Kränkt-of-the-day

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Nu har dom träffats och är kompisar igen.

Det där med att reda ut saker och försöka förstå varandra måste vara en helt ny sak!
Då kanske man kan vara kompisar fast man tycker olika! Shit! Vilken grej!
Vi kanske skulle prova här på SH nån gång? :va
Hade blivit för tyst då. Forumet måste leva vidare.

Rösta på Tegel för mer osämja åt folket!

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag undrade ju vad som rasistkortet bestod av.
"Vad är det i sak du menar med offerkofta, jag fattar inte?
Han ville ha en ursäkt och det har han fått. Det och att han på frågan om vad han representerar ställde motfrågan om det var serbien frågeställaren syftar på. Något mer/annat du tänker på?"

Att säga att man aldrig kommer glömma är att spela rasistkortet?
Ja Janne hade kunnat sagt samma sak till vem som helst??? Har någon sagt emot det?
Bojan frågade ju vad Janne menade men fick inget svar.

Från Kratoz länk:
"Det som skedde mellan oss är nu utagerat, säger Bojan Djordjic" Känns som han lagt ner rasistkortet iaf nu då.
Rasistkortet är ju att Bojan tolkade Jannes motfråga som att det handlade om Serbien, vilket skulle kunna tolkas som rasism. Bojan insinuerar därmed att han blivit utsatt för rasism. Sen slutate Janne svara på frågor alls efter att den tolkningen gjordes. Kanske lika bra då båda två verkade missförstå varandra å det grövsta.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Rasistkortet är ju att Bojan tolkade Jannes motfråga som att det handlade om Serbien, vilket skulle kunna tolkas som rasism. Bojan insinuerar därmed att han blivit utsatt för rasism. Sen slutate Janne svara på frågor alls efter att den tolkningen gjordes. Kanske lika bra då båda två verkade missförstå varandra å det grövsta.
Visade just klippet med tjafset för min bättre hälft som var lyckligt omedveten. Hon sade att det var glasklart ett påhopp på Djudzolovic vilket då är slutligt avgjort, till Janne Andersson fördel, det var inte på påhopp, punkt slut.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag tolkar frågan "Vem representerar du då?" som att det handlar om att om nu Janne representerar 10 miljoner svenskar, vilka är det som undrar det Bojan frågar? Är det samma 10 miljoner som Janne representerar? Eller är det hela journalistkåren? Eller är det helt enkelt bara Bojans egna åsikt om att den och den ska spela för att Bojan tycker det?

Jag tror mer det handlar om det, att Janne blir irriterad för att han behöver svara upp på vad Bojans alterego som soffcoach anser vore bättre, med motiveringen att Janne måste svara då han representerar 10 miljoner svenskar. Eller väldigt konstigt resonemang från en journalist.

Nej, Bojan borde i sin roll som journalist kunna hantera en intervju oändligt mycket bättre än så här. Hur hade det sett ut om Bojan varit i Sverker Olofssons skor, i Robert Aschbergs skor osv? Det är ju ändå herrar som lyckas hålla sig sakliga i nästan alla situationer. Jag lägger min röst på att Janne stannar och Bojan avgår.
Huvudet på spiken.

Tveksamt om Bojan kan kategoriseras som journalist, men det är oavsett den rollen han ska försöka fylla som expertkommentator och då är det hans jobb att ställa intressanta och relevanta frågor så att publiken, tittarna och andra intresserade som inte har möjlighet att ställa frågor personligen får svar på sina undringar och funderingar. Det är dem Bojan representerar i sin roll, eller ska representera rättare sagt. Därför blir det jävligt relevant att Janne frågar vem Bojan representerar, i kontexten "Å vems vägnar undrar du detta?". Var det någon mer än Bojan som tyckte att det absolut viktigaste som skulle redas ut där och då var varför en viss spelare inte fick mer speltid än åtta minuter? Eller var de flesta som över huvud taget intresserar sig för detta spektakel glada över att Sverige vunnit med 5-0? Jag tror ju garanterat inte att hela Sverige tyckte att Bojans fråga var ens lite intressant/relevant där och då, så Bojan har definitionsmässigt brustit i sin representation av Sverige genom att ställa en dum fråga som i princip bara intresserar honom själv. Kanske eventuellt någon mer, men troligtvis inte många. Om Bojan nu så jävla gärna vill diskutera vissa spelares tid på planen med förbundskaptenen så har han säkert möjlighet att nå Janne för en privat dialog efter matchen, det behöver inte ske i TV i direktsändning. Det är fel agerat redan från början, och då har vi inte kommit till dragningen av rasistkortet...

