Det kanske inte alltid är sanningen som redovisas från säljare?Tycker att det här med massor av osålda hojar verkar väldigt märkligt. För när jag stod på lindroths 2023 och ville köpa en Ktm 890 adv så fanns det inte en enda hoj att uppbringa enligt säljaren.
Jag tror man försökt hålla igen på försälningen för att kunna hålla uppe priserna, det borde ju ha funnits hojar att beställa hem redan då?
Det fanns inga hojar i butiken. Och jag förstår inte varför man inte vill sälja till en kund som står och i princip viftar med pengar.Det kanske inte alltid är sanningen som redovisar från säljare?
De kanske inte fick köpa fler hojar av KTM? Det kan ju finnas massor av anledningar.Det fanns inga hojar i butiken. Och jag förstår inte varför man inte vill sälja till en kund som står och i princip viftar med pengar.
Tycker att det här med massor av osålda hojar verkar väldigt märkligt. För när jag stod på lindroths 2023 och ville köpa en Ktm 890 adv så fanns det inte en enda hoj att uppbringa enligt säljaren.
Jag tror man försökt hålla igen på försälningen för att kunna hålla uppe priserna, det borde ju ha funnits hojar att beställa hem redan då?
Haha! Kanske vem vet?, vi har haft en 890 sedan 2021. Men jag ville ha en åt mig själv.Dom gjorde dig en tjänst.
Compassionate commersialism, helt enkelt.
Dom gjorde dig en tjänst.
Compassionate commersialism, helt enkelt.
Jo det är faktiskt mysiga hojar på många sätt. Men…Haha! Kanske vem vet?, vi har haft en 890 sedan 2021. Men jag ville ha en åt mig själv.
Säkert, men det har dom haft "svart bälte" på sedan väldigt många år tillbaka!det kan ju vara så att dom ville undvika reklamationer.
Säkerligen säljer de en 1390 eller två åt något gp-fan.Det där får mig att återigen fundera över marknadsföringsvärdet på högsta nivån av racing/motorsport. Att Ducati säljer motorcyklar på att vara i topp i MotoGP tvivlar jag inte på, men vem köper en KTM av samma anledning?
Det är väl mer troligt att Red Bull får sälja sockervatten så kostnaden borde väl ligga hos dem?
Nej.Det kanske inte alltid är sanningen som redovisas från säljare?
De kanske inte fick köpa fler hojar av KTM? Det kan ju finnas massor av anledningar.
That’s the jokeSäkert, men det har dom haft "svart bälte" på sedan väldigt många år tillbaka!
Intressant att det kommer direkt från konkursförvaltaren också och i väldigt tydliga ordalag:På RideApart.com skriver man att KTM kommer att avsluta MotoGP trots allt.
Detta ställer mycket på ända, med tanke på vad som har skrivits tidigare här i tråden.
På nått sätt hänger det officiella uttalandet från konkursförvaltaren ovanIntressant att det kommer direkt från konkursförvaltaren också och i väldigt tydliga ordalag:
”in this regard, it is planned not to extend the contract with MotoGP, which runs until 2026. An early withdrawal from the racing series is not currently planned.”
Ser ingen motsats alls? Konkursförvaltaren (eller kanske mer rätt ”debt administrator”) säger att de kommer fortsätta racingverksamheten under 2025 och det är osannolikt att den avslutas i förtid under året men att man kommer lägga ner verksamheten till säsongen 2026. Inlägg 334 handlar om att KTM är försent ute om de hade velat avbryta deltagande för den nu kommande säsongen. Alltså samma innebörd?På nått sätt hänger det officiella uttalandet från konkursförvaltaren ovan
( i varje fall för mig )
dåligt ihop med vad som sägs i inlägg #334
Jag får känslan av att konkursförvaltaren har mycket att göra och MotoGP "utmaningen" ligger en bit fram i pipeline,
MotoGP "utmaningen" tar konkursförvaltaren den veckan det är planerat att ta MotoGP "utmaningen", 3:e veckan 2025 ?
Nu firar vi Nyår !
På nått sätt hänger det officiella uttalandet från konkursförvaltaren ovan
( i varje fall för mig )
dåligt ihop med vad som sägs i inlägg #334
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |