Klarhet?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Therudeboy skrev:
Silwer det är ju trots allt skenförsäkring ändå eller hur.

Macke så du menar då alltså att det skulle va helt ok för mig att skenförsäkra på pappa bara för att jag bor hemma under samma adress och han har a-kort?

Eller du kanske inte kallar det skenförsäkring då.....
Öh, varför skall man kalla det för skenförsäkring när det inte är det? Äkta makar äger sina fordon gemensamt och det är ägarförhållande som bestämmer om det är en skenförsäkring eller ej - inte om folk råkar vara mantalsskrivna på samma adress :7peta

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Silwer skrev:
öh, det som skrevs har ju komit upp i flera svar tidigare, löjligt alltihop.

Ja, jättelöjligt. Det är därför du antagligen leder tråd-ligan här.

Puss & Kram,
Markus

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Silwer skrev:
Du drar fram den mest lögnaktiga tråden tycker jag.
tom denna var bättre.
Värst vad du var grinig idag då :7peta En bit ner på sidan jag länkade till har jag redogjort för vad en skenförsäkring är. Det var ju flera i denna tråd som hade ganska konstiga uppfattningar om den saken. En stor del av dessa diskussioner går tyvärr åt till att gräla om vad skenförsäkringar egentligen är.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HanneZ skrev:
Nån som vet om även stöld är dyrare för yngre?
Jag vet inte säkert men tror att även stöld är betydligt dyrare för yngre.

HanneZ

Guest
Bingo skrev:
Jag vet inte säkert men tror att även stöld är betydligt dyrare för yngre.
Det är ju jävla skummt, skulle vi skitungar låsa våra hojar sämre? Eller är det att vi ställer våra hojar utanför cafe't ?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HanneZ skrev:
Det är ju jävla skummt, skulle vi skitungar låsa våra hojar sämre? Eller är det att vi ställer våra hojar utanför cafe't ?
Förutsatt att det verkigen stämmer är det itne så märkligt egentligen. Det är ju t ex betydligt vanligare att "vi" har egna garage än "ni" och bor i lugnare områden - kriminaliteten är ganska låg i den genomsnittliga vilaförorten. Vi har också dels råd att helförsäkra, dels kraschar vi mindre, vilket gör att vi mer sällan behöver påstå att hojen är stulen när man i själva verket har kraschat sönder den. Inte särskilt konstigt alltså - om det verkligen är så att vi har lägre söldpremier.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Silwer skrev:
Fast det gör jag inte, kom igen när du vill diskutera nåt på allvar.

Skulle inte förvåna mig om du räknat, du har ju inte direkt tillfört något annat till diskussionen. Men kör lite statistik, det vore kul och se.

Förlåt, jag höll på att glömma:

(Statistik = ämne som behandlar metoder för insamling, klassificering och analys av numeriska material oftast ordnade i tabeller)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Markus skrev:
Skulle inte förvåna mig om du räknat, du har ju inte direkt tillfört något annat till diskussionen. Men kör lite statistik, det vore kul och se.

Förlåt, jag höll på att glömma:

(Statistik = ämne som behandlar metoder för insamling, klassificering och analys av numeriska material oftast ordnade i tabeller)

Det märks att du känner dig personligt förolämpad, du vinner inga poäng på detta, håll dig till ämnet.

citat Markus
"Med andra ord så har ingen av er koll. Synd. Men det gäller ju att verka tuff på ett sådant här tufft forum."

Sök bråk nån ananstans, jag har anklagar dig inet för nånting.

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Bingo skrev:
Värst vad du var grinig idag då :7peta En bit ner på sidan jag länkade till har jag redogjort för vad en skenförsäkring är. Det var ju flera i denna tråd som hade ganska konstiga uppfattningar om den saken. En stor del av dessa diskussioner går tyvärr åt till att gräla om vad skenförsäkringar egentligen är.

Om du kollar röstningsresultatet så blev det ganska snett, sen att en del inläggkanske var ok är en annan sak.
Det är för mycket daltande med skenförsäkrarna.
Man får väl säga att man inte tycker om det de gör, jag säger iaf presis det jag tycker i ämnet, sen att de inte passar alla det får man räkna med.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Silwer skrev:
Det märks att du känner dig personligt förolämpad, du vinner inga poäng på detta, håll dig till ämnet.

citat Markus
"Med andra ord så har ingen av er koll. Synd. Men det gäller ju att verka tuff på ett sådant här tufft forum."

Sök bråk nån ananstans, jag har anklagar dig inet för nånting.

*Ja, du har förolämpat mig.
*Nej, jag vill inte ha bråk (jag vill ha information, inte pekpinnar - läs mitt första inlägg i denna tråd)
*Det var samma sak förra gången (där du hittat mitt citat) jag försökte få svar på frågor kring försäkringar, inte veta vad ni i skogen tycker om att vissa skenförsäkrar.

Jag har nu startat en ny tråd (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=33403) där du kan skriva till mig om vad du tycker. Om jag någon gång får riktigt lite att göra skall jag kolla där.

Ha en trevlig helg i alla fall. Du är säkert en jättetrevlig kille egentligen.

Mvh
Markus

Therudeboy

Guest
Bingo skrev:
Öh, varför skall man kalla det för skenförsäkring när det inte är det? Äkta makar äger sina fordon gemensamt och det är ägarförhållande som bestämmer om det är en skenförsäkring eller ej - inte om folk råkar vara mantalsskrivna på samma adress :7peta

Jag och pappa delar samma passion bilar mc osv. Då skulle det ju inte va skenförsäkring om vi tex köper den ihop och då skriver den på honom för vi är ju trots allt familj.

HanneZ

Guest
Therudeboy skrev:
Jag och pappa delar samma passion bilar mc osv. Då skulle det ju inte va skenförsäkring om vi tex köper den ihop och då skriver den på honom för vi är ju trots allt familj.
De va ju nån som påstod att om 2 st äger ett fordon så borde den som står för den högsta risken stå för fordonet. Och det verkar ju lämpligt tycker ja själv.

Therudeboy

Guest
Jo det kan jag med hålla med om för jag tror det är många i min ålder som "äger" en hoj med sin pappa. Tycker själv man ska köpa den hojen man har råd att äga.

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Markus skrev:
Detta besvarar inte direkt mina frågor men det kan ändå vara intressant.

Dock vill jag bemöta den här åsikten om att "man inte håller sig till reglerna" och att man förstör för andra.
Varför skall jag som råkar tillhöra en ofördelaktig åldersgrupp betala för vad vissa misslyckades med tidigare säsonger? Hur långt skall man acceptera att bolagen bryter ner oss i grupper/klasser och ger oss premier efter det? Vet ni om att invandrare (utlandsfödda), från vad vi i västvärlden vanligtvis kallar U-länder, är kraftigt överrepresenterade i trafikolyckor? Skall då en människa som flyttar hit få en mycket högre premie bara för att hans forna landsmän har krockat en massa gånger? Med det resonemang du framför så antar jag att du svarar ja på den frågan...

Det håller jag fullständigt med om.
Hur hade folk reagerat om man gjort så på fler ställe, tex gått på ica "Mjölken kostar 20 spänn för dig min unge herre för din åldersgrupp snattar mer än andra"

Sen förstår jag att försäkringsbolaget vill ha igen sina pengar inte vet jag hur ett bra och rättvist system skall vara, men det borde finnas kompetenta folk som kan komma fram till sådana saker.

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...