Killar och mode?!!

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Svenska insatsstyrkan har inte Ak5:eek:r. Dom använder heckler and koch mp5.:fakta

Polisen har en variant av Ak5 i sin arsenal.
Det som skiljer den från militärens är att den är svartmålad samt att den endast har enkelskottsmekanism. Beteckningen på den är CGA5P om jag inte minns fel.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
hehe... får väl klassa mig som klädbög då då... har ett fler än två t-shirts i garderoben som kostade mer än 1400:- styck.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Man behöver inte klä sig som en sopa men när man blir lite äldre så är man inte lika trendkänslig :)

Framförallt så styrs väl prioriteringarna om så att man även om man VILL köpa svindyra designerjeans, så hägrar det lite att kunna amortera av lite extra på kåken, byta ut spisen och lägga undan en slant till det där taket som kommer behövas läggas om inom ett par år.

Shit pommes vad trist det låter.. jag vill aldrig bliva stur!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Som det har framkommit här på slutet är det sjukt stor skillnad på utbudet mellan tjejers kläder och killar kläder.
Tjejer kan hitta tio toppar under 200 som ser bra ut till jeans, medans killar hittar bara enfärgat märkeslöst eller med reklamtryck för samma peng.
(jag har sålt kläder en gång i tiden=

Jämför med underkläder för tjejer, har dom A,B eller möjligen C kupa och normalt omfång kan dom köpa matchande bh-trosa eller kombinera själva på HM till en billig peng.
Har gud varit frikostigare än så kostar en bh-jävel 499 på någon specialbutik och då finns det inte ens matchande underdel till. (fråga mig inte hur jag vet)

Själv är jag totalt ointresserad av mode och har som kriterie när jag köper kläder att dom ska vara:
A. Billiga
B. Slitstarka
C. Ligga närmast dörren så dom går fort att handla.

Tjejer kan köpa snygga billiga kläder med dålig kvalitet för dom kan ägna flera timmar i veckan åt att gå på stan och leta, diskutera med väninnor och sedan behöver inte deras kläder hålla länge eftersom dom tycker det är roligt att kasta och köpa nytt.

Jämför med skor, killskor ska hålla i ett par år och vara bekväma, kostar multum och kastas när dom är kronslut.

Tjejskor ska se bra ut och matcha övrig klädsel, det är fullt accepterat att dom måste klackas om efter tre timmars användning när dom är nya, sedan håller klacken hur länge som helst, men modet tar död på skorna innan dom undermåliga sömmarna rämmnar. (tur man känner en skomakare)

Jag har en annan frågeställning till trådskaparen, är det bara i Umeå Hockeykillarna (utövarna, inte supportrarna, oavsett ålder) är totala modeoffer?
Övriga idrottsutövare representerar ett genomsnitt ganska väl, men ser man en överdrivet välklädd kille här så kan man ge sig fan på att han spelar hockey :va

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Man behöver inte klä sig som en sopa men när man blir lite äldre så är man inte lika trendkänslig :)

Jorå, fast på ett annat sätt. Dagens ungdomar -Bah! :D

hehe... får väl klassa mig som klädbög då då... har ett fler än två t-shirts i garderoben som kostade mer än 1400:- styck.

Det var som fan, mycket pengar för en t-shirt, har du bild på nån av dem?

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nope, till skillnad från BoSoZuku så brukar jag inte fota mig själv och slänga upp på nätet... men snygga är de.

Men nu är det slutköpt med dyra snygga kläder, finns så mycket annat att lägga pengar på nu. Men som singel i stan var det lätt att slänga pengar omkring sig.

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Svart Kawa
Övriga idrottsutövare representerar ett genomsnitt ganska väl, men ser man en överdrivet välklädd kille här så kan man ge sig fan på att han spelar hockey :va

Tvärtemot va jag ser av hockey killar, dom jag ser i skolan och på tv ser ju ut som lurkar me deras 3 cm stubb, bak och framvänd keps och ett par jeans där man knappt ser vilken dess ursprungliga färg är:tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tvärtemot va jag ser av hockey killar, dom jag ser i skolan och på tv ser ju ut som lurkar me deras 3 cm stubb, bak och framvänd keps och ett par jeans där man knappt ser vilken dess ursprungliga färg är:tummenupp

Det är min bild av övriga landets hockeyspelare också, men just här i stan ser dom ut som mode-fjollor allihopa

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Tror jag har svaret, i vilket fall som helst från mina erfarenheter och bekantskapskretsar.

Av de polarna jag känner som har ett "större" intresse, t.ex. bilen eller crossen, så har dessa inte något väldigt stort intresse för kläder. Inköp av kläder sker sällan.

Av de som inte direkt har något särskilt intresse/hobby som tar upp någon tid eller pengar är ofta de som bränner stålar på kläder.

När jag tänker efter, jag som har (för många) intressen/hobbys att pilla på måste nog ha en roligare vardag! :fakta

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Om man är chey ja..

Allt kul för dudes är minst dubbelt så dyrt om man ser på minimipriset för vad som är snyggt.

En topp/blus/sak går att köpa för ca 200 som är grymt snygg, tom utanför HM. Att hitta en snygg skjorta för under tusenlappen är ett kap.

Det bästa jag kommer undan med just nu är MQs Bläck. De har en serie skjortor som för en 2-hundring hos skräddaren sitter grymt bra. Annars är det Tiger, Filippa och östen med resten för 1200 +..

Orättvist är vad det är.. Fan, cheyen kommer hem minst en gång i vckan och har hittat nåt snyggt för en kaffepeng. En annan får ju räkna på att sumpa en bandag för att få en ny skjorta, och våga inte ens tänka på att köpa kavaj/kostym.

Jag håller faktiskt inte med. Jag slog upp en sida på måfå bara, här finns flera snygga överdelar för män från 200:- och uppåt, fortsätt bläddra några sidor fram också.

http://www.sidandsally.com/system/search/search.asp?ot=6&gender=1&_ot=0&offset=24

Men det beror ju på vad man tycker är snyggt också. Personligen tycker jag INTE att toppar från Gina Tricot och HM är snygga, och jag tror jag skulle ha hemskt svårt att hitta en snygg top för dessa kaffepengar.

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Jag har inte så mycket till övers för mode, möjligtvis avantgarde-tjofräset då som ibland kan vara intressant, men ett av mina större intressen är kläder. Jag älskar att uttrycka mig genom tyget på min vilsna kropp. Samlar bland annat på ytterkläder.

Jag syr också.

Men så är jag nog inte så värst mycket till karl heller.

Det är därför jag måste kompensera med MC.

En neonfärgad dammsugare till MC.

Fan.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Jag håller faktiskt inte med. Jag slog upp en sida på måfå bara, här finns flera snygga överdelar för män från 200:- och uppåt, fortsätt bläddra några sidor fram också.

http://www.sidandsally.com/system/search/search.asp?ot=6&gender=1&_ot=0&offset=24

Men det beror ju på vad man tycker är snyggt också. Personligen tycker jag INTE att toppar från Gina Tricot och HM är snygga, och jag tror jag skulle ha hemskt svårt att hitta en snygg top för dessa kaffepengar.
Jag håller inte heller med. Påstår man att utbudet för herrkläder är skralt och/eller för dyrt vet man inte vart man ska leta. Modefjollor är ett otyg men det är en stor skillnad mellan att klä sig snyggt och tidlöst (som alla män bör, kom igen, gympadojjor efter högstadiet funkar faktiskt inte) samt att läsa modetidningar och harva runt i överprissatta märken rekommenderade av cafes moderedaktör.

Hel och ren med välputsade skor räcker långt. Tyvärr är det fortfarande få som har förstått det.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
1. Tjänar du 1200:- per månad - byt jobb.
2. Det finns massor av snygga tröjor som kostar från 200:-
3. Hört talats om Internet? Det finns i norrlands skogar, jag lovar.

1. Jag pluggar, så jag har cirka 1500:- rent i månaden :näsblod
2. Inte som jag hittat
3. Men det blir så jävla mungo med måtten då man inte kan testa och se om det sitter snyggt. :)

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Snyggt för mig!

Jeans, sliten look eller ordentligt färgade.
En snygg tisha.
En snygg hoodie med bra "form"
Ett par schysta tennisdojor/street/skateskor

Brukar köpa Jeans och Tshirts på Jack and jones :tummenupp

Är jag Off då ?
Ja.

Nu är jag inte riktigt för att diktera andras klädval även om jag spyr över bönder på stan som inte kan klä sig dugligt. Men huvtröjor går fetbort, likaså jeans med dålig passform och lustiga tvättar, gympadojjor går som tidigare nämnt bort men ett par klassiska stan smith eller superstars får väl anses vara ok.. Jag äger ju förfan två par :yoparty

Men det handlar egentligen bara om passform. Killar vet inte hur saker och ting ska sitta vilket får dem att se ut som sluskar. Tjejer vet, i större utsträckning, hur kläderna ska sitta (tajt som fan :tuttar) och kommer därför undan med lustigare kreationer.

Fast det kunde vara värre. Vi kunde i allmänhet vara lika stillösa som männen på Londons gator. :rys

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ja.

Nu är jag inte riktigt för att diktera andras klädval även om jag spyr över bönder på stan som inte kan klä sig dugligt. Men huvtröjor går fetbort, likaså jeans med dålig passform och lustiga tvättar, gympadojjor går som tidigare nämnt bort men ett par klassiska stan smith eller superstars får väl anses vara ok.. Jag äger ju förfan två par :yoparty

Men det handlar egentligen bara om passform. Killar vet inte hur saker och ting ska sitta vilket får dem att se ut som sluskar. Tjejer vet, i större utsträckning, hur kläderna ska sitta (tajt som fan :tuttar) och kommer därför undan med lustigare kreationer.

Fast det kunde vara värre. Vi kunde i allmänhet vara lika stillösa som männen på Londons gator. :rys
Kläder är som skönast när man ser ut som en slusk.

Mitt välmående går före din mages uppstötningar.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Kläder är som skönast när man ser ut som en slusk.

Mitt välmående går före din mages uppstötningar.

Jo jag vet, tackar vet man morgonrocken. Duger ju inte att gå en tur ner till centrum, men däremot till brevlådan eller grannen. Handlar om att prioritera! :hihi

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Visst, titta på bilder ur en katalog och försök få den fiten på petite moi in real life.

Det går säkert att hitta ok kläder för kaffepengar om man är 40+, har flyttat ner bredden nån knapp halvmeter och inte riktigt kan placera ordet "cablecross".

Jag är allt annat än "bitig" numer, men jag hittar fortfarande (en gång i tiden var det här mer accepterat från mig med) ingenting som inte sitter som ett tält i midjan om jag ska kunna röra mig utan att det stramar över ryggen.

Det är inte så svårt för nobrand-tillverkare att kopiera "riktiga" designers, men det får verkligen inte ordning på passformen. T-shirts, fine.. Det går faktiskt att hitta. Men skjortor.. Puh, tro mig när jag säger att jag försökt.

Och gällande prisskillnaden herr vs dam så gäller det även inom specifika märken också. Kostar ett plagg 1300 för mig hos Filippa, så kostar fröken-dito kanske 900..

Orätt är ordet!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati