Krökatråden

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Sitter här med ett glas Mackmyra. Dock kan det väl inte riktigt räknas som kröka att sitta här själv med lite trevlig musik i bakgrunden?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Sitter här med ett glas Mackmyra. Dock kan det väl inte riktigt räknas som kröka att sitta här själv med lite trevlig musik i bakgrunden?

Kalla det för egen tid, med definition på njutning.

Gör precis samma sak själv as we speak :)

Henken

Guest
Tänkte passa på att säga hejdå till folkvettet och samtidigt hälsa ovettet välkommen. Du är en dag försenad men kommer å andra sidan inte lämna oss förrän sent på eftermiddagen imorgon.

Be gentle.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Skulle låna polarns garage och fixa bilen. Slutade med ett par vinare... bilen står fortfarande utanför garaget :gnissla

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tillbaka efter beer run Sthlm-Flensburg. 200 mil mer eller mindre nonstop:)
Nu har jag så att det räcker ett år eller längre :yoparty

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Nu är det bestämt, blir ett vitt år från och med i dag :tummenupp Har sagts tidigare dagen efter men nu är det på riktigt. För min del så leder bara alkoholen till elände och problem...... är 30 år och kan fortfarande inte hantera skiten på ett vettigt sätt.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Nu är det bestämt, blir ett vitt år från och med i dag :tummenupp Har sagts tidigare dagen efter men nu är det på riktigt. För min del så leder bara alkoholen till elände och problem...... är 30 år och kan fortfarande inte hantera skiten på ett vettigt sätt.

En polare till mig tog samma beslut i samma ålder, men han har aldrig krökat till det igen. Så passa dig. Det kan bli många år av nykterhet. :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Haha, är det en tusing på det där uttalandet :D Lättförtjänta pengar...
Jag bestämde mig faktiskt för ett vitt HALVår när jag var i min ungdom *17 år tror jag* och det gick alldeles utmärkt. Skulle säkert klara av det idag med men jag ser ingen anledning. Än :gnissla

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Haha, är det en tusing på det där uttalandet :D Lättförtjänta pengar...
Jag bestämde mig faktiskt för ett vitt HALVår när jag var i min ungdom *17 år tror jag* och det gick alldeles utmärkt. Skulle säkert klara av det idag med men jag ser ingen anledning. Än :gnissla

Nä, det skulle bli trist......
Men å andra sidan behöver man ju inte ta i från tårna bara för att man öppnar en flaska :D

MikkE

Guest
Jag lägger aldrig löften som man aldrig kan hålla men jag kan iaf säga att mitt alkoholintag kommer att minska drastiskt då jag börjar bli less på uteliv. Man spenderar pengar för att ta sig till krogen, man spenderar pengar för att ta sig in på krogen, man spenderar pengar för att hänga in jackan på krogen, men spenderar pengar på öl man kan köpa för en tredjedel på systemet, man tillbringar tid bland många idioter som inte klarar av alkohol, man spenderar pengar för att ta sig hem från krogen, man vaknar upp med degskalle dagen efter.
Nä, mindre uteliv för min del då jag heller inte känner att jag _måste_ gå ut för att ha kul. Jag kan ha roligt på andra sätt också. Sedan ska min co-drinker få ett till barn och då ska inte han gå ut alls. Blir soft med film eller spel istället =)

Merovingian

Guest

Menar du vitt som i ingen alkohol alls eller vitt som i inte packad?

Känns ju som ett vettigare löfte att lova sig själv och andra att inte bli packad.
Dumt att välja bort den där söndagswhiskeyn i fotöljen bara för att.

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Menar du vitt som i ingen alkohol alls eller vitt som i inte packad?

Känns ju som ett vettigare löfte att lova sig själv och andra att inte bli packad.
Dumt att välja bort den där söndagswhiskeyn i fotöljen bara för att.

Vitt som i ingen alkohol alls:tummenupp ( finns inget otäckare än whiskey om du frågar mig )

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Kan man frysa vin? Köpte en femliters bag in box i Danmark och insåg för ett tag sen att den lär ju hinna bli vedervärdigt dålig eller så kommer jag bli vedervärdigt full. Inget av alternativen känns för tillfället särskilt aptitliga.

Suzukist

Guest
En polare till mig tog samma beslut i samma ålder, men han har aldrig krökat till det igen. Så passa dig. Det kan bli många år av nykterhet. :D

Samma här, jag tänkte att nu får det fan vara nog när jag var runt 25. Är 30 nu och har väl snittat knappt 2 fyllor/år sen dess :D
Känns så jäkla avlägset när man tänker på allt tok man varit med om...

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
På tal om kröka: Är det någon mer än jag här inne som dricker Tequila. Lagrad sådan? Jag fick en flaska när jag fyllde år. En sån fördärvar man inte med salt och citron direkt!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
På fredag blir det lite öl å på lördag blir det mycket öl :)

Edit: Glömde, imorron blir det också mycket öl :D

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...