Krökatråden

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
mini-knutten skrev:
2176799 Eftersom jag inte orkar gå igenom 57 sidor av kröktråden tar jag risken och ställer en fråga som kan ha kommit upp tidigare:

Finns det någon "billig", trevlig krog i hufvudstaden som har 18-års gräns? (blir myndig på onsdag :banana)

Det är rätt vanligt att klubbarna har 18årsgräns på fredagar och 20+ på lördagar, har jag för mig, i alla fall runt stureplan. Crazy horse är relativt billigt och har human åldersgräns. Annars kan du testa kungsholmen(runt fridhemsplan), där finns det både hak och dansställen, ofta av förkrökskaraktär tex Nivå 22, Viperroom, Johnnys etc.

Förut hade klubb Mera halva priset i baren mellan 22.00-00.23, samt 18årsgräns på onsdagar, vet inte hur det är nu. Men billigast blir det ju om du är inne i tid för att slippa betala inträdet. Var ett tag sen jag var ute i Stockholm, men det kanske gav nån hjälp...


Edit: Såg att du bor i täby, du kan ju testa Tegelbruket i täbyC, inte särskilt billigt men det brukar vara gott om ungdomar där på onsdagar.
 
Last edited:

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
rimag skrev:
2176970 Det är rätt vanligt att klubbarna har 18årsgräns på fredagar och 20+ på lördagar, har jag för mig, i alla fall runt stureplan. Crazy horse är relativt billigt och har human åldersgräns. Annars kan du testa kungsholmen(runt fridhemsplan), där finns det både hak och dansställen, ofta av förkrökskaraktär tex Nivå 22, Viperroom, Johnnys etc.

Förut hade klubb Mera halva priset i baren mellan 22.00-00.23, samt 18årsgräns på onsdagar, vet inte hur det är nu. Men billigast blir det ju om du är inne i tid för att slippa betala inträdet. Var ett tag sen jag var ute i Stockholm, men det kanske gav nån hjälp...


Edit: Såg att du bor i täby, du kan ju testa Tegelbruket i täbyC, inte särskildt billigt men det brukar vara gott om ungdomar där på onsdagar.

tack så mkt, nu har jag lite å gå efter! :pannkyss

Fortsätt ösa på med tips!
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Nu blir det en grogg efter avslutad rek-runda till nationaldagen...orkar fan inte gå ut o slå runt nu. :död
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fredag - klämdag.

Känns skumt att vara på jobbet idag. Måndagskänslor.

MEN. Det är fan FREDAG, så det är dax att lyfta det här härket till tråd.

För min del blir det PARMIDDAG hemma (=vuxenpoäng). Som tur är är deltagarna inte speciellt vuxna i sinnet så det kan säkert bli party party!
Måste börja sätta sprätt på de 50 litrarna vin och 25 litrarna sprit jag köpte i Tyskland för några veckor sedan så att jag får lite plats i köksskåpen!
 

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Halogen skrev:
2191727 På en lördag? Då måste det vara en omtenta, och i såfall får du vackert skylla dig själv! :mattias
Omtenta, jag :hihi , faktiskt inte. Av något skäl har vi majoriteten av våra tentor på lördagar. Fast det blir givetvis tentafest imorgon istället! :fyllisar
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fan. Fick just reda på att jag ska på grusåkakurs imorrn. 09.45. Då duger det inte att vara bakis. Det blir folköl för mig ikväll. Skit också. :mad:
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Bärsa idag med jobbet, och imån med gamla jobbet (jobbigt att vara så populär!), på söndag blir det healing och lektioner i att lära sig gå rakt igen.
Stenungsbaden nästa!
Vi ses där!

MVH
Bobby
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Gruskurs med några trevliga lirare från SMC idag. De på crossar och jag, gröngölingen, på min Dakar bland stock och sten ute i skogen. Geggigt blev det. Eftersom det inte blev nåt party igår så tar jag igen det idag istället.

Har precis testat en ny drink - Upyourum. 4 cm mörk rom, 2 klyftor lime och 7-up. Mycket is. Kan rekommenderas efter en dag i geggan!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
newstead skrev:
2193784 Eftersom det blev lite party igår så tänkte jag följa upp det idag oxå... och imorgon :hihi

:fyllisar

Själv håller jag på och jobbar mig igenom Tranans Drinkbok. Har hunnit till Caprinha. Det är rätt kul att göra mini-drinkar i snapsglas faktiskt som man serverar på bricka till sina gäster. Då hinner man lätt med 10-15 "drinkar" på en kväll. Det här kan bli intressant!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Starstriker skrev:
2194078 Själv håller jag på och jobbar mig igenom Tranans Drinkbok. Har hunnit till Caprinha. Det är rätt kul att göra mini-drinkar i snapsglas faktiskt som man serverar på bricka till sina gäster. Då hinner man lätt med 10-15 "drinkar" på en kväll. Det här kan bli intressant!

Nu har vi kommit till "F" som i Frozen margerita. Gaaaah. Det blir en lång kväll!
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top