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Huvudet på spiken.

Tveksamt om Bojan kan kategoriseras som journalist, men det är oavsett den rollen han ska försöka fylla som expertkommentator och då är det hans jobb att ställa intressanta och relevanta frågor så att publiken, tittarna och andra intresserade som inte har möjlighet att ställa frågor personligen får svar på sina undringar och funderingar. Det är dem Bojan representerar i sin roll, eller ska representera rättare sagt. Därför blir det jävligt relevant att Janne frågar vem Bojan representerar, i kontexten "Å vems vägnar undrar du detta?". Var det någon mer än Bojan som tyckte att det absolut viktigaste som skulle redas ut där och då var varför en viss spelare inte fick mer speltid än åtta minuter? Eller var de flesta som över huvud taget intresserar sig för detta spektakel glada över att Sverige vunnit med 5-0? Jag tror ju garanterat inte att hela Sverige tyckte att Bojans fråga var ens lite intressant/relevant där och då, så Bojan har definitionsmässigt brustit i sin representation av Sverige genom att ställa en dum fråga som i princip bara intresserar honom själv. Kanske eventuellt någon mer, men troligtvis inte många. Om Bojan nu så jävla gärna vill diskutera vissa spelares tid på planen med förbundskaptenen så har han säkert möjlighet att nå Janne för en privat dialog efter matchen, det behöver inte ske i TV i direktsändning. Det är fel agerat redan från början, och då har vi inte kommit till dragningen av rasistkortet...
Som fotbolls-intresserad var det precis den frågan jag ville ha ställd.
Hur kan en kille, med ett tillslag som ingen sett sedan Buster, inte spela mera?
Det var en RIKTIG frisparkskanon! ?
Niva, en erkänd expert, tog också upp det i sin kolumn.
"Varför ser vi inte mer av den här killen?
Jag längtar till nästa gång jag får se honom i landslaget. "
Så frågan var utan tvekan relevant.
Iaf för oss tre...;)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hur kan en kille, med ett tillslag som ingen sett sedan Buster, inte spela mera?
Iaf för oss tre...;)

Men Bojan fick ju svar på frågan som han inte accepterade utan fortsätter tjata om samma fråga.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Iaf för oss tre...;)
Synd då att Bojan inte väntade på eller accepterade svaret som Janne försökte ge honom, utan valde att avbryta och käfta istället :) Hela sättet han agerade på gjorde att det kändes som att han redan på förhand bestämt sig för vilket svar han skulle få, han var inte ute efter en förklaring utan en ursäkt/bekräftelse på att han hade rätt. När han inte fick det, då gjorde han kaoz istället. Så även om frågan var relevant så var den illa ställd, och svarshanteringen var om möjligt ännu sämre. Så ingen blev nöjd, ingen fick vad de ville ha och alla blev sura och tvära istället. Bra jobbat Bojan :klappar

• Gilla
Reaktioner: RN

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Iaf för oss tre...;)
Syftar du på Super Mac i Buster ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men Bojan fick ju svar på frågan som han inte accepterade utan fortsätter tjata om samma fråga.
Jag gillar inte anslaget heller, kanske hör sportjournalistiken till möjligen, men det skulle vara oacceptabelt att någon företagsledare eller kulturpersonlighet eller ens politiker kom in i en studio och bemöts med denna attityd.
Nog för man hade velat se en och annan politiker pressas på detaljer men det är väl hyfs att ha ett civiliserat samtal.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Inget jag reflekterade över när jag såg intervjun efter matchen.
Såg du matchen och intervjun live?
Försöker förstå om det skiljer sig i hur man uppfattar det beroende på om man följer fotboll eller inte.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Inget jag reflekterade över när jag såg intervjun efter matchen.
Såg du matchen och intervjun live?
Försöker förstå om det skiljer sig i hur man uppfattar det beroende på om man följer fotboll eller inte.

Nej, fotboll intresserar mig inte jag blev bara nyfiken på den svenska journalismen och tittade på klippet.

Sen förstår jag ju att Janne borde vara fullpumpad med adrenalin och att det påverkar honom. Förvisso kan väl även Bojan ha dragits med och fått en adrenalinökning under matchen.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Synd då att Bojan inte väntade på eller accepterade svaret som Janne försökte ge honom, utan valde att avbryta och käfta istället :) Hela sättet han agerade på gjorde att det kändes som att han redan på förhand bestämt sig för vilket svar han skulle få, han var inte ute efter en förklaring utan en ursäkt/bekräftelse på att han hade rätt. När han inte fick det, då gjorde han kaoz istället. Så även om frågan var relevant så var den illa ställd, och svarshanteringen var om möjligt ännu sämre. Så ingen blev nöjd, ingen fick vad de ville ha och alla blev sura och tvära istället. Bra jobbat Bojan :klappar
Ställer samma fråga till dig som till Two Stroke.
Såg du matchen och intervjun live och har du sett flera intervjuer med Bojan?

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Detta är min reklektion också. När han tycker att Janne beter sig illa är han inte bättre själv. Hade Bojan backat i det läget, låtit Janne prata klart och sedan följt upp hade det kanske sett annorlunda ut.
Eller om man ställer frågan annorlunda. "Shit, 5-0, najs! Det enda jag funderar på just nu är med den dunderfrisparken, hur kommer det sig att vi inte sett mer?"

Han uttalande i press eftert är patetiskt "Jag kan förlåta men inte glömma". Glömma vad då?

Jens Ganman är rätt tramsig men fanimej om inte han lyckades sammanfatta rätt bra:
"
VA SA DU ATT DU SA, SA DU…?!
Det är lustigt hur man hör saker olika. Jag hörde två, för mig, helt okända gubbar stå och skrika på varandra om nån fotbollsmatch – en av fem miljoner som alltid pågår och som alltid är viktigare än livet själv.
Andra hörde att den äldre gubben tyckte att den yngre gubben inte var svensk och borde åka hem till Serbien. Och att Sverige borde gå in och erövra Polen. Och att vi måste börja bygga koncentrationslägrer."

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ställer samma fråga till dig som till Two Stroke.
Såg du matchen och intervjun live och har du sett flera intervjuer med Bojan?
Nej och nej. Spelar det någon som helst roll? Tycker nog att det som är relevant för diskussionen framgår ganska tydligt av det korta klippet på den beryktade intervjun. Ja, jag har hört att berörd spelare gjorde en fantastisk insats och det kan absolut ifrågasättas varför han inte fick mer speltid, men Janne var trots allt på väg att besvara frågan och hade han fått prata till punkt så kanske vi hade fått veta mer exakt hur han tänkte när han valde att göra som han gjorde. Han började ju på någon slags motivation kopplat till spelarens skada i höstas, kanske hade det med saken att göra? Spelaren (vad han nu heter) kanske inte var fullt återställd, Janne kanske ville "spara" honom eller åtminstone se till att han inte skadar sig igen. Vi kan bara spekulera, för Jannes svar fick vi ju inte höra. Oavsett, jag har faktiskt svårt att föreställa mig att jag skulle se annorlunda på Bojans beteende bara för att jag sett matchen eller vore mer intresserad av fotboll och sport generellt. Jag visste som sagt inte vem Bojan var förrän han skämde ut sig och skapade rubriker på det här sättet, men det jag hört om honom nu i efterhand förstärker bara bilden av att han är en gapig pajas. Har sett många kommentarer som uttrycker åsikten att detta var helt enligt stående rutin när det kommer till Bojan och att han är högljudd, oartig och dålig på att lyssna rent generellt. Om jag hade följt fotboll hade jag kanske vetat om detta redan på förhand, och jag hade även vetat hur många gånger Janne nu tvingats genomlida intervjuer med honom tidigare. Med den informationen hade jag nog snarast haft ännu lättare att förstå Jannes frustration och att han sköt en säkring just i detta fall. Jag tröttnade på Bojan på de få minuter jag sett av honom, hade jag behövt utstå mer av honom hade jag antagligen varit sugen på att ge honom en smäll.

