Krökatråden

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Nybro
Hoj
954 Fighterblade -03
Jahaaaa! Håll i er för då åker vi in i dimman *tuuuut-tuuuuuuut*! (Eller snart, förhoppningsvis.)

Köra-fort-som-fan-ta-färja-äta-flott-trängas-med-zigenare-färja-hem-dödstrött-smuggel-piss-öl porlar just nu ner i min fagra strupe!

Så härligt det låter... :)
 

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Nybro
Hoj
954 Fighterblade -03
Jag upplever att man blir mindre berusad på dansköl. Har en back med 30st. Ceres Royal 5,6% här, och har nu i afton och kväll totalt dragit 14st. (första lediga dagen av fyra... rullande schema...) och känner mig bara "lite" dragen. 14st. 33cl=4,62 liter. Dricker jag säg 8st. svenska stöl på 50cl. burk och liknande procent så blir jag rätt go. Men icke på dessa Danska. Är jag alkis? Njet! Inte mer än den genomsnittlige S.H.-medlemen iaf. med tanke på "Vad har du i ditt kylskåp-tråden" :D Någon som har ett vettigt svar?

Nu kom jag på det. Samma sak som man är i Spanien eller något annat varmt land. Då svettas man iofs. ut det hela. Men här i Sverige så har dom nog dragit på lite extra med procenten, eftersom vi lever i ett slaskigt köldhelvete c:a 7 månader om året... :)
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag upplever att man blir mindre berusad på dansköl. Har en back med 30st. Ceres Royal 5,6% här, och har nu i afton och kväll totalt dragit 14st. (första lediga dagen av fyra... rullande schema...) och känner mig bara "lite" dragen. 14st. 33cl=4,62 liter. Dricker jag säg 8st. svenska stöl på 50cl. burk och liknande procent så blir jag rätt go. Men icke på dessa Danska. Är jag alkis? Njet! Inte mer än den genomsnittlige S.H.-medlemen iaf. med tanke på "Vad har du i ditt kylskåp-tråden" :D Någon som har ett vettigt svar?

Nu kom jag på det. Samma sak som man är i Spanien eller något annat varmt land. Då svettas man iofs. ut det hela. Men här i Sverige så har dom nog dragit på lite extra med procenten, eftersom vi lever i ett slaskigt köldhelvete c:a 7 månader om året... :)


Tja, du kan ju fortfarande skriva så SÅ packad kan du ju inte vara :va
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Spice Gold är OK, men jag gillar den mörka. Det finns en till variant som kommer i en läderpåse. Den är mumma.

UUäää den är vidrig! Den mörka alltså. Den ljusa däremot är beroende-frammkallande :näsblod
Finns inget godare än en iskall Morgan med flask-cola och en isbit. Sen varvar man med J´D´C och en iskall Gin&Tonic med en skiva lime i :Bugar
Så här såg det ut i början på lördagen, idag ser det inte lika muntert ut...
 

Bifogat

  • fylld.jpg
    fylld.jpg
    136.7 KB · Visningar: 54

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Yes, freeeedag. Lika välkommet varje vecka. Har äntligen hittat ett nytt, intressant och omväxlande jobb med action hela dagarna så veckorna bara flyger iväg!

Finns inget skönare än att hälla upp ett glas vin när man kommer hem och kontemplera över den gångna veckan och varva ner för en gångs skull!

Utgång ikväll igen som vanligt och förhoppningsvis körning imorrn. Det är nog bara 2-3 helger kvar för min del innan jag måste parkera hojjen (åker bort i nov)

Vad händer runt om i landet?
Hur är humöret?
Någon partystämning?
Rock'n roll på avenyn?
Bråk kring grillen i Leksand?
Träff på campingen i Eksjö?
Lugn hemmafest med indianfylla och raketspya?

WASSUP!?
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Lägesrapport Örebro: Mörkret och den lite frostiga kylan breder sina armar om den lilla byn på åkern. De sista fredagstörstiga har precis promenerat med raska steg, alternativt trampat hemåt med klirrande styren fulla med eftermiddagens skörd omsorgsfullt nedpackade i lila påsar. För tillfället äts det i de flesta hushåll fredagsmeny, någon äcklig oxfilé a´la gummianka möjligen med smaklösa pommes frites, som fortfarande håller fanan högt som fredagsmål här i inlandet. I sinom tid skall det tyngre artilleriet förvandla gråa massor av livlösa, ihopsjunkna klumpar till färgsprakande jukeboxar med framtidstro och hala SMS-fingrar.

Temperatur i luften: 6,9 C
Temperatur i ölen: 8,9 C

/perris
 

Dominator-Rocks

Guest
Sitter å klunkar å smaskar på det här!

Ölet var ett förstagångs köp och det dög!
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Lägesrapport Örebro: Mörkret och den lite frostiga kylan breder sina armar om den lilla byn på åkern. De sista fredagstörstiga har precis promenerat med raska steg, alternativt trampat hemåt med klirrande styren fulla med eftermiddagens skörd omsorgsfullt nedpackade i lila påsar. För tillfället äts det i de flesta hushåll fredagsmeny, någon äcklig oxfilé a´la gummianka möjligen med smaklösa pommes frites, som fortfarande håller fanan högt som fredagsmål här i inlandet. I sinom tid skall det tyngre artilleriet förvandla gråa massor av livlösa, ihopsjunkna klumpar till färgsprakande jukeboxar med framtidstro och hala SMS-fingrar.

Temperatur i luften: 6,9 C
Temperatur i ölen: 8,9 C

/perris

Vad händer sen då? Bär det av till Harrys för poledancing och ölskvimpande!!?
Var går man ut i Örebro ijentlien?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Gin & Tonic, inväntar en vapendragare. Sen eventuellt Lemon Bar på Kungsholmen. Det är ju som ett harem :rodnar

Aha cool! Jag kommer att vara i krokarna. Vi brukar hamna på Lokal som ligger vägg-i-vägg emellanåt.

Misstänker att kvällens rutt blir Lokal-Grill-Storstad.

Tipsade dig tidigare om Grill. Väl värt ett besök, men var där kring 23 eftersom de stänger redan 0100 (tyvärr). Därifrån kan man dock alltid hasa vidare till Storstad/Olssons. 10 min promenad.
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
Aha cool! Jag kommer att vara i krokarna. Vi brukar hamna på Lokal som ligger vägg-i-vägg emellanåt.

Misstänker att kvällens rutt blir Lokal-Grill-Storstad.

Tipsade dig tidigare om Grill. Väl värt ett besök, men var där kring 23 eftersom de stänger redan 0100 (tyvärr). Därifrån kan man dock alltid hasa vidare till Storstad/Olssons. 10 min promenad.

Lokal har jag varit på några ggr, trevligt. Lemon är ett rent galetställe märkte jag sist. Eller så var det ett tillfälle, men damerna var i överflöd och väldigt trevliga
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Vad händer sen då? Bär det av till Harrys för poledancing och ölskvimpande!!?
Var går man ut i Örebro ijentlien?
Njao, för mig blir det ingen baluns idag, istället skall jag raffsa runt mina lurviga imorgon kväll var det tänkt. Privatfester växer tyvärr inte på träd längre så bjuds det så kommer jag. Harrys har jag besökt en gång, det var som om Viking Lines Åbofärja hade kapsejsat i Örebros innerstad. Fast de håller på och snickrar och donar nu, så de kanske byter image.

/perris
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Är hem till skogen i helgen och lämnar in min trasiga dator på reparation. Hade tänkt passa på att få mig en skogshuggarfylla men det fullkomligt vräker ner snö så suget är inte på topp. Lutar åt bio istället. :corn
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top