Tack för alla underhållande inlägg det hjälper nu när annat inte är lika kul!
:
Gött att du klarade dig undan med så pass lite skador. Att smälla in i vänstersvängande bilar kan få otäcka följder.
Jag var med om en nästan identisk sak för två veckor sedan, fast det var inte i en korsning och bilen kom från vägkanten i mitt fall.
Eftersom ingen av oss hade papper på oss så ringde jag efter en polisbil som fick komma ut och hjälpa oss. Det var sjukt tur att jag gjorde för gubben jag krockade med blåste positivt, och det hade han kanske kommit undan om vi haft papper på oss och kunnat klara ut det på egen hand.
Vänta dig däremot inte att det går speciellt snabbt för försäkringsbolagen att ordna med sakerna, min hoj står fortfarande i garaget och jag väntar på ett samtal från motpartens försäkringsbolag angående vilken verkstad den ska skickas till.
Det har visserligen skickats mycket papper via vanlig snigelpost så det tog ju ett litet tag innan alla papper hamnade där de skulle.
Det jobbiga är att alla skador är kosmetiska skador, som jag egentligen kan köra med i väntan på att allt ska bli klart. Alla skador utom två, det är två skador som jag vill checka med en verkstad för att se om det behöver åtgärdas. Men jag fick inte göra det på egen hand, inte ens om jag sparade kvitton. Med risk för att jag tar den till en verkstad som försäkringsbolaget inte accepterar.
Nåväl, det är tur att farsans hoj bara står, den har jag kunnat åka på när suget blir allt för stort.
Nu ska jag ringa till mitt försäkringsbolag och tjata lite igen!