Kränkt-of-the-day

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Läste en rubrik i ett nyhetsflöde att någon snubbe som heter Youcefi kritiserade Bojan för sitt uppträdande mot Janne. Stänger man en dörr öppnas en annan.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Långt inslag på radion med glutenintoleranta som känner sig diskriminerade av försvaret för att dom får avslag.

Va fan tror dom? Ska försvaret hålla på med specialkost vid ett eventuellt krig? Man undrar om dom ens förstår syftet med att vi har ett försvar.
haha, hörde inslaget i radio och tänkte också skriva här. Tydligen är försvaret redan fällda för att ADHD och Autister inte anses lämpliga.

Jag hoppas att de krig vi eventuellt utkämpar är handikapsanpassade, att rullstolar får plats i jordnötssanerade skyttegravar etc.

När jag var liten ville jag bli stridspilot tills jag fick reda på att min taskiga syn hindrade det. Dumt nog accepterade jag det och valde att bli ingenjör istället, skulle såklart ha stämt flygvapnet till DO och krävt att de fixade det hela. Kanske kunde förarhuven varit optiskt slipad eller nått.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Långt inslag på radion med glutenintoleranta som känner sig diskriminerade av försvaret för att dom får avslag.

Va fan tror dom? Ska försvaret hålla på med specialkost vid ett eventuellt krig? Man undrar om dom ens förstår syftet med att vi har ett försvar.
Försvaret behöver bra folk och de ger avslag för precis allt. De kan koka potatis till de glutenfria, det är bra svensk mat för alla.
Jag utgår från att "annan" specialkost är tillåten för övrigt.

Vart var inlägget?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Försvaret behöver bra folk och de ger avslag för precis allt. De kan koka potatis till de glutenfria, det är bra svensk mat för alla.
Nä, tänk om någon går på LCHF, då blir ju de krEngta. Likaså de som följer lejondiet.

10 sorters specialkost är nog minimum. Självklart även halal/kosher. Men det fixar man väl lätt i en skyttegrav.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Jag utgår från att "annan" specialkost är tillåten för övrigt.

Vart var inlägget?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
MEd tanke på att bristfällig eller onödigt komplex försörjning är det som förlorar krig så känns det onödigt att göra maten mer komplicerad. Mjöl är en basvara som garanterat kommer utgöra en stor del av näringen för soldater i strid så att ha soldater som inte kan äta det är antagligen lite dumt.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nä, tänk om någon går på LCHF, då blir ju de krEngta. Likaså de som följer lejondiet.

10 sorters specialkost är nog minimum. Självklart även halal/kosher. Men det fixar man väl lätt i en skyttegrav.
Du blandar ihop en verklig matallergi med folks tycke och smak. Man väljer inte celiaki men det är ju jättelätt att undvika, men om försvaret inte vill ha bra rekryter för att de inte orkar så borde Pliktverket, och försvaret i stort, påminnas om sitt uppdrag

Jag utgår från att det går bra att vara vegan eller få halal. För att inte tala om alla andra specialönskemål som tillgodoses.
Det finns fortfarande noll krisinsikt i Sverige. #örebro #särintresse

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
MEd tanke på att bristfällig eller onödigt komplex försörjning är det som förlorar krig så känns det onödigt att göra maten mer komplicerad. Mjöl är en basvara som garanterat kommer utgöra en stor del av näringen för soldater i strid så att ha soldater som inte kan äta det är antagligen lite dumt.

I Finland eller Israel är det inget problem, låt oss i alla fall förstå vilka typer av länder vi diskuterar här.

Vårt försvar är mer intresserat av Pride parader än att försvara landet, det är helt klart i alla fall.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
I Finland eller Israel är det inget problem, låt oss i alla fall förstå vilka typer av länder vi diskuterar här.

Vårt försvar är mer intresserat av Pride parader än att försvara landet, det är helt klart i alla fall.
Känner du dig kränkt av att försvaret inte vill underblåsa kändisdieter?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin