i utseendet....manligt och nice!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|