Kränkt-of-the-day är tydligen jag själv, ifall man ska tro flumvänstermänniskorna på internet...
Jag har tills idag hängt en del i en facebookgrupp för dräkt- och rekvisitatillverkning, mest eftersom jag tycker att det är intressant att se hur verklighetstrogna prylar folk kan tillverka av alla möjliga material. Gruppen innehåller alla möjliga slags människor, men man märker ganska tydligt att de flesta röstar någonstans vänster om mitten om man säger så...
Idag var det en yngre tjej som gick med i gruppen då hon ville höra hur folket tycker och tänker om det här med att klä ut sig till en filmkaraktär vars hudfärg man inte matchar i verkligheten, eftersom hon ville försöka sig på att sy en mörkhyad karaktärs klänning fastän hon själv var vit. Hon fick beskedet att hon nog helst bör undvika detta då en del kan ta anstöt, och vill hon verkligen vara säker så bör hon rådfråga en färgad person då denne har tolkningsföreträde... Jag kunde då inte låta bli att ge mig in i diskussionen, jag besvarade ett par av wokevänsterdräggens kommentarer med något i stil med "Så du menar alltså att vissa människors åsikt är mindre värd, bara för att de har fel hudfärg?" och "Jag är ganska säker på att det finns ett ord som beskriver den här företeelsen att bestämma vem som får göra vad enbart baserat på deras hudfärg", sen tog det hus i helvete
Det dividerades lite fram och tillbaka innan tråden hann låsas och raderas, och kontentan av diskussionerna blev väl något i stil med att vita i allmänhet och män i synnerhet är såpass privilegierade att de därför bör fråntas majoriteten av sina rättigheter, endast "people of color" har tolkningsföreträde och rätt att bestämma vem som får och inte får gestalta "deras" karaktärer och att det är helt ok att diskriminera vissa baserat på ytliga faktorer såsom kön, hudfärg och läggning förutsatt att man exkluderar rätt människor...
Efter att förgäves ha försökt förklara begreppet "dubbelmoral" så påtalade jag att jag är emot all slags diskriminering och rasistiskt beteende, och med tanke på åsikterna hos många av gruppens medlemmar så kände jag inte längre för att vistas i detta sällskap. Jag tackade med anledning av detta för mig och lämnade gruppen. Det sista jag såg (medan jag fortfarande kunde läsa inläggen) var kommentarer i stil med "Om du blir så jävla kränkt av antirasism(känns som att någon borde slå upp ordet rasism i ett lexikon...) så kanske detta är fel grupp för dig" och "vit kränkt man"...
Så ja, jag är tydligen kränkt idag
Och flumvänstern har verkligen "gone full retard"...