Får jag räkna dubbelt dom mil jag skjutsat någon vars Honda, BMW, Yamaha eller Triumph gått sönder?Du får inte räkna mil på bärgningsbil.
Det som verkligen är illa är att KTMs rykte nu är så dåligt att två finniga skejtare plågar sig 11 minuter av finansiella analyser av företaget ifråga istället för att göra burn outs i närmsta grusgrop eller röka braj,Verkar inte bra
En av dom schnyggare presentationer av vad som måste vara en "Chapter 11" - dvs man får lite tid på att få ordning på finanserna, vid att ingå olika avtal med kreditorer och sannolikt ny likviditet som säkerställer fortsatt drift i ett nytt läge.
Problemet är med andra ord bristen på folk som köper en KTM för få sig ett gott skratt.En av dom schnyggare presentationer av vad som måste vara en "Chapter 11" - dvs man får lite tid på att få ordning på finanserna, vid att ingå olika avtal med kreditorer och sannolikt ny likviditet som säkerställer fortsatt drift i ett nytt läge.
Flera har var varit i samma sits, en känd lokal aktör är tex Northvolt..
Hoppas det går bra för kompisarna från Österrike - dom gör ruskigt roliga motorcyklar..
Å andra sidan skulle jag kunna hålla kurser i hur man blir rik på börsen, det är bara kolla hur jag gör och sedan göra något helt annat.
Skjutsat nån på en KTM vilkens Honda eller Yamaha gått sönder, nu var du roligFår jag räkna dubbelt dom mil jag skjutsat någon vars Honda, BMW, Yamaha eller Triumph gått sönder?
Får jag räkna dubbelt dom mil jag skjutsat någon vars Honda, BMW, Yamaha eller Triumph gått sönder?
Har hänt. Jag skjutsade på min 640 -05 en kamrat vars vfr 750 -97 hade slutat ladda batteriet.Skjutsat nån på en KTM vilkens Honda eller Yamaha gått sönder, nu var du rolig
Optimisten i mig säger köpläge!
Skulle nog skrivit i mitt tidigare inlägg att jag tror felet är att tekniker har blivit utbytta mot ekonomer
Det brukar vara ett bra recept på att saker å ting ballar ur
Jag grundar min uppfattning på det jag skrev i mitt första inläggOm man lever i verkligheten så är väl KTM’s problem snarare det motsatta…? En redan från början orealistisk affärside som ändå skall tvingas igenom med hjälp av entusiastiska ingenjörer. Fullt fokus på ny och oprövad teknik istället för fokus på långsiktighet och ingen som helst vilja att lära sig av eller att ens stå för sina egna misstag. Kombinera sedan detta med lika delar storhetsvansinne och tveksamt modellprogram så har du en autobahn mot Chapter 11…
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |