Krökatråden

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Barrett skrev:
Glömde säga att allt annat än flaska går fetbort. För 50-70:- vet jag ju att det finns faktiskt en hel del hyffsade viner. Men minnet sviker, blandar ju alltid ihop alla så man minns inte vilket som va bra respektive mindre bra. :gnissla
Så, inga ful-vins tips tack. :)
Ok jp chenet finns i flaskor också iallafall, tror det ligger mellan 50-70kr. Det är den flaskan med sned hals.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Här snackar vi om allt som är krökarelaterat!

Ska själv supa mig snygg nu om en liten stund. Iofs behövs det inte så mycket :3freak

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Starstriker skrev:
Här snackar vi om allt som är krökarelaterat!

Ska själv supa mig snygg nu om en liten stund. Iofs behövs det inte så mycket :3freak
Jag har försökt många gånger och jag tror jag har lyckats nån gång men isåfall så minns jag det inte :hihi

Jaja nu börjar man vara igång iaf, hoppas det blir mindre stökigt den här helgen, förra helgen så kastade vi en tv från en balkong och så var det nån som anföll oss för att han trodde vi skulle spöa han, fick en vägpinne i bröstkorgen och diverse stök här och var. Det var iofs svinkul men man hade lite ångest över lite av varje när man vaknade. :fyllisar

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Sitter i min ensamhet, dricker rödvin och sjunger The band - helpless (with neil young) Det känns bra men ångestfyllt :tummenupp

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Hemma från afterwork och biljard, nu är man ju sugen på att fortsätta!
Får nog hålla mig till imorgon då det vankas "kitsch"fest!

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Hey hoooo !

Nu börjar det arta sig. Har suttit hemma med tjejen och tragglat mig igenom "flytta ihop & skaffa barn"-biten. Nu dök polaren upp med en flaska gin, så det finns hopp om en riktigt trevlig kväll!

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Apropå supa så är det ändå jobbigt att åka 5 mil tilsammans med 15 pers i en opeljävul. Visst jag ville hem och sova i min egen säng men ändå, det var fan smärta när man våldade igen dörren.

Starstriker skrev:
Hey hoooo !

Nu börjar det arta sig. Har suttit hemma med tjejen och tragglat mig igenom "flytta ihop & skaffa barn"-biten. Nu dök polaren upp med en flaska gin, så det finns hopp om en riktigt trevlig kväll!
Vafan är det inte du som är den ultimata ungkarlen? har jag lände trott.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
honkiie skrev:
Apropå supa så är det ändå jobbigt att åka 5 mil tilsammans med 15 pers i en opeljävul. Visst jag ville hem och sova i min egen säng men ändå, det var fan smärta när man våldade igen dörren.

Vafan är det inte du som är den ultimata ungkarlen? har jag lände trott.

Hehe. Allt för imagen vettu ;) Det förekommer faktiskt att även jag träffar damer. Höhö

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Starstriker skrev:
Hey hoooo !

Vem förlorade?

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
crf 450
Ha haaa.. fredag & krökning på G! :) Jorå det blir en blöt kväll, ett pa bönder från Sunne kommer till stan o ska stödda sig så man ska va dadda o stå i.. Phefff... blire som sist så är det över vid 23-tiden för då e dom så asfulla att de blir utkastade även från de sunkigaste fyllehaken :hihi

En annan kommer gå runt o va en stiiker som vanligt :)

(Jag hann före starstriker den här gången o lyfte tråden) :lol

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Biturbo skrev:
Vem förlorade?

Jag vann. Trattade i henne lite alkohol och bytte samtalsämne.......

crf 450 skrev:
Ha haaa.. fredag & krökning på G! :) Jorå det blir en blöt kväll, ett pa bönder från Sunne kommer till stan o ska stödda sig så man ska va dadda o stå i.. Phefff... blire som sist så är det över vid 23-tiden för då e dom så asfulla att de blir utkastade även från de sunkigaste fyllehaken :hihi

En annan kommer gå runt o va en stiiker som vanligt :)

(Jag hann före starstriker den här gången o lyfte tråden) :lol

Ja, det var ju typiskt att du var först. SKick också.
Sitter som bäst och funderar på vilka inköp som måste göras inför kvällen.
Får upp ett gäng odrädliga stollar från Gbg som skall tillbringa helgen i min lägenhet. Har ingen aaaning om hur det kommer sluta! :fyllisar

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
Starstriker skrev:
Mina två bästa polare har vit MÅNAD (alltså inte vit vecka) och det här går ut över mig eftersom jag inte har nån att dynga till med på fredagskvällarna. Det är pest.

