Kränkt-of-the-day

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kränktast i närtid måste väl ändå vara Bojan Djordjic.

Sverige vinner med 5–0 mot Azerbajdzjan. Efter det vill Bojan tjafsa med förbundskapten Janne Andersson och kritiserar denne för att vissa spelare inte fick mer tid på planen, för att man inte valt att spela andra formationer och det ena med det femte. Janne tycker att det är ett lite märkligt tillfälle att kritisera speltaktiken med tanke på 5-0 vinsten, men Bojan tycker att Janne har en skyldighet att bemöta dylika dumma frågor och påståenden eftersom Janne, i egenskap av förbundskapten, "Representerar tio miljoner Svenskar". Janne frågar då sarkastiskt "Vem representerar du då?", och det tar Bojan typ 0,2 sekunder att dra rassekortet:

"Sverige så klart, varför skulle jag inte göra det? Vad är det för grej då? Ska du säga något annat? Du pratar för mycket just nu. Du blir för aggressiv. Varför? Vem skulle jag representera annars? Vilket annat land? Serbien, ville du säga det eller? Är det vad du försöker säga? Jag representerar dig lika mycket som alla andra. Det här svaret kommer inte jag glömma. Det är dåligt. Det är ganska lågt av en förbundskapten att säga det du sa nu: Vilka representerar du?"

Alltså... :dummer

Jag tror inte att Janne hade ens en antydan till rasistisk underton i sin fråga. Det är väl ändå ganska relevant att fråga vem Bojan nu representerar, om Bojan nu anser att Janne har en skyldighet att besvara dumma frågor på grund av att han representerar tio miljoner svenskar så måste väl ändå Bojan rimligtvis också ha någon slags relevant representationskvot för att över huvud taget ha rätt att ställa sina dumma frågor? För vems skull ställs de annars? Bojans egen?

Personligen är jag totalt ointresserad av fotboll och visste inte ens vem Bojan var förrän det blev rubriker om honom och Janne, men enligt honom själv representerar han tydligen hela Sverige. Jag tror ju knappast att alla i hela Sverige håller med honom om att det är just kritik Janne förtjänar efter 5-0 vinsten så hur det är med den representationen kan man ju diskutera... Personligen känner jag mig ganska illa representerad av en ilsken och oförskämd liten föredetting som jag aldrig tidigare hört talas om :hihi

Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Lättstött, lättkränkt, ska fjollbollsentusiaster börja gråta utanför den gröna mattan utan anledning!
Kritisera taktik när nån vinner stort. :FU

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kränktast i närtid måste väl ändå vara Bojan Djordjic.

Sverige vinner med 5–0 mot Azerbajdzjan. Efter det vill Bojan tjafsa med förbundskapten Janne Andersson och kritiserar denne för att vissa spelare inte fick mer tid på planen, för att man inte valt att spela andra formationer och det ena med det femte. Janne tycker att det är ett lite märkligt tillfälle att kritisera speltaktiken med tanke på 5-0 vinsten, men Bojan tycker att Janne har en skyldighet att bemöta dylika dumma frågor och påståenden eftersom Janne, i egenskap av förbundskapten, "Representerar tio miljoner Svenskar". Janne frågar då sarkastiskt "Vem representerar du?", och det tar Bojan typ 0,2 sekunder att dra rassekortet.

Det är väl ändå ganska relevant att fråga vem Bojan nu representerar, om Bojan nu anser att Janne har en skyldighet att besvara dumma frågor så måste väl ändå Bojan rimligtvis också ha någon slags relevant representationskvot för att över huvud taget ha rätt att ställa sina dumma frågor? Personligen är jag totalt ointresserad av fotboll och visste inte ens vem Bojan var förrän det blev rubriker om honom och Janne, men enligt honom själv representerar han tydligen hela Sverige. Jag tror ju knappast att alla i hela Sverige håller med honom om att Janne förtjänar kritik efter 5-0 vinsten så hur det är med den representationen kan man ju diskutera...
Jag struntar i båda men den äldre bär sig så töffigt åt att han borde waterboardas. Mågen förstår fotboll och jag litar på honom när han säger att Bojan är en tönt med mindervärdeskomplex.
Hörde jag någon upprepat säga "dåligt"?

Raderad medlem 51742

Guest
Har inte hängt med riktigt... var detta sluttestet för att välja ut vem som skall medla mellan Ryssland och Ukraina?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag struntar i båda men den äldre bär sig så töffigt åt att han borde waterboardas. Mågen förstår fotboll och jag litar på honom när han säger att Bojan är en tönt med mindervärdeskomplex.
Hörde jag någon upprepat säga "dåligt"?
Jag är som sagt fullkomligt ointresserad av sport i allmänhet och fotboll i synnerhet. Janne har man väl möjligen hört talas om i något sammanhang med den där Bojan var ny för mig, och vore det inte för att deras lilla gräl blivit stora rubriker skulle jag fortfarande vara lyckligt ovetande.

Jag kan ändå förstå Jannes frustration litegrann, har man vunnit en skrällseger så vore det kanske på sin plats med lite mer firande och gratulationer snarare än gnäll och kritik. Lite beröm för att man gjort ett bra jobb och tagit fram en bra taktik kanske rentav, eller iallafall en liten klapp på axeln eller nåt. Jag hade nog tröttnat jag med om journalisterna i sin iver att försöka visa sig duktiga och spela Allan drar saker ur röven och kritiserar saker som inte ens är lite relevanta. Varför kritisera att den och den inte fick mer speltid när man vunnit med 5-0? Hade den och den fått mer speltid kanske det hade gått på röven istället, så vad är syftet med kritiken? :va Jannes avslut säger väl egentligen allt som behöver sägas om hur jävla dumma Bojans frågor och påståenden egentligen är:

- Vad är du mest nöjd med när ni nu vunnit matchen?
"Nej jag är inte nöjd med nånting, det är helkass ju. Jag skulle ha gett den och den tio minuter till på planen så hade alla varit nöjda"

Om jag förstår saken rätt så är Bojan tydligen före detta spelare och numera "expertkommentator", så han vill väl visa hur mycket han kan och vet som "ecKspärtt". Och när det inte finns något väsentligt att kritisera och läxa upp förbundskaptenen på (eftersom denne gjort ett alldeles för bra jobb så att laget vunnit med 5-0, fyfan alltså för sånt ohyfs) så att man verkligen får briljera med hur mycket man kan och vet så får man väl hitta på något att gnälla om... Verkar vara en jävla tönt oavsett. Sen det här med att han säger sig representera Sverige... Att döma av den här gamla intervjun så verkar han mest se sig som Serb:

Med tanke på att du är född i Serbien, hur stor är Serbien för dig?
- Det är mitt hemland, det är inget att snacka om. Det är Serbien och Sverige. Jag menar jag kan inte ändra på mitt blod. Alla i min släkt är serber så..

Stockholm eller Belgrad?
- En mix av bägge

Svenska svordomar eller Serbiska?
- Serbiska svordomar så klart.

Cevapi eller Köttbullar?
- Cevapi

Svenska tjejer eller Serbiskor?
- Uff, en bra mix av det också. Som Stockholm och Serbien. Det finns som sagt årstider, avslutade en skrattandes Bojan Djordjic.

Kanske är där skon klämmer. Man dömer andra som man känner sig själv, vet man med sig innerst inne att man inte ser sig som svensk så kanske man reagerar lite extra på något som eventuellt kan tolkas som ett ifrågasättande av ens svenskhet... Jag tror att Bojans reaktion säger väldigt mycket mer om Bojan själv än om Jannes intentioner... Han var iallafall jävligt snabb med att dra rassekortet, trist att ge "rasisterna" rätt i sitt desperata försök att motbevisa dem :hihi

Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag är som sagt fullkomligt ointresserad av sport i allmänhet och fotboll i synnerhet. Janne har man väl möjligen hört talas om i något sammanhang med den där Bojan var ny för mig, och vore det inte för att deras lilla gräl blivit stora rubriker skulle jag fortfarande vara lyckligt ovetande.

Jag kan ändå förstå Jannes frustration litegrann, har man vunnit en skrällseger så vore det kanske på sin plats med lite mer firande och gratulationer än gnäll och kritik. Lite beröm för att man gjort ett bra jobb och tagit fram en bra taktik kanske rentav, eller iallafall en liten klapp på axeln eller nåt. Jag hade nog tröttnat jag med om journalisterna i sin iver att försöka visa sig duktiga och spela Allan drar saker ur röven och kritiserar saker som inte ens är lite relevanta. Varför kritisera att den och den inte fick mer speltid när man vunnit med 5-0? Hade den och den fått mer speltid kanske det hade gått på röven istället, så vad är syftet med kritiken? :va Jannes avslut säger väl egentligen allt som behöver sägas om hur jävla dumma Bojans frågor och påståenden egentligen är:

- Vad är du mest nöjd med när ni nu vunnit matchen?
"Nej jag är inte nöjd med nånting, det är helkass ju. Jag skulle ha gett den och den tio minuter till på planen så hade alla varit nöjda"

Om jag förstår saken rätt så är Bojan tydligen före detta spelare och numera "expertkommentator", så han vill väl visa hur mycket han kan och vet som "ecKspärtt". Och när det inte finns något väsentligt att kritisera och läxa upp förbundskaptenen på så att man verkligen får briljera med hur mycket man kan och vet så får man väl hitta på något att gnälla om... Verkar vara en jävla tönt oavsett. Sen det här med att han säger sig representera Sverige... Att döma av den här gamla intervjun så verkar han mest se sig som Serb:

Med tanke på att du är född i Serbien, hur stor är Serbien för dig?
- Det är mitt hemland, det är inget att snacka om. Det är Serbien och Sverige. Jag menar jag kan inte ändra på mitt blod. Alla i min släkt är serber så..

Stockholm eller Belgrad?
- En mix av bägge

Svenska svordomar eller Serbiska?
- Serbiska svordomar så klart.

Cevapi eller Köttbullar?
- Cevapi

Svenska tjejer eller Serbiskor?
- Uff, en bra mix av det också. Som Stockholm och Serbien. Det finns som sagt årstider, avslutade en skrattandes Bojan Djordjic.

Kanske är där skon klämmer. Man dömer andra som man känner sig själv, vet man med sig innerst inne att man inte ser sig som svensk så kanske man reagerar lite extra på något som eventuellt kan tolkas som ett ifrågasättande av ens svenskhet... Jag tror att Bojans reaktion säger väldigt mycket mer om Bojan själv än om Jannes intentioner... Han var iallafall jävligt snabb med att dra rassekortet, trist att ge "rasisterna" rätt i sitt desperata försök att motbevisa dem :hihi
"Glädjande, en fråga, jag vill inte vara för negativ, men 8 minuter..."

Även som icke intresserad har det inte gått att undvika. :huvet

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Är ju Janne som hetsar upp sig över en fråga. Han är ju förbundskapten för bövelen.
Han har nu också bett om ursäkt.

Han säger det ju själv att han fick frågor som inte alls var särskilt provocerade egentligen. Det blev fel och det är inte bra säger han.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
"Glädjande, en fråga, jag vill inte vara för negativ, men 8 minuter..."

Även som icke intresserad har det inte gått att undvika. :huvet
Ju mer jag tänker på det, vilket man tydligen måste för vart man än kollar blir man påmind, ju dummare och drygare tycker jag att den där Bojan blir.

"Jag vill inte vara FÖR negativ..."

För negativ? Varför vara negativ alls när laget vunnit med 5-0? :va

"... Men varför fick den och den bara spela si och så länge?"

Eller, med andra ord: Du är förbundskapten och är det antagligen av en anledning, så du har antagligen dina skäl till varför du väljer en viss taktik, en viss formation och vissa spelare under en match... Men jag tycker att den här snubben borde ha fått mer speltid så varför tycker du inte som jag? Jag vill absolut inte påstå att jag vet bättre än du, fast det gör jag så varför tycker du inte lika bra som jag? Du som är förbundskapten?

- Jamen vem ska inte få spela istället då?

"Nej men alltså, åtta minuter för honom är för lite när han nu är i sin absolut bästa form någonsin"

Eller, igen: Hörde du inte vad jag sa nyss? Jag är expertkommentatorn här och vet bättre än du. Seså, försvara dig nu. Varför har inte du samma uppfattning som jag om vem som bör spela? Du är förbundskapten och borde veta bäst av alla, men jag vet bättre än du och du tycker inte som jag så därför måste du nu motivera varför du prioriterat annorlunda än jag hade gjort om jag varit förbundskapten. Vilket jag nog borde vara, för jag vet bäst.

- Bästa form vet jag inte, han har varit skadad fem månader förra hösten men visst har han gjort en bra sista månad och har presterat bra även förut...

"Jamen jag vill veta din syn på honom för jag tycker ändå att han är fantastisk"

Eller: Men hör du inte vad jag säger gubbjävel, JAG VET BÄST OCH JAG TYCKER ATT HAN BORDE HA FÅTT SPELA MER. VARFÖR TYCKER DU INTE SOM JAG??

Det är ungefär den tonen jag tycker Bojan håller under inledningen av den så kallade intervjun. Under andra halvan tycker jag att han är mer "Vem vare som fakking kasta!?"... Tycker ärligt talat inte att det är så konstigt att Janne ruttnar med tanke på bemötandet han får.
Är ju Janne som hetsar upp sig över en fråga. Han är ju förbundskapten för bövelen.
Han har nu också bett om ursäkt.

Han säger det ju själv att han fick frågor som inte alls var särskilt provocerade egentligen. Det blev fel och det är inte bra säger han.
Klart han har bett om ursäkt, för annars blir det gatlopp och nacKskått i gryningen :fakta

Jag tycker nog faktiskt att Janne höll god min förvånansvärt länge. Han försökte ju till och med ge ett utförligt svar angående berörd spelares dagsform och hade kanske kommit fram till en konkret motivation kring varför han prioriterat spelare som han gjort om han bara fått hållas, men Bojan avbröt och krävde än en gång svar på sin ickefråga medan Janne var på väg att besvara den... Håller inte journalister och kommentatorer högre nivå än Bojan kan man inte gärna ha alltför höga krav på den som frågas ut...

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ja, detta är viktigare än allt annat i landet tydligen. Försöka att undvika går inte om man lyssnar på radio eller annan media... :tummenner
Dessutom blir det metanyheter när det rapporteras om vem som pratar om skiten. Magdalena Andersson hade ju tydligen uttalat sig av anledningar som ingen förstår, vilket givetvis meriterade en hel artikel hos Marcus Oscarsson...

Fast jag ska väl inte säga något som bidrar själv med smärre uppsatser som kommentar på eländet.

Njaa varför då? Janne gjorde väl inget fel. Eller så tycker svenskar i gemen det möjligtvis?
För att som vit medelålders man får du knappt ens öppna munnen offentligt utan att be om ursäkt, än mindre säga något som över huvud taget eventuellt kan fultolkas med den sämsta av viljor till något som i värsta fall kan kränka någon i andra hand. Att säga något så kontroversiellt som "Vad representerar du då?" till en journalist som just krävt dig på svar för att du i dennes ögon representerar någonting och därmed är svarsskyldig, det är givetvis verboten och bör resultera i att vederbörande omgående placeras i Gulag. Åtminstone om godhetsförkämparna på statsmediaapparaten får bestämma. Ber du om ursäkt kan ditt straff eventuellt mildras något, men det är ytterst tveksamt.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
För att som vit medelålders man får du knappt ens öppna munnen offentligt utan att be om ursäkt, än mindre säga något som över huvud taget eventuellt kan fultolkas med den sämsta av viljor till något som i värsta fall kan kränka någon i andra hand. Att säga något så kontroversiellt som "Vad representerar du då?" till en journalist som just krävt dig på svar för att du i dennes ögon representerar någonting och därmed är svarsskyldig, det är givetvis verboten och bör resultera i att vederbörande omgående placeras i Gulag. Åtminstone om godhetsförkämparna på statsmediaapparaten får bestämma. Ber du om ursäkt kan ditt straff eventuellt mildras något, men det är ytterst tveksamt.
Fast inget av det där har hänt direkt vad jag har sett(jag tänkte själv i samma sekund jag hörde det att nu kommer det brunsmetas här), alltså inget rasismdrevande el mot janne, inte ens från godhetsförkämparna på statsmediaapparaten. Kommentarer om det har jag sett(Elmander nu senast-fast han ger janne kritik för själva utbrottet i sig) men upplever inget drev. Bojan sa att han ville ha en ursäkt. Vilket han nu fått.

