Killar och mode?!!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
BoSoZoku: Om du vill få de besannade igen är det bara att åka till frugans jobb... hon är flygvärdinna, där finns det gott om dem.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Jo, det är väl sant, men har inte med saken att göra.
Nu missuppfattar du mig igen (med flit eller?!) för jag undrar mest allmänt varför killar inte bryr sig om kläder och mode, men tex lägger ner både tid och pengar på massa, massa tekniska prylar och har stenkoll på det området.

För att vi inte behöver uppmärksamhet på samma sätt som ni gör. Sen är det ju lite av en prioriteringsfråga också. Ska man köpa allt det där som är roligt, eller ska man köpa en massa kläder. Vi kan inte gå på H&M och köpa 10 par byxor för 200 kr eller tröjor för 50 kr/st. Ett par jeans för oss kostar ju 1500 spänn och en vanlig t-shirt 300 kr.

Klart man försöker ha nånting som ser ok ut och går och handlar ibland, men det är då inget som har särskilt hög prio hos mig iaf.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
BoSoZoku: Om du vill få de besannade igen är det bara att åka till frugans jobb... hon är flygvärdinna, där finns det gott om dem.

Du bara hoppas att alla hennes manliga arbetskompisar är bögar :D

Men jag håller med, jag har bara två bögkompisar som är trafikflygpiloter men tre som är kabinpersonal, eller luftmadrasser som de skämtsamt plägar kalla sig. Så det verkar vara poppis bland bögar. Problemet är bara att alla direkt känner igen en fjollig bög, medan få ens slås av tanken när de möter en mer maskulin kille. Så mina två pilotvänner lär nog inte ha ingått i några passagerares medelvärdesbildning av bögarnas yrkespreferenser.

Det är därför jag tycker det är viktigt att inte bara fjollor kommer ut, (de har ju hursomhelst ändå inget val)

(Nu har jag sabbat ännu en raggningstråd med OT, men det var bara för att det i tidigare inlägg raljerades om bögar)
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
BoSoZoku: Om du vill få de besannade igen är det bara att åka till frugans jobb... hon är flygvärdinna, där finns det gott om dem.

Har en polare som jobbar som det men han är straight. Tror jag...är faktiskt inte säker. Men absolut, så är det, 9 av 10 stewards är helt klart gay. Och ganska mycket gay. :D

edit: Är hon fräsch?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jo, en sak jag tycker är hemskt är när vuxna män kvistar runt i cammobrallor, tom småbarnsföräldrar. Det är ju en sak om man är på en klubb med klädtema, eller i skogen. Men att dra barnvagn i cammobrallor en lördag på Drottninggatan... var köper man såna kläder förresten, Hennes&Haubits? :va
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jo, en sak jag tycker är hemskt är när vuxna män kvistar runt i cammobrallor, tom småbarnsföräldrar. Det är ju en sak om man är på en klubb med klädtema, eller i skogen. Men att dra barnvagn i cammobrallor en lördag på Drottninggatan... var köper man såna kläder förresten, Hennes&Haubits? :va

Har svårt att tänka mig nåt mer WT än citycamo-byxor, sånadär med gråvitt camomönster. :zpy
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Hennes&Haubits... moaaahahahahhaa

Jag köpte mina första camobrallor nyligen faktiskt... de har dock skydd i höften och över knäna... fanns inte den modellen av cordurabrallor i vanligt svart så det blev camo. Dock kommer jag nog inte gå runt och putta knoddens vagn med mckläderna på.

Vad gäller flygfjollerna så är de oftast på samma sida av kaptensdörren som paxen. (Pax = passagerare, branschspråk)

BoSoZuKu: Hon är min fru, vad tror du jag tycker.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jo, en sak jag tycker är hemskt är när vuxna män kvistar runt i cammobrallor, tom småbarnsföräldrar. Det är ju en sak om man är på en klubb med klädtema, eller i skogen. Men att dra barnvagn i cammobrallor en lördag på Drottninggatan... var köper man såna kläder förresten, Hennes&Haubits? :va
Finns massor med ställen på nätet som kränger camokläder. Och jag har för mig att för den innerstadsbaserade stockholmaren så finns det någon butik på Gamla Brogatan som säljer camokläder, kängor och så vidare.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Finns massor med ställen på nätet som kränger camokläder. Och jag har för mig att för den innerstadsbaserade stockholmaren så finns det någon butik på Gamla Brogatan som säljer camokläder, kängor och så vidare.

Just det ja... mitt emot Wranglerbutiken.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Det jag talar om är inte att följa modet slaviskt och snappa upp all treder, det är nästintill omöjligt just iom att mode per definition står för något som ständigt är i förändring.
Alla är vi olika vad gäller klädval och vilka kläder man trivs i, men jag har sett att män ÄR sämre på att klä sig än vi kvinnor.
Det tycker jag är synd. Finns så mycket snyggt, så varför inte ta och unna sig en timme och tänka till lite på ens outfit.
Kommer garanterat att resultera i fler ragg:tuttar

Jag kanske skulle uttryck mig tydligare, det jag menar är varför många män klär sig "dåligt", alltså utan stil och klass.
Inte att blandas ihop med överklass, utan bara att man tar hand om sitt yttre och lägger lite tid på sitt apperance. :)
Stil kan vara tidlöst, mode är föränderligt.
Det blondinbella mfl. är att hetsa, vilket är barnsligt och enligt mig totalt ointressant, då flickebarnet inte ens kan skriva.
Det jag vill veta och diskutera är mäns inställning till kläder/mode. :tummenupp
I Italien ser man tex många fler "välklädda" herrar än här uppe..

Vi har alla en relation till käder, iom att vi bär dem.
Man kan omöjligtvis hävda att man står utanför modevärlden och kör sin egen stil, för även denna stil har ju formats av ett ideal.
Vi dömer folk efter kläderna.
Kläderna är ju laddade med symboler, oavsett om du har en svart slimmad kostym, eller på dig eller en palestinasjal så läses man in i ett fack.

... och för oss som blåser en månadslön på att tjöpa en tröja för cirkus 1200:- (vilket är typ minimi på vad som anses snyggt nuförtiden)? :näsblod
Och att försöka hitta outlet mitt ute i norrlands skogar, ja det är bara dumt.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hennes&Haubits... moaaahahahahhaa

Jag köpte mina första camobrallor nyligen faktiskt... de har dock skydd i höften och över knäna... fanns inte den modellen av cordurabrallor i vanligt svart så det blev camo. Dock kommer jag nog inte gå runt och putta knoddens vagn med mckläderna på.

Som hojkläder tycker jag att det är lite mindre kass :tummenupp


Vad gäller flygfjollerna så är de oftast på samma sida av kaptensdörren som paxen. (Pax = passagerare, branschspråk)

Jo så de nog, medan de ofjolligare flygbögarna/heterosarna oftare är på andra sidan dörren. Men jag får erkänna att jag har straighta kompisar som är stewards också, tom här från SH :D

Kan förstå attraktionen. Det är ju ett yrke där man redan i unga år och med ringa utbildning kan få se hela världen om man är utåtriktad och kan jobba mycket.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag köpte 2st t-shirts för några veckor sedan. Skitsnygga, grym kvalitet och precis min stil. Jag betalade hutlösa 19:-/ styck för dem :mad: Hade de inte varit så dyra så hade jag köpt 3st.
I lyxfällan påstår de att man blåser 500:-/månad på kläder som vuxen!? Visst, om man räknar in skinnställ etc så...
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Jag funderar på om jag kan skriva någonting om det här ämnet utan att låta nedlåtande mot kvinnor och verka som en mansgris.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top