Kränkt-of-the-day

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Jag känner mig lite kränkt av sporthoj.com (håll i hatten), när jag går in på visa svar uppe till höger vid brevet så ändras adressfältet, vilket är helt i sin ordning, men nu är ändelsen /forum/usercp.php

Detta gör mig lite illa berörd:( och får mig att känna mig kränkt som individ. Jag funderar på att tala ut inför en reporter från aftonbladet, dom är ju dom enda som vill lyssna på mig. Jag kräver stort skadestånd för mitt lidande, och vem vet kanske även andra har blivit kränkta likt mig. :gråta

Ändelsen borde ändras till controlpanel.php istället! :fakta

Kränkt som sagt, av sporthoj.com

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
http://www.dn.se/ekonomi/saudisk-prins-inte-nojd-med-rikinglista-stammer-forbes/

Den saudiarabiske prinsen och miljardären Alwaleed bin Talal är inte nöjd med sin placering på Forbes ”rikinglista". Nu stämmer han tidningen för förtal.

Den saudiarabiske prinsen Alwaleed bin Talal är en av världens rikaste män, och beskrivs ofta som den mest inflytelserika affärsmannen i Mellanöstern. Genom sitt företag Kingdom Holding äger han aktier i bland annat Apple, Twitter och Rupert Murdochs mediekoncern News Corporation. I år hamnade prinsen på plats 26 i Forbes rankning av världens rikaste personer, en placering han dock inte är nöjd med.

När rankningen publicerades i mars anklagade han tidningen för att undervärdera hans förmögenhet, och nu har han lämnat in en stämningsansökan till en domstol i London, rapporterar Guardian. Alwaleed bin Talal stämmer tidningens utgivare, chefredaktör och två av dess journalister för förtal och menar att Forbes systematiskt missgynnar saudiarabiska företag.
[...]
Enligt tidningen stiger Kingdom Holdings aktiekurs lägligt nog varje gång Forbes sammanställer sin ”rikinglista”. Forbes säger också att man varje år utsätts för både smicker och hot, allt för att Alwaleed bin Talal ska få en bättre plats på listan.

Snoppmätning på hög nivå... :D

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Blir lite komiskt när dom uttalar sig så här.
"Den största kränkningen i Lundsbergs skolas historia var beslutet att stänga skolan" skriver elevrådet i ett brev.

Nej, det är det inte.

Skolan har uppenbarligen haft en inkompetent ledning och styrelse som inte förstått allvaret. Man kan ju tycka att de borde gett en vink till eleverna att sköta sig snyggt nu när de har ögonen på sig. Graverade klantigt skött måste jag säga.

Med det nämnt kan jag tycka att media visar ett fult ansikte när de försöker ta billiga politiska poäng. Riksinternaten är en nål i ögat på många vänstervridna journalister. De har inte förstått att riksinternaten uppfyller ett syfte. En stor del av barnen som går på något av våra tre riksinternat har utlandsarbetande föräldrar på ambassader och företag runt om i världen. En del av de som går på skolorna skickar sociala myndigheter dit. Finns alltså en salig blandning av bakgrunder på de som går på internaten. Det glömmer ofta journalisterna bort när de ska skriva om skolorna. Istället framhäver de att det är adeln och förmögna som skickar sina barn dit och missar aldrig tillfälle att nämna starka beskrivningar som elitskolor och så vidare. De följer samma läroplan som kommunala skolor. Undervisningen är varken bättre eller sämre än på någon annan skola. Möjligt att lärarna har en bättre uppföljning av elevernas studieresultat. På elevhemmen finns det kanske en eller två hemföräldrar som ska hålla reda på ett 30- tal elever. Det säger sig självt att det måste till att äldre elever hjälper till med ordningen.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Skolan har uppenbarligen haft en inkompetent ledning och styrelse som inte förstått allvaret. Man kan ju tycka att de borde gett en vink till eleverna att sköta sig snyggt nu när de har ögonen på sig. Graverade klantigt skött måste jag säga.

Med det nämnt kan jag tycka att media visar ett fult ansikte när de försöker ta billiga politiska poäng. Riksinternaten är en nål i ögat på många vänstervridna journalister. De har inte förstått att riksinternaten uppfyller ett syfte. En stor del av barnen som går på något av våra tre riksinternat har utlandsarbetande föräldrar på ambassader och företag runt om i världen. En del av de som går på skolorna skickar sociala myndigheter dit. Finns alltså en salig blandning av bakgrunder på de som går på internaten. Det glömmer ofta journalisterna bort när de ska skriva om skolorna. Istället framhäver de att det är adeln och förmögna som skickar sina barn dit och missar aldrig tillfälle att nämna starka beskrivningar som elitskolor och så vidare. De följer samma läroplan som kommunala skolor. Undervisningen är varken bättre eller sämre än på någon annan skola. Möjligt att lärarna har en bättre uppföljning av elevernas studieresultat. På elevhemmen finns det kanske en eller två hemföräldrar som ska hålla reda på ett 30- tal elever. Det säger sig självt att det måste till att äldre elever hjälper till med ordningen.

Bäst är väl benämningen "prinsarnas skola":3freak

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Så, drabbade blonda blåögda får hjälp med flytt när ett trauma inträffar:va
Var får de all desinformation ifrån?

Det är otroligt synd om henne och förmodligen alla andra mörkhåriga. Vidöppna gränser, generösa cash-bidrag, gratis mat, gratis boende, gratis grundskola, gratis högskola, gratis i-pads, extraundervisning, hemspråksundervisning, specialprojekt mm är väl inget. Jävla snåla rasse-sverige!

Det lustiga är att hon försöker få sin text mer trovärdig genom att skriva under med att hon är styrelsemedlem i en skylla-ifrån-sig-organisation som dras med kriminalitet, skandaler och annan skit som skyller allt ont i världen på brist på fritidsgårdar.

Om man scrollar ner till ungefär mitten av texten har du en länk till en annan artikel där GP kör med Aftonbladetrubrik. "Hennes bror mördades - Familjen får inte flytta". Som vanligt väljer media sida utan att tänka.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hon verkar ha missuppfattat det fria landet Sverige. Det är just fritt, att flytta. De kommer inte bli flyttade. :rolleyes:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Det intressanta i Homa Badpas debattartikel är att de fått erbjudande av Socialtjänsten att flytta till Hammarkullen, men det går inte för de har redan bott där och tycker att det inte är tillräckligt "lugnt". Haha hon skadar sin egen debatt med detta påstående.

Men detta skulle man kunna påstå är väldigt svenskt: att kräva att staten ska lösa ens problem samtidigt som man har detaljerade krav och synpunkter på lösningen :hihi

jetson

Guest
http://www.expressen.se/kvp/far-ingen-forsakring--damien-ar-for-tjock/

Får ingen försäkring – Damien är för tjock

De flesta försäkringsbolag har i dag en gräns satt runt 30 och enligt Sven Hoas finns ännu ingen anledning att höja gränsen.

– Vi måste lyssna på den medicinska expertis som säger att högre värden innebär en riskfaktor. Men skulle de ändra sig så får vi självklart ta hänsyn till detta, säger han.

Damien Andersson menar i stället att det handlar om diskriminering.

– Det här är ett problem som måste lyftas. Antagligen finns det många där ute som går igenom samma sak, säger han.

Varför tror folk dom är speciella, banta ner dig några kg så är problemet löst. Istället ska man lyfta ett "problem", istället för att ta sig i kragen och komma i form innan man blir tjock på riktigt.

Folk har fan ingen värdighet längre, gå ut i tidningen och lipa :gråta
Jag går in på expressen ett fåtal ggr per år, mest för att påminnas om varför jag inte läser skiten.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
BMI är förvisso ett ganska grovt mått på övervikt, men dom erbjöd att den som missade genomgick läkarundersökning istället vilket gör att det hamnar mer i gnällhögen.

Däremot har försäkringsbolagen varit dokumenterat fega när det gäller för tidigt födda barn och adoptivbarn som nekats försäkring trots läkarundersökningar som visat att dom inte har några som helst kända problem och är minst lika friska som genomsnittsbarnen. Ingen rolig sits som förälder att sitta med oförsäkrade barn...

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
"Kränkt-of-the-day" Kent Ekeroth, SD borde dessa dagar vara en given kandidat :fakta

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Så, drabbade blonda blåögda får hjälp med flytt när ett trauma inträffar:va
Var får de all desinformation ifrån?

Vad är det för hjälp hon söker? Bärhjälp?
Om hon bor i hyresrätt ser jag inte problemet. Dom får väl söka lägenhet som alla andra, eller köpa en.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det är otroligt synd om henne och förmodligen alla andra mörkhåriga. Vidöppna gränser, generösa cash-bidrag, gratis mat, gratis boende, gratis grundskola, gratis högskola, gratis i-pads, extraundervisning, hemspråksundervisning, specialprojekt mm är väl inget. Jävla snåla rasse-sverige!

Det lustiga är att hon försöker få sin text mer trovärdig genom att skriva under med att hon är styrelsemedlem i en skylla-ifrån-sig-organisation som dras med kriminalitet, skandaler och annan skit som skyller allt ont i världen på brist på fritidsgårdar.

Om man scrollar ner till ungefär mitten av texten har du en länk till en annan artikel där GP kör med Aftonbladetrubrik. "Hennes bror mördades - Familjen får inte flytta". Som vanligt väljer media sida utan att tänka.

Synd att invandrare inte anpassat sig och är lika ödmjuka som Du :hihi

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...