Som det har framkommit här på slutet är det sjukt stor skillnad på utbudet mellan tjejers kläder och killar kläder.
Tjejer kan hitta tio toppar under 200 som ser bra ut till jeans, medans killar hittar bara enfärgat märkeslöst eller med reklamtryck för samma peng.
(jag har sålt kläder en gång i tiden=
Jämför med underkläder för tjejer, har dom A,B eller möjligen C kupa och normalt omfång kan dom köpa matchande bh-trosa eller kombinera själva på HM till en billig peng.
Har gud varit frikostigare än så kostar en bh-jävel 499 på någon specialbutik och då finns det inte ens matchande underdel till. (fråga mig inte hur jag vet)
Själv är jag totalt ointresserad av mode och har som kriterie när jag köper kläder att dom ska vara:
A. Billiga
B. Slitstarka
C. Ligga närmast dörren så dom går fort att handla.
Tjejer kan köpa snygga billiga kläder med dålig kvalitet för dom kan ägna flera timmar i veckan åt att gå på stan och leta, diskutera med väninnor och sedan behöver inte deras kläder hålla länge eftersom dom tycker det är roligt att kasta och köpa nytt.
Jämför med skor, killskor ska hålla i ett par år och vara bekväma, kostar multum och kastas när dom är kronslut.
Tjejskor ska se bra ut och matcha övrig klädsel, det är fullt accepterat att dom måste klackas om efter tre timmars användning när dom är nya, sedan håller klacken hur länge som helst, men modet tar död på skorna innan dom undermåliga sömmarna rämmnar. (tur man känner en skomakare)
Jag har en annan frågeställning till trådskaparen, är det bara i Umeå Hockeykillarna (utövarna, inte supportrarna, oavsett ålder) är totala modeoffer?
Övriga idrottsutövare representerar ett genomsnitt ganska väl, men ser man en överdrivet välklädd kille här så kan man ge sig fan på att han spelar hockey