Silwer skrev:
Han knäckte ingen, ser man nån reson i det han skriver är man likadan som honom bara.
Veckans citat. Kul resonemang, skulle vilja se det i Agenda på Söndag.
Fredrik Fjollfeldt:
"Sänk skatten"
Lars Töntborg:
"Just det, det är rimligt"
Lars Marx:
"För tusan Töntborg, du tycker ju likadant som Fjollan... Ööhh, och det är inte bra. För... Jag gör ju inte det. Hmmm..."
[/QUOTE]Hylla gärna skenförsäkringar och liknade, men håll det för er själva.[/QUOTE]
Just det. Från och med nu debatterar vi ingenting så länge vi inte tycker likadant.
[/QUOTE] Vilka motsägelser finns i svaren i tråden?
Ganska rakt o lättförståeligt, det är inte ok att skenförsäkra.
Fina ord och massa elitism för att komma runt att fråga det rakt ut imponerar inte ett dugg.
skit in = skit ut[/QUOTE]
Det är inte ok att skenförsäkra. Det är heller inte ok att köra för fort. Eller att strunta i TV licensen. Eller felparkera. Eller något annat som är olagligt, vilket dock mig veterligen inte skenförsäkring är. Det enda av dessa exempel som är olagligt är ju fortkörning, och det har ingen på det här forumet gjort antar jag...?
Jag tror jag passar på att citera en snubbe som hette Jesus: "Den som är oskyldig kastar första stenen". Jag är inte religös så jag kan inte detaljerna men storyn var att någon dummis skulle stenas och Jesus sade åt mobben att de som aldrig gjort något fel skulle kasta första stenen, ingen kastade någon sten. (Undrar om jag är den första här som citerar bibeln...?)
Hur som helst, folk är olika. Personligen har jag valt att registrera och försäkra min MC på mig själv. Jag har bara vädrat lite teorier.
Ha det bra.