Visst skulle man klara sig utan alkohol i en månad, men oj vad trist livet skulle bli. Någon som lyckats ?

Bra att testa ibland ifall man blivit beroende av spriten, kanske inte alltid så lätt veta ifall man är det.. :confused:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Mickez77 skrev:
Bra att testa ibland ifall man blivit beroende av spriten, kanske inte alltid så lätt veta ifall man är det.. :confused:

Jag är beroende på fredagar. Inte annars. Behöver inte testa om jag är det eller ej, för jag vet redan :hihi

På fredagar MÅSTE man få dricka lite prit efter jobbet. Det behöver inte bli några mängder, men några drinkar/öl är ett måste.

Bästa tidpunkten på hela veckan är när jag kommer hem till lyan efter jobbet på fredagen, ålar mig ur kostymen och korkar upp en vinare. Sen bara sitta på balkongen/i köket (beroende på årstid) med bra musik ett glas vin och en cig och begrunda vad man åstadkommit (eller inte) under veckan. Det är mitt avstamp inför helgen. Därefter börjar polarna drälla in eller så möts man upp på stan nånstans och softar. Ett måste!

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
Starstriker skrev:
Jag är beroende på fredagar. Inte annars. Behöver inte testa om jag är det eller ej, för jag vet redan :hihi

På fredagar MÅSTE man få dricka lite prit efter jobbet. Det behöver inte bli några mängder, men några drinkar/öl är ett måste.

Bästa tidpunkten på hela veckan är när jag kommer hem till lyan efter jobbet på fredagen, ålar mig ur kostymen och korkar upp en vinare. Sen bara sitta på balkongen/i köket (beroende på årstid) med bra musik ett glas vin och en cig och begrunda vad man åstadkommit (eller inte) under veckan. Det är mitt avstamp inför helgen. Därefter börjar polarna drälla in eller så möts man upp på stan nånstans och softar. Ett måste!

hajar, avkoppling är bra.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Mickez77 skrev:
hajar, avkoppling är bra.

Yepp. Och snart är det dax igen. UNDERBART!
Mina gäster från Gbg dyker inte upp förrän kl 22, så ajg får några timmar att softa innan. Skönt.

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
crf 450
vafa, vi ska tydl. gå på sadle&sabers på tegnergatan??

va ere för ställe?

aldrig vart där o grabbsen tjatar såinihelvete om att gå dit på sin värmländska dialekt :hihi

En annan drog i sig ett pa glas vitt till lunchen så jag e lite tjohoo i bollen just nu men vafa.. nu knyter jag igen den här jävla arbetsdatorn o drar till glasbanken o tjackar en kasse borsten! :fyllisar
tjipp

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
crf 450 skrev:
vafa, vi ska tydl. gå på sadle&sabers på tegnergatan??

va ere för ställe?

aldrig vart där o grabbsen tjatar såinihelvete om att gå dit på sin värmländska dialekt :hihi

En annan drog i sig ett pa glas vitt till lunchen så jag e lite tjohoo i bollen just nu men vafa.. nu knyter jag igen den här jävla arbetsdatorn o drar till glasbanken o tjackar en kasse borsten! :fyllisar
tjipp

Sadle&Sabers ? :rofl Låter ungefär lika kul som Crazy Horse.
Har lyckats lura med mig chefen till Ruby som ligger härintill oss i G:a Stan. Det är bra, för då får man gratisöl. Haha. mitt vinglas får vänta en timme :)

Var brukar du hänga i vanliga fall?

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Någon som har nån bra bakiskur tipps.

Provat dom flesta med att dricka massa vatten etc innan man ska sova.
Blir dock så jävla bakis o spyfärdig dagen efter jag intagit stora mängder alkohol.
Någon som vet nån dunder kur?

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Freddola skrev:
Någon som har nån bra bakiskur tipps.

Provat dom flesta med att dricka massa vatten etc innan man ska sova.
Blir dock så jävla bakis o spyfärdig dagen efter jag intagit stora mängder alkohol.
Någon som vet nån dunder kur?

En alvedon och några koppar kaffe brukar göra susen för mig. Tyvärr blir det inget festande ikväll, för man har ju självklart mattetenta imorgon. På en lördag av alla dagar. :mad:

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring