Krökatråden

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Freddola skrev:
Någon som har nån bra bakiskur tipps.

Provat dom flesta med att dricka massa vatten etc innan man ska sova.
Blir dock så jävla bakis o spyfärdig dagen efter jag intagit stora mängder alkohol.
Någon som vet nån dunder kur?

Det flottigaste och saltaste du hittar fyra på morgonen.... Ex. En tunnbrödrulle med en par tre chorizo och 5 kulor mos.. en dubbel räksallad å extra allt..

Sen upprepas detta på morgonen när du vaknar.. Kan funka med en riktigt flottig pizza då också..

Till detta dricks minst 50cl läsk (förslagsvis cola)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Freddola skrev:
Någon som har nån bra bakiskur tipps.

Provat dom flesta med att dricka massa vatten etc innan man ska sova.
Blir dock så jävla bakis o spyfärdig dagen efter jag intagit stora mängder alkohol.
Någon som vet nån dunder kur?

Men vaffan. Måste vi prata om sånt här redan innan vi ens börjat?

Om du nu tvunget ska ha tips

1. Varva alkoholintaget med vatten. Trist, men det funkar. Eller drick svaga grejjer.
2. Sluta i tid. Helt värdelöst att kröka efter 03.
3. Fyllekäka om du måste
4. Dra i dig två Resorb (mot vätskebrist). Finns på apoteket
5. Dra i dig två Link (mot halsbränna om du druckit drinkar). Finns på apoteket
6. Drick en liter vatten. Minst. Du kommer få springa på muggen hela natten, men det är det värt dagen efter
7. Dagen efter: Gå UT innan du fastnar i soffan. Håll igång på nåt sätt.
8. I värsta värsta fall - ta en återställare. Funkar, men inget jag rekommenderar.

Själv brukar jag klara mig med punkt 2,6 och 7. Är jag REJÄLT blarig när jag ska sova blir det ibland punkt 4&5 också.

Inge mer snack om bakfylla nu. Punckt.

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
Starstriker skrev:
Men vaffan. Måste vi prata om sånt här redan innan vi ens börjat?

Om du nu tvunget ska ha tips

1. Varva alkoholintaget med vatten. Trist, men det funkar. Eller drick svaga grejjer.
2. Sluta i tid. Helt värdelöst att kröka efter 03.
3. Fyllekäka om du måste
4. Dra i dig två Resorb (mot vätskebrist). Finns på apoteket
5. Dra i dig två Link (mot halsbränna om du druckit drinkar). Finns på apoteket
6. Drick en liter vatten. Minst. Du kommer få springa på muggen hela natten, men det är det värt dagen efter
7. Dagen efter: Gå UT innan du fastnar i soffan. Håll igång på nåt sätt.
8. I värsta värsta fall - ta en återställare. Funkar, men inget jag rekommenderar.

Själv brukar jag klara mig med punkt 2,6 och 7. Är jag REJÄLT blarig när jag ska sova blir det ibland punkt 4&5 också.

Inge mer snack om bakfylla nu. Punckt.

det var en hel arsenal, själv brukar jag köra med tricket att inte dricka % drycker :tummenupp

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Mickez77 skrev:
det var en hel arsenal, själv brukar jag köra med tricket att inte dricka % drycker :tummenupp

Vi vill inte ha några nykterister i den här tråden!

För mig lutar det åt både Resorb och Link ikväll.... Hmmm

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Kom nyss hem från krogen. Vi var ett gäng som hamnade på Lokal på Kungsholmen. Vi drack totalt 20 bira, 6 x 6 cl whisky och fem glas vin. Notan landade på 496.- Inte så tokigt va?

Klarar mig utan Resorb och Link ikväll ! Haha. Ny dag imorrn! Moahaha

Natti,

//K

MikkE

Guest
Snart är det dags för första burken :)
Senare blir det utgång mot Tivoli.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Första ölen klockan 6.
Korrefest runt 8.
Mat klockan 9 och fortsatt fest därefter.
Ragg klockan 11.
Vuxenaktiviteter från 12 och framåt.

Det är vad jag planerat iallafall.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Pust.. Det blir visst fest ikväll igen. Skulle ha en liten middag här var det tänkt, men lite annat folk ville också komma, och jag orkar bara inte laga mat för 11. Ställde in hela skiten istället och möter upp med dom på krogen. Äta kan de göra någon annan stans !

Ljunghusen skrev:
Låg du med bartendern? :D

Nej, men servitrisen hade inte varit helt fel!

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Mattetentan avklarad och nu är det fest! Ha det kul i kul i kväll folkens! :fyllisar

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Haha, fan va kul det är att laga mat, speciellt när man inte är hemma och gör det.
Edit: satan vad full jag är, insåg det just nu när jag sitter här framför datorn och försöker lugna ner mig.

Last edited:

PeP

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Honda X11 original edition, Skyteam Gorilla 110cc
Var på nationalteatern :yoparty igår och blev äckligt full, idag ska jag jobba.....vad tänker man med egentligen :fatta!

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Där i slutet så utvecklades festen till någon konstig nazist/kommunist/hippiefest. Det var inte snyggt. Fan va bakis jag är

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
crf 450
Uuh.. fan måndag. Tisdagar e bäst! längst till måndag*ASG* Det där sadle & sabers e ett hak me typ alla whiskysorter av rang som går att uppbringa+en massa skumma ölsorter. Man sitter på en barstol som liknar en hästsadel så det går att va riktigt bucklig utan att ramla av :hihi

Hursom... vi drog till GARBO efteråt. Där serverades det "chamagne-shots" bubbel med sprit i!! :brinnerup jag kalva nästan när jag fick skiten i munnen!!
Så jag återgick till bärka rätt fort.

Ps. Radioreklamen för Garbo är sann, "vinst varje gång" säger radiorösten. Jag har 2 av 2 nu i trackrecord Ds.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
crf 450 skrev:
Uuh.. fan måndag. Tisdagar e bäst! längst till måndag*ASG* Det där sadle & sabers e ett hak me typ alla whiskysorter av rang som går att uppbringa+en massa skumma ölsorter. Man sitter på en barstol som liknar en hästsadel så det går att va riktigt bucklig utan att ramla av :hihi

Hursom... vi drog till GARBO efteråt. Där serverades det "chamagne-shots" bubbel med sprit i!! :brinnerup jag kalva nästan när jag fick skiten i munnen!!
Så jag återgick till bärka rätt fort.

Ps. Radioreklamen för Garbo är sann, "vinst varje gång" säger radiorösten. Jag har 2 av 2 nu i trackrecord Ds.

Moahahha! Berätta mer om Garbo! Har länge funderat på om det är nåt ställe man borde besöka.... Verkar... intressant. Jag vill veta mer! Vad är det för folk där? Massa billiga konsumtjejer med blonderat hår?

Själv hamnade i källaren på Grodan i lördags. Saaatan vilken skön musik de körde därnere. Stenhård musik som nog skulle kunna benämnas techno av kreti och pleti. Den här var dock långsammare. Och fetare. För er nyfikna rekommenderar jag att ni tankar ner "Deep Night" med Sterac Electronics.
Stället blev inte sämnre av att det var proppfullt med trevliga damer ;)

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
crf 450
Jorå! GARBO har lite av varje, bar/matservering i gatuplanet aka GRETAS med live-band. Övervåningen med schlager-bar+ DISCO i skilda avdelningar. Passar de flesta om man inte måste leka "brat-bög" o ränna runt med uppsmälld krage+"stureplanhjälm". :hihi

Åldern är väl 25-35 typ...

Påminner faktiskt lite om en Ålandsbåt i torrdocka! :lol

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
crf 450 skrev:
Jorå! GARBO har lite av varje, bar/matservering i gatuplanet aka GRETAS med live-band. Övervåningen med schlager-bar+ DISCO i skilda avdelningar. Passar de flesta om man inte måste leka "brat-bög" o ränna runt med uppsmälld krage+"stureplanhjälm". :hihi

Åldern är väl 25-35 typ...

Påminner faktiskt lite om en Ålandsbåt i torrdocka! :lol

Öööh, har inte satt min fot på en ålandsbåt sen -90. Kanske ska släpa mig bort till Garbo till helgen då.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring