Här i Sverige går det ju bra att gå i konkurs, själv köpa upp konkursboet, byta namn på det konkursade företaget och ett nytt företag ägt av de gamla ägarna
Så gjorde Mark Cale (System 3) i england på 90-talet för att komma ifrån alla han blåste på spelen. Att ingen krossat knäskålarna på gubben är ett av universums stora gåtor.
Han skriver kontrakt med utvecklarna på spelet/mjukvaran, säljer den och betalar dom ett "förskott", sen 'hittar' en bugg och avbryter kontraktet, håvar in resten av pengar, konkar och start om företaget.
KTM tror jag på, även om ledningen är antingen inkompetenta, eller troligtvis smorda som fan. Det som händer är en strategisk manöver som är menad att verka som vi just nu läser. Det är ett sätt att lägga ner arbetet i europa för att fortsätta utomlands. Och det kommer att funka. Vi kommer fortsätta köpa KTM-hojar, och dom kommer fortsätta håva in pengar. Frågan är om hojarna fortsatt behåller sina lyxiga överarbetade tekniska 'hjälpmedel', eller bantas ner till lite mer funktionella maskiner som inte krånglar lika mycket när det är fuktigt ute
För att nämna en intressant grej som "profil", vem vill ha det på sin hoj? Att ändra köregenskaper på sin hoj gör att den uppfattas som två olika hojar, blir inte det förvirrande? Är det inte bättre att lära sig sin hoj ordentligt, och kunna köra just den i alla möjliga förhållanden? Låta "profilen" sitta i ryggmärgen istället.
Och så det där "anti-sladd" på motorcyklar, är det nån som uppskattar det? Det eliminerar ju hela principen med betydelsen att köra hoj. Eller underlättar det verkligen för mig när jag vill köra extra snabbt på grusvägar? Vad händer då med mina kunskaper att hantera hojen på löst underlag? Eller jobbar funktionen lite diskret i bakgrunden, endast lite grann, .. för vad är då poängen om jag knappt märker nåt?
Det finns så många sälj-trick och onödiga skitsaker på dom större äventyrshojarna att jag blir illamående av att bara höra om det. Om man nu är så jäkla mån att inte sladda omkull eller noga med vilken profil man behöver beroende på vädret, varför kör man bara inte bil??
.. ursäkta jag glider iväg offtopic lite här, jag kopplar på antisladdsystemet nu.