Klädsel till uppkörningen

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
Min lärare sa då till mig att skorna ska täcka fotknölarna iallafal :)
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
tuppjuck skrev:
<OT-varning>
Vad har nazism med det här att göra? Funker och kängor är ju standard på synthscenen. Är själv gammal övervintrad synthare. Jag må bli äldre men jag tänker fanimej aldrig bli gammal :4skrika :yoparty

Industri, EBM och gammal nostalgisk synthpop äger :Bugar :tummenupp
</OT-varning>

lite snabbt slut på otn bara, folk brukar ha sina fördommar om just dr martens kängor. därför jag satt en " :rolleyes: " . nu slutar vi med otn här & nu ;)
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
Easy now...

Man skulle kunna tro att detta är ett forum där folk ställer fråkor och får dem besvarade... :confused:

Jobbigt att man ska behöva stå ut med en massa onödiga och obefogade påhopp... :7peta

Personligen tycker jag att om man inte har något vettigt svar eller om man anser att frågan är "nedanför ens intelligens" så skall man kanske låta bli att svara...

Detta innebär inte att man inte får skämta... för att DET uppskattas!
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
VV förklaringar är väll inte svårtolkade, du ska ha reäla kläder på dej, sen om du har värsta mckläderna eller bara reäla kängor är en annan 5:a så länge du har kläder som tår lite är de ok,
 

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
Se det såhär: Vill du ge ett bra intryck går du dit och är artig och har sjyssta och förnuftiga kläder på dig. Vill du ge ett oseriöst och dåligt intryck som gör uppkärningsledaren irriterad och får honom att tänka "Nej, han är för omogen för körkort...", så visst. Gå dit i gympadojor och träningskläder, och var en pet-olle. Det bästa är att vara onödigt fånigt seriös och defensiv.
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
jag kjörde upp i sneakers, jeans, skinnjacka, hjälm och tunna skinn hanskar, ingen som sa nått.
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
När jag tog kortet, berättade körskoleläraren en episod om en HD-kille som kom med sin hoj med tollegaffel (lång som fan) och aphängarstyre till manöverprovet på konbanan. Allt gick väl ända fram till vändningen...

Där gick han ordentligt i backen och HD-delar sprutade över hela banan...
Då kändes det nog lite jobbigt att bära en tuff väst med Hells Angels på ryggen...

:rofl :rofl
 

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Stockaryd
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
hehe när jag skulle köra upp så läste jag kvällen inan att man behövde ryggskydd! Detta var vi inte beredda på och jag ägde inget sånt. Det vi gjorde va att ta det ryggskydd som satt i farsans skinnställ (en skena) sedan silvertejpade jag dit de på insidan i mitt..... Fatta att jag va nervös när snubben kände på ryggen efter ryggskena:) Men de gick bra han märkte inget sa bara att "ryggskyddet måste du jämt ha på dig de är viktigt!" "mmmmm"

Skall tillägga att jag har köpt ett nu.
 

sussi

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Inte än
Gammal tråd men tänkte fråga...
Ska fixa kortet i sommar tänkte jag och har kollat på en jacka i textil, det är insydda skydd. Är detta ok eller ska man rata textil jackor? Har hört att skydden över armbågarna kan glida runt. Hur vet jag om de sitter bra?
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Gammal tråd men tänkte fråga...
Ska fixa kortet i sommar tänkte jag och har kollat på en jacka i textil, det är insydda skydd. Är detta ok eller ska man rata textil jackor? Har hört att skydden över armbågarna kan glida runt. Hur vet jag om de sitter bra?


Fungerar till uppkörningen gör det, hade själv textil jacka och byxor, men har skinnställ nu.
Skulle jag få välja att klota i 70 km/h så skulle jag ta skinnstället utöver mitt gamla textilställ, tror att det är svårt att få skydden att sitta på plats med ett textil, mitt satt sådär, visst jackan satt tajt när man spände det, men det spännet satt med en knapp och skulle lätt gå upp om man klota, och armbågsskyddets skulle sitta vid handleden

Ta på dig jackan och dra, vrid och ha dig så märker du om armbågsskyddet sitter bra, kraften vid en klotning är betydligt starkare än när du ska dra i skyddet..
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Gammal tråd men tänkte fråga...
Ska fixa kortet i sommar tänkte jag och har kollat på en jacka i textil, det är insydda skydd. Är detta ok eller ska man rata textil jackor? Har hört att skydden över armbågarna kan glida runt. Hur vet jag om de sitter bra?