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Nej och nej. Spelar det någon som helst roll? Tycker nog att det som är relevant för diskussionen framgår ganska tydligt av det korta klippet på den beryktade intervjun. Ja, jag har hört att berörd spelare gjorde en fantastisk insats och det kan absolut ifrågasättas varför han inte fick mer speltid, men Janne var trots allt på väg att besvara frågan och hade han fått prata till punkt så kanske vi hade fått veta mer exakt hur han tänkte när han valde att göra som han gjorde. Han började ju på någon slags motivation kopplat till spelarens skada i höstas, kanske hade det med saken att göra? Spelaren (vad han nu heter) kanske inte var fullt återställd, Janne kanske ville "spara" honom eller åtminstone se till att han inte skadar sig igen. Vi kan bara spekulera, för Jannes svar fick vi ju inte höra. Oavsett, jag har faktiskt svårt att föreställa mig att jag skulle se annorlunda på Bojans beteende bara för att jag sett matchen eller vore mer intresserad av fotboll och sport generellt. Jag visste som sagt inte vem Bojan var förrän han skämde ut sig och skapade rubriker på det här sättet, men det jag hört om honom nu i efterhand förstärker bara bilden av att han är en gapig pajas. Har sett många kommentarer som uttrycker åsikten att detta var helt enligt stående rutin när det kommer till Bojan och att han är högljudd, oartig och dålig på att lyssna rent generellt. Om jag hade följt fotboll hade jag kanske vetat om detta redan på förhand, och jag hade även vetat hur många gånger Janne nu tvingats genomlida många intervjuer med honom tidigare. Med den informationen hade jag nog snarast haft ännu lättare att förstå Jannes frustration och att han sköt en säkring just i detta fall. Jag tröttnade på Bojan på de få minuter jag sett av honom, hade jag behövt utstå mer av honom hade jag antagligen varit sugen på att ge honom en smäll.
Hej och nej, det spelar ingen som helst roll. :)
Ledsen om jag var dålig att föra fram det i min fråga.
Jag är bara intresserad av frågan som sådan hur den kan vara en sån vattendelare.
Du är på alla sätt berättigad till din åsikt vare sig du gillar fotboll eller ej.
Jag har frågat runt privat både på kontoret och hemma för att se om det finns någon röd tråd i team-Janne, team-Bojan eller team-båda-var-idioter.
Även om jag kanske har fått viss övervikt på att Janne överreagerade från fotbollsintresserade och provocerande fråga för andra så är underlaget (naturligtvis) för litet för en sådan slutsats.

Så det var ett helt enkelt ett intresse i frågan i sig som fick mig att fråga och inte att din åsikt på något sätt är mindre värd för att du inte är intresserad av fotboll.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Hej och nej, det spelar ingen som helst roll. :)
Ledsen om jag var dålig att föra fram det i min fråga.
Jag är bara intresserad av frågan som sådan hur den kan vara en sån vattendelare.
Du är på alla sätt berättigad till din åsikt vare sig du gillar fotboll eller ej.
Jag har frågat runt privat både på kontoret och hemma för att se om det finns någon röd tråd i team-Janne, team-Bojan eller team-båda-var-idioter.
Även om jag kanske har fått viss övervikt på att Janne överreagerade från fotbollsintresserade och provocerande fråga för andra så är underlaget (naturligtvis) för litet för en sådan slutsats.

Så det var ett helt enkelt ett intresse i frågan i sig som fick mig att fråga och inte att din åsikt på något sätt är mindre värd för att du inte är intresserad av fotboll.
Då är jag med, det var inte menat att låta butter utan jag förstod bara inte hur det skulle spela någon roll :) Då förstår jag lite bättre vad du var ute efter :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mr. Fattning
9a790174d03b25585d7dcb9c61f6d9b8.jpg

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten