Kinnekulle 6/6 med KMK

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
svarar i egenhet av vanlig klubbmedlem:

Syftet med bullergränsen är ju inte att man vill skicka hem folk utan det är för att hålla god relation med banägaren så man även i framtiden får hyra banan, vet du att din hoj låter för mycket är det väl lika bra att försöka åtgärda det innan så blir det enklare både för dig och KMK.

skulle du låta för mycket tror jag dock du får både en och två varningar innan du blir hemskickad, meningen är ju att alla ska ha en rolig dag.

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
svarar i egenhet av vanlig klubbmedlem:

Syftet med bullergränsen är ju inte att man vill skicka hem folk utan det är för att hålla god relation med banägaren så man även i framtiden får hyra banan, vet du att din hoj låter för mycket är det väl lika bra att försöka åtgärda det innan så blir det enklare både för dig och KMK.

skulle du låta för mycket tror jag dock du får både en och två varningar innan du blir hemskickad, meningen är ju att alla ska ha en rolig dag.

ajjemen, jag är helt med på det och det kommer både kastas in en db-killer osv. sedan kan man säkert hålla igen lite vid mätpunkten..

MEN det kunde ha varit bra att veta så man inte behöver åka hem efter 3 varv ;)

därför hade det varit skönt att få ett svar av någon av de som anordnar :)

Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Det är inte bara för att ha en god relation med banägaren som bullerbegränsningen måste följas.

Det viktigaste är banägarens relation med myndigheter och grannar. Om inte det fungerar, då risken stor att ALL verksamhet som inte riskutbildningar för körkortsasperanter måste upphöra.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jag får inte riktigt ihop tidplanen för dagen. 5 körpass, 3 grupper och körning mellan 09:00 och 16:00. Det borde bli 7 st körpass, eller är det något jätteavbrott för lunch?

Hur ser platstillgången ut?

Är slicks, kraschkåpor m.m. okej så länge hojen är reggad och trafikförsäkrad?

Hur är tillgången på el på Kinnekulle? Är det elverk som gäller eller finns det gott om uttag?

Söker fortfarande svar på mina frågor. :va

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Ursäkta sent svar. Alldeles för många trådar att hålla liv i.

Crashkåpor och slicks är ok.
Gör dock inte som en kille gjorde förra året och blås på för fullt första varvet. Det gick inte så bra.

Bullermätning håller jag i, och jag kör med varning.

Det finns gott om eluttag.

Vi kommer göra så att grupperna kör i 20 min pass och roterar hela dagen. Endast avbrott för vurpor etc. Lunchvagn står på plats och ni får ta det mellan passen. Sista timmen brukar folk vara slutkörda så då är det nästa tomt på banan :)

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94

Gör dock inte som en kille gjorde förra året och blås på för fullt första varvet. Det gick inte så bra.

Vi kommer göra så att grupperna kör i 20 min pass och roterar hela dagen. Endast avbrott för vurpor etc. Lunchvagn står på plats och ni får ta det mellan passen. Sista timmen brukar folk vara slutkörda så då är det nästa tomt på banan :)

Tack för svar!

Har inte kört Kinnekulle på 2 år, så nån bombarrunda på första varvet lär det knappast bli!

Så om jag förstår det rätt så blir det 7 pass under dagen totalt per grupp?

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..

Meeerci ;)

Har slängt i dB-killen nu och visst sker mirakel :) men bara ifall så kan det iaf vara gött att få ett gult kort ;)

In och anmäla sig då:)

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Ja, ca 7 pass blir det, men räkna på att det blir mindre förskjutningar i schemat pga avvåkningar etc så det kan bli något pass mindre. Men blir det för varmt så minskar vi eventuellt körtiden till 15min, så då ökar antalet pass till 9st.

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Du får fotografera, men prata med nån av oss arrangörer på plats för att få info om vart det är OK att stå.

Sloefus

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Hoj
1997 suzuki gsx600f
Ska man ange något ocr vid betalning eller meddelande? jag skrev meddelande "bandag kinnekulle "namn+namn"". hoppas det räckte annars får ni säga till

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj
Sista betalningsdag på fredag, sen tillkommer 500 kr i efteranmälan.

Sloefus

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Hoj
1997 suzuki gsx600f
Jag betalade i förrgår men står fortfarande att jag inte betalt på listan. tar det tid eller hade inte gått fram?

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD
Vad har ni för omkörningsregler i lugn och medelgruppen? Bara på rakorna eller med god marginal?

Ska pengarna vara inne på kontot på fredag eller bara sista betalningsdag via banken?

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj
Det tar ett par dagar innan det syns på hemsidan.

Sista betalningsdag på fredag så kan vi göra en koll på onsdag att alla betalningar är inne.

Omkörningsreglerna är jag osäker på. Låter Patrik Kerttu svara på det.

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Betalt och taggad inför nästa torsdag! :)

Dock blir jag lite osäker, valde medelgrupp nu,har kört i blå grupp på SMCs kurser. Kommer det vara ungefär lagom? =)

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...