De borde kunna släppa det här och gå vidare.
Bojan gick på lite hårt(men ställde egentligen bara en fråga) och janne reagerade inte helt enligt förbundskaptenshandboken. Inge mer med det.

Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
....

Fast jag ska väl inte säga något som bidrar själv med smärre uppsatser som kommentar på eländet.

....

För din mentala hälsa så bör du snart släppa det! :krama
Några nyare forummedlemmar har hjälpt mig att träna på att inte bli provocerad vilket jag har stor glädje av. :tummenupp

Hallagallo med Neu är en av mina favoriter...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Janne fick hjärnsläpp.
Bad uppriktigt om ursäkt.
Frågan utagerad.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Janne fick hjärnsläpp.
Bad uppriktigt om ursäkt.
Frågan utagerad.
Tycker ändå inte det är helt utagerat. Bojan har insinuerat att Janne är rasist på bästa sändningstid. Det är ganska grovt, enligt mig värre än att janne blir sur. Om Janne förklarar vad han menade borde gott Bojan be om ursäkt för rasistkortet.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Fast inget av det där har hänt direkt vad jag har sett(jag tänkte själv i samma sekund jag hörde det att nu kommer det brunsmetas här), alltså inget rasismdrevande el mot janne, inte ens från godhetsförkämparna på statsmediaapparaten. Kommentarer om det har jag sett(Elmander nu senast-fast han ger janne kritik för själva utbrottet i sig) men upplever inget drev. Bojan sa att han ville ha en ursäkt. Vilket han nu fått.

De borde kunna släppa det här och gå vidare.
Bojan gick på lite hårt(men ställde egentligen bara en fråga) och janne reagerade inte helt enligt förbundskaptenshandboken. Inge mer med det.
Nåja, lite har det väl ändå drevats.

"Självklart är Djordjics första tanke att det handlar om illa dold rasism: Jag är svensk – du är inte det. Kom inte här och berätta för mig hur jag ska ta ut mina spelare. När Janne Andersson säger ”vad representerar du?” så drar många svenskar med invandrarbakgrund efter andan eftersom vi har hört det så många gånger förut. Oavsett vad Janne menade, och personligen vill jag i det här fallet hellre fria än fälla honom, så backar jag Bojan Djordjic och förstår hans reaktion till hundra procent."

"Han bör be om ursäkt och krishantera eller avgå."

"Det finns inget annat här, Janne måste be om ursäkt till Bojan. Att de två löser det här första steget. Om han inte gör det tycker jag att han ska avgå"

Även internationellt:

"You stand here and talk c**p, who do you represent?': Sweden coach Janne Andersson in hot water after questioning Serbian-born ex-Man United player Bojan Djordjic's loyalty to the country during heated argument live on TV"

Och som vanligt bland Alla förståsigpåare på Twitter:

Jannedrev.jpg
Så jo, jag har sett en hel del drev mot Janne. Jag har däremot inte sett någon skriva en krönika om att Bojan borde be om ursäkt eller lämna sitt uppdrag... :rolleyes: Och är det någon av de två som borde det, då tycker jag att det är Bojan. Janne reagerade kanske inte bra, men det var just en reaktion på en provokation. Dessutom i ett läge där Janne antagligen inte förväntade sig vare sig kritik eller provokationer, jag kan tänka mig att han blev lite tagen på sängen. Men visst, i hans position ska man agera sakligt och professionellt oavsett vad. Men ärligt talat, är det så lätt alltid? Bojan själv brusade ju också upp ganska rejält, men jag ser inte mycket kritik riktad mot honom...