Sålänge skydden i utrustningen sitter bra på DIG så spelar det ingen roll om det är skinn, textil eller hårdpolerat bäversnor. :) Alla skinnställ sitter inte bra på dig, på samma sätt som alla textilställ inte sitter bra på dig. Väl ett som känns bra och där skydden inte kan flytta sig speciellt mycket.
 

sussi

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Inte än
Fungerar till uppkörningen gör det, hade själv textil jacka och byxor, men har skinnställ nu.
Skulle jag få välja att klota i 70 km/h så skulle jag ta skinnstället utöver mitt gamla textilställ, tror att det är svårt att få skydden att sitta på plats med ett textil, mitt satt sådär, visst jackan satt tajt när man spände det, men det spännet satt med en knapp och skulle lätt gå upp om man klota, och armbågsskyddets skulle sitta vid handleden

Ta på dig jackan och dra, vrid och ha dig så märker du om armbågsskyddet sitter bra, kraften vid en klotning är betydligt starkare än när du ska dra i skyddet..

Tack för svar!
Svårt att hitta tjejkläder tydligen, de flesta har varit i textil, sen vet jag inte riktigt var jag ska leta heller. Har du tips på bra ställen?
Suck, blir alltid svårt när man är pedant OCH inte vill gå i tusen bitar. :confused:
Finns bra sidor på beggade saker kanske?
Kommer att köpa separat skydd för ryggen...
Antar att MC kläder från märket Sweep är under all kritik..eller? Tyckte dom hade snyggast...
 
Last edited:

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
På en körlektion i juni välte jag när jag skulle göra en u-vändning, nästan stillastående. Jag var så trött att jag inte riktigt orkade hoppa bort, så hojen träffa smalbenet strax under knät där skyddet SKA sitta, men det hade glidit iväg. Det gjorde jävligt ont, men var ingen fara, men jag har fortfarande väl synliga märken.
Slutsats för mig: jag vill inte krocka eller flyga av hojen i hastighet med skydd som inte sitter där de ska.

Gå in i mc-varuhuset eller nåt och snacka med dem, de kan hjälpa dig avgöra hur bra skydden sitter.
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Tack för svar!
Svårt att hitta tjejkläder tydligen, de flesta har varit i textil, sen vet jag inte riktigt var jag ska leta heller. Har du tips på bra ställen?
Suck, blir alltid svårt när man är pedant OCH inte vill gå i tusen bitar. :confused:
Finns bra sidor på beggade saker kanske?

Besöka butiker är oftast bäst, AVA-MC finns, stor utbud enligt mig, men bojkottar dom eftersom personalen där är ju fan efterblivna.
Sen finns det Honda MC Center Södertälje, gryyyymt bra personal där, alltid fått lyxhjälp när jag varit där, vad det än har handlat om, så det kan jag rekommendera! Utöver dessa två känner jag inte till fler!

Blocket finns ju, sen Sporthojs köp och sälj, jag köpte mitt skinnställ för 1900 kronor utav en kille ifrån SH tror jag, gått en säsong, nypris runt 10.000, aldrig varit i marken, skit bra deal enligt mig och sitter bra och känns säkert jämfört med mitt textil.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Tack för svar!
Svårt att hitta tjejkläder tydligen, de flesta har varit i textil, sen vet jag inte riktigt var jag ska leta heller. Har du tips på bra ställen?
Suck, blir alltid svårt när man är pedant OCH inte vill gå i tusen bitar. :confused:
Finns bra sidor på beggade saker kanske?
Kommer att köpa separat skydd för ryggen...
Antar att MC kläder från märket Sweep är under all kritik..eller? Tyckte dom hade snyggast...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?220780-Sweep-skinnst%E4ll

Verkar inte helt kass i alla fall.
Annars tycker jag nog de flesta cheyer är fina i läderpyjamas oavsett märke
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Sist jag var på mc-varuhuset i stockholm tyckte jag de hade gott om tjejkläder, både textil och skinn. De har alltid svarat vänligt på mina dumma frågor också, så personalen får tummen upp.
Begagnade kläder kan man hitta i midsommarkransen:
www.mcin.se
jävligt liten butik, men har man tur så...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top