haha, hörde inslaget i radio och tänkte också skriva här. Tydligen är försvaret redan fällda för att ADHD och Autister inte anses lämpliga.Långt inslag på radion med glutenintoleranta som känner sig diskriminerade av försvaret för att dom får avslag.
Va fan tror dom? Ska försvaret hålla på med specialkost vid ett eventuellt krig? Man undrar om dom ens förstår syftet med att vi har ett försvar.
Försvaret behöver bra folk och de ger avslag för precis allt. De kan koka potatis till de glutenfria, det är bra svensk mat för alla.Långt inslag på radion med glutenintoleranta som känner sig diskriminerade av försvaret för att dom får avslag.
Va fan tror dom? Ska försvaret hålla på med specialkost vid ett eventuellt krig? Man undrar om dom ens förstår syftet med att vi har ett försvar.
Försvaret behöver bra folk och de ger avslag för precis allt. De kan koka potatis till de glutenfria, det är bra svensk mat för alla.
Jag utgår från att "annan" specialkost är tillåten för övrigt.
Vart var inlägget?
Nä, tänk om någon går på LCHF, då blir ju de krEngta. Likaså de som följer lejondiet.Försvaret behöver bra folk och de ger avslag för precis allt. De kan koka potatis till de glutenfria, det är bra svensk mat för alla.
Försvaret behöver bra folk och de ger avslag för precis allt. De kan koka potatis till de glutenfria, det är bra svensk mat för alla.
Jag utgår från att "annan" specialkost är tillåten för övrigt.
Vart var inlägget?
Jag spanade efter 1/4 som datum för nyheten, för detta är ett aprilskämt oavsett om det är sant eller inte!Alice har glutenintolerans – får inte göra lumpen - P4 Uppland
Många unga hör nu av sig till Svenska Celiakiförbundet och berättar att de nekas att göra värnplikten på grund av sin celiaki, alltså glutenintolerans.Försvarsmakten ...sverigesradio.se
Puckon har 1/4 varje dag!Jag spanade efter 1/4 som datum för nyheten, för detta är ett aprilskämt oavsett om det är sant eller inte!
Du blandar ihop en verklig matallergi med folks tycke och smak. Man väljer inte celiaki men det är ju jättelätt att undvika, men om försvaret inte vill ha bra rekryter för att de inte orkar så borde Pliktverket, och försvaret i stort, påminnas om sitt uppdragNä, tänk om någon går på LCHF, då blir ju de krEngta. Likaså de som följer lejondiet.
10 sorters specialkost är nog minimum. Självklart även halal/kosher. Men det fixar man väl lätt i en skyttegrav.
…och pliktverket är en civil myndighet som ska sålla fram önskade rekryter till en militär myndighet… konstigt är det.…men om försvaret inte vill ha bra rekryter för att de inte orkar så borde Pliktverket, och försvaret i stort, påminnas om sitt uppdrag…
MEd tanke på att bristfällig eller onödigt komplex försörjning är det som förlorar krig så känns det onödigt att göra maten mer komplicerad. Mjöl är en basvara som garanterat kommer utgöra en stor del av näringen för soldater i strid så att ha soldater som inte kan äta det är antagligen lite dumt.
Känner du dig kränkt av att försvaret inte vill underblåsa kändisdieter?I Finland eller Israel är det inget problem, låt oss i alla fall förstå vilka typer av länder vi diskuterar här.
Vårt försvar är mer intresserat av Pride parader än att försvara landet, det är helt klart i alla fall.
Inte alls men glutenintolerans och/eller celiaki är ingen diet.Känner du dig kränkt av att försvaret inte vill underblåsa kändisdieter?
Nej, det är ett medicinskt tillstånd. Jag fick inte göra lumpen för att jag ser för dåligt.Inte alls men glutenintolerans och/eller celiaki är ingen diet.
Varför tog du upp kändisdiet?Nej, det är ett medicinskt tillstånd. Jag fick inte göra lumpen för att jag ser för dåligt.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|