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Tycker ändå inte det är helt utagerat. Bojan har insinuerat att Janne är rasist på bästa sändningstid. Det är ganska grovt, enligt mig värre än att janne blir sur. Om Janne förklarar vad han menade borde gott Bojan be om ursäkt för rasistkortet.
Håller med. Och utöver det så insinuerar Bojan att Janne är inkompetent då han ifrågasätter hans val av spelare och spelformation, trots vinsten. Det legitima i att ifrågasätta och kritisera metoder som bevisligen fungerar kan ju diskuteras i och för sig. Vidare är det inte riktigt så att Janne exploderar ur tomma intet eller utan anledning heller. Sverige har precis vunnit med 5-0 under hans ledning, hur vore det med ett "grattis, fan vad grymt, bra jobbat!"? Istället får han bara kritik och frågor om varför vissa spelare inte fick mer speltid. Om de hade fått storstryk och detta eventuellt hade kunnat undvikas genom att nämnda spelare fått mer tid (och om ALLA visste det redan från början medan Janne var den enda som inte insåg det) så hade jag kunnat köpa att kritiken vore befogad, men bevisligen spelade laget bra även utan att den spelaren fick mer tid på planen så vad är det att gnälla på? Han fick inte ens en chans att motivera sina prioriteringar eftersom Bojan avbryter och upprepar samma fråga ännu en gång och börjar ifrågasätta valet av spelformation, och inte ens när Janne försöker avsluta diskussionen med att "du får göra hur fan du vill när du är förbundskapten" så ger sig Bojan utan han fortsätter kräva svar om just varför den och den inte fick mer tid på planen... Om jag precis hade levererat ett bra resultat, då hade jag nog också blivit både förvånad och förbannad över att få mina val och min kompetens ifrågasatt på det sättet.

Jaja, jag ville bara dela med mig av något som jag tyckte passade i tråden och som jag tyckte var lite halvskoj sådär på ett tragikomiskt vis. Nu ska jag sluta vara sekundärkränkt och gå och göra något annat :)

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Tycker inte han drar rasistkortet direkt.
Det är ju inte så att han säger motsvarande: -Jag får inget jobb, säkert pga min hudfärg. Jävla rasister.

Nu ställde Janne en fråga typ "Vem representerar du då?"
Vad är det ens för fråga, jag fattar inte alls, vad menar han?
Bojan svarar då först "Sverige" och sedan frågar han "Vem ska jag representera annars? Vilket annat land? Serbien, ville du säga det eller? Är det vad du försöker säga?"
Men detta får han ju inget svar på.

Är det dessa frågor som ni tänker är att spela rasistkortet?
Som sagt jag undrar vad Janne menade jag med.

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Nåja, lite har det väl ändå drevats.
Jaa alltså det är ju mlm beskrivningar av vad som hänt blandat med lite åsikter.

Jag ser som sagt inte att det är ett mediadrev mot Janne på nivån att det är stämning av gatlopp och nacKskått i gryningen. Det finns inget ständigt, outtröttligt gemensamt drev där medierna går på med ett narrativ och försöker misstänkliggöra Janne på det sättet att jag skulle kalla det drev. Inte hört att några journalister sitter och trycker och väntar utanför hans bostad osv.

Bojan ställde en fråga. Att Janne blev lite tagen på sängen må så vara. Han ska bete sig på annat sätt när han är på jobbet. Han har mycket press på sig och det är fem sekunder efter matchen är slut så mycket känslor som ligger väldigt nära ytan. Ingen konstig reaktion egentligen, nu är han förbundskapten och då får man svälja frågor som man upplever kritiska, det ingår liksom i jobbet att kunna svara på ett adekvat sätt.

Han hade kunnat gjort det kort
- Han fick bara åtta minuter för att det blev så den här gången iom de startelvor och de byten jag tyckte var rätt under de här två matcherna, han hade kunnat fått mer speltid precis som flera andra men nu blev det på det här viset.
Ev följdfrågor på det och han kan stå rakryggad och säga att ni har fått ett svar/jag har inget mer att säga i detta nu tar vi nästa fråga.

Tycker det låter som han på riktigt, innerligt är förvånad över sig själv.

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...